محمد جواد عباسی:واترپلو یک ورزش حرفه‌ای است/ تداوم تعطیلی استخر‌ها باعث نابودی رشته‌های آبی می‌شود

ملی پوش واترپلو ایران درباره شرایط ملی پوشان این رشته ورزشی بعد از شیوع کرونا توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محمد جواد عباسی ملی پوش واترپلو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: واترپلو همانند سایر رشته‌ها در ایران حرفه‌ای شده است. بازیکنان برای حرفه‌ای شدن این رشته ورزشی تلاش زیادی کرده اند. تیم ملی واترپلو پس از ۴۴ سال توانست مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا را کسب کند. تیم ما توانست مدال نقره مسابقات کشور‌های اسلامی را به نام ایران ثبت کند. ما فوتبال را یک رشته حرفه‌ای و کشتی را ورزش اول ایران می‌دانیم. سایر رشته‌های توپی را هم به عنوان رشته‌های حرفه‌ای قبول داریم.

او در ادامه عنوان کرد: من اعتراضی به برگزاری لیگ سایر رشته‌های ورزشی ندارم، اما خواهش می‌کنم که مسئولان به رشته ما هم توجه کنند. با تداوم تعطیلی استخر‌ها رشته‌های آبی نابود می شوند. بیش از ۵ سال است که برای واترپلو زحمت کشیده شده و حیف است که استعداد‌های این رشته به حال خود رها شوند.

عباسی گفت: ما ثابت کرده ایم که حرفه‌ای هستم. باز نشدن استخر‌ها ضربه بزرگی به واترپلو، شیرجه و شنا زده است. از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک خواهش می‌کنم که به رشته‌های آبی توجه ویژه ای داشته باشند تا استخر‌ها مجددا باز شود.

واترپلوی ایران توانایی مقابله با تیم قزاقستان را دارد

ملی پوش واترپلو اظهار کرد: فدراسیون در تلاش است تا با رایزنی‌های لازم فینا را متقاعد کند تا یک مسابقه بین تیم ملی ایران و قراقستان برای انتخابی المپیک توکیو  برگزار شود. ما توانایی مقابله با تیم قزاقستان را داریم، اما تیم ملی ۲ سال است که در هیچ بازی رسمی حضور نداشته است. ما برای اینکه بتوانیم مقابل تیم قزاقستان بازی خوبی به نمایش بگذاریم باید با تیم‌های خوب اردوی تدارکاتی برگزار کنیم تا بازیکنان به شرایط قبل بازگردند.

او عنوان کرد: تا زمانی که استخری باز نشده باشد، فدراسیون نمی‌تواند تاریخ برگزاری لیگ را اعلام کند. در صورت باز شدن استخر‌ها قطعا لیگ برتر واترپلو هم برگزار خواهد شد.

عباسی بیان کرد: در حال حاضر با رایزنی فدراسیون شنا اردو‌های تیم ملی واترپلو در استخر روباز مجموعه ورزشی انقلاب پیگیری می‌شود. رضوانی رئیس فدراسیون شنا با ستاد مبارزه با کرونا در ورزش جلسه‌ای را برای بازگشایی استخر‌ها داشته، اما هنوز اجازه بازگشایی داده نشده است. فدراسیون در حال رایزنی است تا حداقل در هر استان یک استخر برای ملی پوشان باز شود.

او گفت: ۸۰ درصد آمادگی خودم را با وجود مشکلات حفظ کرده ام. چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو برنامه‌های خود را به رضایی مربی تیم ملی می‌دهد. رضایی مربی تیم ملی واترپلو روی تمرینات بازیکنان نظارت لازم را دارد.

ملی پوش واترپلو در پایان عنوان کرد: خوشبختانه در این مدت که کرونا باعث تعطیلی ورزش شده، فدراسیون ۲ بار به بازیکنان ملی پوش کمک مالی کرده است. اکثر ملی پوشان تمرینات خود را با وجود مشکلات پیگیری می‌کنند. تیم ملی برای پیروزی مقابل تیم قزاقستان نیاز به حمایت مسئولان دارد.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.