محمد داودی: آشنایی مدیران استخرها با شنا الزامی است

رئیس هیئت شنای استان قزوین گفت: مدیر استخرها باید با شنا و نجات غریق آشنایی کامل و یا حداقل تحصیلات ورزشی داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محمد داودی رئیس هیئت شنای استان قزوین درباره طرح تایید صلاحیت مدیران استخرها اظهار کرد: حدود ۲۱ استخر در استان داریم. تقریبا تمام مربیان و کار آموزشی استخرها را زیر نظر داریم. بهره برداری از استخرها بیشتر تفریحی است. هرچند یک بخش محدود هم به بحث آموزش می پردازد. تنها استخری که به طور متمرکز به قهرمان پروری می پردازد، استخر شهید رجایی است. علاوه بر استخر شهید رجایی یک استخر دیگر در حوزه مدارس شنا فعال است.
رئیس هیئت شنای استان قزوین درباره استانداردهای مدنظر برای استخرها گفت: ما در حال حاضر بر استخرهایی که زیر نظر هیئت شنا است، کاملا اشراف داریم که با هماهنگی معاون ورزش و جوانان این کار صورت می گیرد. از جمله استانداردهایی که می توان در نظر گرفت این است که مدیر استخرها باید با شنا و نجات غریق آشنایی کامل و یا حداقل تحصیلات ورزشی داشته باشد. استخرداران در حد معمول همکاری دارند. اگر ضوابطی باشد که بر اساس آن استخرداران و مدیران بخش خصوصی را متقاعد کنیم که تحت نظر هیئت شنا باشند و براساس برنامه هیئت شنا گام بردارند، می توان قدم های موثری در جهت توسعه شنا و سایر رشته های آبی برداشت.
محمد داودی درباره طرح توسعه شنای کشور عنوان کرد: متاسفانه این طرح که چند سال پیش مطرح شد، در سطح کشور اجرا نشد. این طرح به مسئله استعدادیابی برمی گردد. اگر بحث استعدادیابی که در تعامل با آموزش و پرورش است، در سراسر کشور برگزار شود، نتایج خوبی در آینده کسب خواهد شد. باید در استخرها به دنبال استعدادیابی و قهرمان پروری باشیم. این طرح می تواند یک حرکت مناسب برای قهرمان پروری باشد. پایه قهرمان پروری را باید از مدارس شروع کرد چون با سرمایه گذاری روی گروه های سنی پایین می توان موفقیت های خوبی را به دست آورد.
او درباره پیشنهاد برای جهت دهی مدیران استخرها به سمت قهرمان پروری خاطر نشان کرد: مدیران استخرها با هیئت شنا همکاری داشته باشند. مدیران استخرها ملزم به داشتن حداقل یک تیم در حوزه قهرمان پروری کرد. استخرها اگر نیروی انسانی لازم نیاز داشته باشند، هیئت شنا نیروی انسانی آموزش دیده لازم را در اختیار آن ها می گذارد تا استخرداران و مدیران استخرها در زمینه قهرمان پروری گام بردارند. اجرا و انجام این کار بستگی به روابط و همکاری استخرداران و هیئت های شنا برمی گردد.
وی در پایان گفت: از فدراسیون شنا و وزارت ورزش و جوانان تشکر می کنم که همیشه همراه هیئت های شنا بودند و همکاری می کنند. مجموعه ای که در اختیار هیئت شنا قرار دارد تا الان توانسته است به خوبی جوابگو باشد و به سمت قهرمان پروری گام بردارد.
انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.