مربی تیم ملی جمهوری آذربایجان: شنا در ایران رو به پیشرفت است

مربی تیم ملی شنای نونهالان و نوجوانان آذربایجان گفت: افزایش و تقویت تبادلات دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ورزش شنا از الزامات است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،؛ شیرجه و واترپلو؛ به نقل از ایسنا، محمود شهبازاُف که به همراه تیم ملی نونهالان و نوجوانان جمهوری آذربایجان جهت حضور در مسابقات بین‌المللی شنای تبریز “جام گرامیداشت سرداران شهید آذربایجان” از مرز زمینی آستارا وارد کشور شد ، مورد استقبال مسئولان ورزشی این شهرستان مرزی و بندری قرار گرفت و طی سخنانی اظهار کرد: تیم ملی جمهوری آذربایجان با دعوت رسمی فدراسیون شنای ایران و هیأت شنای استان آذربایجان شرقی در این رقابت ها حضور یافته است.

وی ادامه داد: آذربایجان با ۱۰ شناگر در این رقابت های سه روزه حضور می یابد و مسابقات در بخش های مختلفی از قبیل شنای کرال ، قورباغه و پروانه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه ایران در رشته ورزشی شنا ورزشکاران مستعدی دارد ، خاطر نشان کرد: جمهوری آذربایجان هم پیش از این در مسابقات مختلفی که به میزبانی ایران برگزار شده ، همانند جام فجر ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ شرکت کرده است.

شهبازاف با بیان اینکه ملی پوشان ایرانی در مسابقات کشورهای اسلامی نتایج خوبی به دست آورده اند و در کل سرمایه گذاری ایران در این ورزش بسیار مناسب است ، تصریح کرد: ورزش شنا در ایران رو به پیشرفت است و افزایش و تقویت تبادلات در این ورزش بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از الزامات است.

وی در پایان خواستار افزایش مسابقات رسمی و دوستانه شنا بین ورزشکاران دو کشور شد و افزود: فدراسیون شنای آذربایجان در رده های سنی پایه برنامه های خوبی را تدوین کرده است و شناگرانی از این تیم به عنوان نماینده آذربایجان در مسابقات اروپا و سپس جهان حضور می یابند.

رامین بشرویه ، رئیس هیأت شنا ، واترپلو و شیرجه شهرستان مرزی بندر آستارا در این دیدار ، خاطر نشان کرد: استان گیلان از استان های صاحب نام رشته ورزشی شنا در ایران است.

وی با بیان اینکه ، در صورت تدارک مقدمات ، شهرستان آستارا آمادگی میزبانی مسابقات شنای آب های آزاد بین دو کشور را در تابستان پیش رو دارد ، تصریح کرد: زیرساخت های شنا در این شهرستان مرزی و بندری در حال تقویت است و در سال جدید میلادی شاهد بهره برداری از یکی از مدرترین استخرهای سرپوشیده شنای استان گیلان توسط بخش خصوصی در آستارا خواهیم بود.

بشرویه در پایان اضافه کرد: دست اندرکاران ورزش آستارا آمادگی کامل دارند تا برای رایزنی در خصوص چگونگی برگزاری مسابقات دوستانه بین دو کشور ، میزبانی نشستی ها را با حضور مسئولان این رشته ورزشی بر عهده بگیرد.
انتهای پیام

image_printپرینت مطلب