مربی تیم ملی واترپلو ایران: فدراسیون شنا را تنها نگذارید

مربی تیم ملی واترپلو در واکنش به لغو مسابقات انتخابی المپیک از سوی قزاقستان گفت: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک فدراسیون شنا را تنها نگذارند.

ساناز سلیمان آبادی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ وحید رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر، درباره تصمیم فدراسیون جهانی شنا مبنی بر حضور تیم‌های قهرمان بازی‌های آسیایی در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ گفت: قزاق‌ها به دلیل نفوذی که در فدراسیون جهانی و کمیته آسیا داشتند، از ویروس کرونا به عنوان یک دستاویز استفاده کردند تا مسابقات انتخابی المپیک لغو شود. آنها از ابتدا پیگیر بودند تا تیم‌های ایران و چین را از میدان مسابقه به در کنند و در نهایت نیز به هدف خود رسیدند.

رضایی تاکید کرد: آنها در این زمینه قدرت و نفوذ داشتند. شواهد حاکی است که آنها با یکدیگر تبانی کردند تا تیم زنان چین و مردان قزاقستان که قهرمان بازی‌های آسیایی هستند به طور مستقیم راهی المپیک شوند. البته این را به صورت رسمی اعلام نکرده‌اند اما چیزی که از شواهد مشخص است همین می‌باشد.

مربی تیم ملی واترپلو در ادامه بیان کرد: پیشنهادی که داده‌اند این است که سایر تیم‌های باقیمانده در مسابقات روتردام شرکت کنند که این مسابقات برای تیم ایران حکم قتلگاه را دارد چرا که تیم‌های باقیمانده اروپایی در آن شرکت می‌کنند و سطح مسابقات بسیار بالا می‌باشد. آنها از ابتدا همین هدف را داشتند تا تیم ایران را از میدان به در کنند.

وحید رضایی در پاسخ به این سئوال که آیا تصمیم فدراسیون جهانی (فینا) درباره لغو مسابقات انتخابی المپیک قطعی است؟ گفت: نامه‌ای که به فدراسیون ایران ارسال شده، در واقع همین است، فدراسیون ایران نیز بسیار محکم و قاطع خواستار دلایل منطقی در این زمینه شده است و اعتراض خود را اعلام کرده است.

رضایی ادامه داد: هرچند که نامه نگاری فدراسیون ایران روی نامه فدراسیون جهانی وجهه خوبی ندارد اما در واقع با این کار از حقوق بازیکنان ایرانی دفاع کرده است. زمان آن فرا رسیده که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در این زمینه فدراسیون شنا را تنها نگذارند. در چند وقت اخیر در اکثر رشته‌های ورزشی در سطح بین‌المللی مظلوم واقع شده‌ایم چراکه این حمایت‌ها را پشت خود نداشته‌ایم. این تصمیم قزاقستان در واقع فرار رو به جلو است و برای رویارویی با تیم ایران واهمه داشتند.

مربی تیم ملی واترپلو در پایان درباره نقش دیپلماسی ایران برای حل مشکل تیم ملی واترپلو گفت: صد درصد حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. حتی اگر ما نتوانیم در مسابقات انتخابی شرکت کنیم حداقل آنها می‌دانند که ما تنها نیستیم چرا که ممکن است سال آینده در مسابقات قهرمانی آسیا بار دیگر این مشکلات گریبانگیر تیم ایران شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب