مربی سرشناس آلمانی با فدراسیون شنا به توافق رسید

فدراسیون شنا پس از رایزنی و مذاکره با یورگ وویت مربی مطرح آلمانی سرانجام با وی به توافق مالی دست یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،محسن سمیع زاده مدیر اجرایی فدراسیون شنا ضمن اعلام این خبر افزود:فدراسیون شنا بعد از رایزنی با یورگ وویت مربی مطرح شنای جهان سرانجام با وی با شرایط مالی مناسب به توافق دست یافت و این مربی بزرگ که چیزی بیش از ١۰ هزار یورو در ماه حقوق مطالبه کرده بود، پذیرفت تا با توجه به این که همسرش در ایران هدایت تیم قایقرانی بانوان را بر عهده دارد، با حقوقی بالغ بر چهار هزار و پانصد یورو به ایران بیاید و با فدراسیون همکاری کند و ما هم در مقابل در نظر داریم تا برای وی با پیش‌بینی پاداش موفقیت‌ها در مسابقات زمینه‌های ایجاد انگیزه را فراهم کنیم و حضور وی را برای سنوات بعد نیز در کشور تضمین کنیم.

وی اضافه کرد: مدت قرارداد وی طبق قوانین کمیته ملی المپیک یک ساله است، اما در صورت توافق در نظر داریم تا از یورگ در سال‌های آینده نیز بهره ببریم.

وی در گفتگوی خود با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ادامه داد: دور جدید تمرینات تیم ملی شنای ایران با هدایت «یورگ وویت» از روز پنجم فروردین سال ١٣٩١ در مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز می‌شود. خشایار حضرتی به عنوان سرمربی در کنار ملی‌پوشان حضور دارد تا تیم ملی را برای رقابت‌های بین‌المللی مالزی در روزهای ١۴ تا ١٨ اردیبهشت ماه سال ١٣٩١ آماده کند.

بنابر اعلام فدراسیون شنا ملی‌پوشان شنای ایران علاوه بر مالزی در رقابت‌های انتخابی المپیک فرانسه و مجارستان نیز شرکت می‌کنند.

سمیع زاده همچنین از پیگیری‌های وضعیت شنای ایران توسط یورگ خبر داد و گفت: وی در طول یک ماه گذشته طی مکاتبه با فدراسیون وضعیت جسمانی و همچنین ثبت رکوردهای مسافت کوتاه و ۵۰ متر بازیکنان را مورد ارزیابی قرار داده تا با اطلاعات کاملی دور جدید اردو را آغاز کند. وویت بامداد روز دوشنبه وارد تهران خواهد شد و پس از چند روز استراحت از هفته‌ نخست فروردین کار خود را شروع می‌کند.

شایان ذکر است اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی شنا به شرح زیر است: سعید آشتیانی، محمد بیداریان، پوریا مالدار قصری، امیر طاهری، احمدرضا جلالی، آرین اولیایی، امیر محمد شجاعی فر، پاشا وحدتی، سروش خواجگی، همایون حقیقی، محمد اژدری، آرشام میرزایی و افشین عسگری.

image_printپرینت مطلب