مربی سرشناس اروپایی واترپلو هفته آینده به ایران می آید

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، درپی قهرمانی تیم واترپلو جوانان ایران (کمتر از ١٨ سال) در مسابقات انتخابی قهرمانی آسیا در اندونزی و راهیابی به مسابقات قهرمانی جوانان جهان (استرالیا) و همزمان آغاز فصل جدید رقابتهای لیگ برتر واترپلو، برنامه تیم های ملی واترپلو با انتخاب اعضای کادر فنی بطور جدی پیگیری خواهد شد.
در همین راستا به زودی یکی از مربیان سرشناس اروپایی برای مذاکره با مسئولان فدراسیون و عقد قرارداد نهایی وارد ایران خواهد شد.
محسن رضوانی سرپرست امور دبیری فدراسیون شنا با تاکید بر اینکه تیم های ملی واترپلو برنامه های ویژه ای را برای حضور در رقابتهای جهانی و آسیایی پیش رو دارند، تصریح کرد: حضور تیم ملی واترپلو در لیگ جهانی که به میزبانی دو کشور چین و ژاپن برگزار خواهد شد، شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در دوبی، اعزام تیم جوانان ایران به رقابتهای قهرمانی جهان در استرالیا و حضور در رقابتهای جام باشگاههای آسیا در کویت از جمله رویدادهای مهمی است که واترپلو ایران پیش رو دارد و به همین منظور فدراسیون شنا برنامه ریزی ویژه ای را برای حضور شایسته در این رقابتها تدارک دیده است.
رضوانی از انتخاب کامبیز رخشانی مهر به عنوان مربی و عضو کادر فنی تیم ملی واترپلو بزرگسالان کشورمان به عنوان نخستین گام برای تشکیل تیم ملی واترپلو خبر داد و اظهار داشت: به پیشنهاد کمیته فنی واترپلو و تائید سرپرست فدراسیون شنا، کامبیز رخشانی مهر از ملی پوشان اسبق تیم ملی به عنوان مربی جدید تیم ملی واترپلو بزرگسالان منصوب شد.
وی یادآور شد: رخشانی مهر از بازیکنان اسبق تیم ملی واترپلو است که نایب قهرمانی کاپ آسیا در چین و قهرمانی جوانان آسیا در تهران را در کارنامه مربیگری خود دارد و قرار است با زیر نظر گرفتن مسابقات فصل جدید لیگ برتر بازیکنان شایسته را به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت کند.
دبیر فدراسیون شنا با بیان اینکه سرمربی خارجی تیم ملی واترپلو بزرگسالان نیز ظرف یک هفته آینده معرفی خواهد شد، افزود: به زودی یکی از مربیان سرشناس اروپایی برای هدایت ملی پوشان واترپلو ایران وارد کشورمان خواهد شد که امیدواریم با انجام مذاکرات نهایی و توافقات لازم وی سکان هدایت تیم ملی واترپلو را بر عهده بگیرد.
رضوانی اذعان داشت: پس از انتخاب سرمربی تیم ملی به زودی با هماهنگی کمیته مشورتی واترپلو و کادر فنی، اسامی بازیکنان تیم ملی برای حضور در اردوهای آماده سازی تیم ملی بزرگسالان اعلام خواهد شد.
وی در خصوص معرفی کادر فنی تیم های جوانان و نوجوانان واترپلو نیز اظهار داشت: کمیته فنی واترپلو در حال بررسی گزینه های مناسب برای هدایت تیم های واترپلو جوانان و نوجوانان است که با توجه به عملکرد موفق تیم واترپلو جوانان ایران درمسابقات انتخابی اندونزی”ودیم اسکراتوف “سرمربی اوکراینی این تیم از جمله مربیان مورد نظر کمیته فنی برای تیم های پایه است و برای تیم نوجوان نیز چند گزینه ایرانی و خارجی مد نظر فدراسیون قرار دارند.
رضوانی با تاکید بر اینکه افزایش سطح دانش مربیان واترپلو از جمله برنامه های محوری فدراسیون شنا است، تصریح کرد: در نظر داریم از سرمربی اروپایی تیم ملی در بخش آموزش مربیگری نیز استفاده کنیم و به همین منظور در اردوهای مقطعی تیم ملی به تناوب از مربیان زحمت کش و موفق شهرستانی برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت خواهد شد تا از نزدیک در جریان نحوه آماده سازی و تمرینات تیم ملی قرار بگیرند.

image_printپرینت مطلب