مردان واترپلوئیست ایران به مصاف میزبان می روند

تیم ملی واترپلو ایران در پنجمین و آخرین دیدار خود در چارچوب مسابقات واترپلو بازی های آسیایی ساحلی تایلند فردا (شنبه) به مصاف میزبان مسابقات می رود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ تایلند آخرین حریف ملی پوشان واترپلو در بازی های آسیایی ساحلی است. تایلندی ها که امیدی بهکسب مدال ندارند برای بهبود جایگاه خود مقابل تیم ملی واترپلو ساحلی ایران به آب می زنند.

کشور تایلند در جنوب شرق آسیا و منطقه هند و چین واقع شده است. مساحت این کشور ۵۱۳.۱۱۵ کیلو متر مربع و تقریبا ۶۶ میلیون نفر جمعیت دارد و به کشور هزار معبد معروف است. تایلند در گذشته سیام نامیده می‌شد اما در سال ۱۹۴۹ به طور رسمی نام تایلند بر آن نهاده شد. نام تایلند از قوم تای گرفته شده است . تای به معنی آزادی نیز می باشد .

سپک تاکرا محبوب ترین ورزش در کشور هزار معبد است و در تایلند به اختصار تاکرا گفته می شود. تایلند به لطف داشتن جزیره پوکت (محل برگزاری بازی ها) به بهشتی برای دوستداران ورزش های آبی و ساحلی تبدیل شده است. جریان آب های سرد و گرم و خروشان در زمان های مختلف سال زمینه را برای بسیاری از ورزش های آبی و ساحلی مثل غواصی، قایقرانی، موج سواری، واترپلو، والیبال و… فراهم کرده است.

تایلند همواره یک میزبان خوب به حساب می آید. این کشور میزبانی بازی های های آسیایی ۱۹۶۶، ۱۹۷۰، ۱۹۷۸ و ۱۹۹۸ و همچنین میزبانی مسابقات جهانی واترپلو ۲۰۰۷  را بر عهده داشته است. تایلند همچنین توانسته است عنوان هفتمی بازی های آسیایی ۱۹۹۸ و پانزدهمی مسابقات جهانی ۲۰۰۷ در رشته واترپلو را از آن خود کند.

تایلندی ها با تیمی جوان و میانگین سنی ۲۲ سال و ۸۵ روز در این بازی ها شرکت کرده اند. واترپلوئیست های ساحلی تایلند که امیدی برای کسب مدال ندارند می خواهند از امتیاز میزبانی استفاده کنند و جلوی مردان واترپوئیست ایران حریفی سرسخت باشند. واترپلوئیست های ایران در چهارمین دیدار خود موفق شدند با خلق شگفتی تیم قدرتمند و بدون باخت قزاقستان را مغلوب کنند.

مردان واترپلوئیست ایران در آخرین دیدار خود فردا (شنبه) ساعت ۱۰:۴۵ به وقت محلی در سواحل “کارن شمالی” به مصاف تایلند می روند.

 

 

ترکیب تیم ملی واترپلو ساحلی ایران در مسابقات آسیایی تایلند (پوکت):

بازیکنان: سجاد عبدی، امیرحسین خانی، حامد ملک خانبانان، عطا برخوردی، علی پیروز خواه، نیما خوشبخت و محسن جلیلی

کادر فنی: رضا جعفری (سرمربی)، علی امیریان (مربی)

 

ترکیب تیم ملی واترپلو ساحلی تایلند در مسابقات آسیایی تایلند (پوکت)

بازیکنان: نارودان نیواساکول، کاناوات ناتانارون یونگ، پاتانیت چومپوسانگ، پینیت چای سومبات،سونتوم ونگ پای رج، روناکریت جارانانون، آمارین پت پر

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب