مسابقات امارت نشان داد کماکان ایران کشور برترشنا در غرب آسیا محسوب می شود/قهرمانی در شنا یک فرآیند طولانی محسوب می شود

سرپرست امور اجرایی فدراسیون شنا گفت:مسابقات جایزه بزرگ امارات نشان داد ایران همچنان کشور برتر شنا در غرب آسیا محسوب می شود.
محسن سمیع زاده با اشاره به برگزاری مسابقه انتخابی تیم ملی شنا در شهریور ماه ٩۰ پس از تغییر و تحولات مدیریتی فدراسیون شنا افزود:در آن برهه زمانی تمامی کارشناسان رشته ورزشی شنا افت محسوس شنای کشور را تائید کردند بطوریکه تا آن روز مدت یک سال و هشت ماه بود که هیچ رکورد ملی جابجا نشده بود، شناگران کشورمان حتی تا رکورد های شخصی خود فاصله معنا داری داشتند اما پس از آن تیم ملی شنای کشوربرای اولین بار تمرینات خود را به طور غیر متمرکز از سوم مهر آغاز کرد بطوریکه شناگران در ۶ استان تهران، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، گیلان و البرز کشور مشغول تمرین شدند. وی در ادامه اظهار داشت:برنامه اصلی کادر فنی و کمیته مشورتی فدراسیون شنا بازگشت و نزدیک شدن به رکوردهای ملی در یک فرآیند ٩ ماهه ترسیم شد، برای مثال محمد بیداریان در انتخابی تیم ملی شنا ماده ١۰۰ متر آزاد را ۵٣ثانیه شنا کرد و در مرحله اول و دوم مسابقات قهرمانی باشگاههای شنای کشور ۵٣ ثانیه و ۵٢ ثانیه و امروز در مسابقات جایزه بزرگ امارات ۵١ثانیه ۴٧صدم ثانیه شنا کرده است،به هر حال مسابقات ورودی المپیک امارات که از سوی فدراسیون جهانی شنا تائید شده ودر آن کشورهایی از غرب آسیا و باشگاههای مختلف به خصوص چند باشگاه امارتی در آن حضور داشتند، نشان داد کماکان ایران کشور برتر شنا در غرب آسیا محسوب می شود.
وی در ادامه عنوان کرد:کسب مدال در هر میدانی برای ایرانیان افتخار آفرین است ولی فدراسیون شنا آنقدر که از کاهش رکورد شناگران و رکورد شکنی آنان خوشحال شده است از کسب مدال آنقدر احساس غرور نمی کند.
قهرمانی در شنا یک فرآیند طولانی است بطوریکه شناگران نخبه حدود ١۴ الی ١٧ سال تمرین مداوم انجام می دهند به پیک برسند.
ما امروز به علمی بودن رشته وزشی شنا اعتقاد راسخ داریم و طبق گفته مربی شناگر مطرح استرالیا “ایانترپ” اگر در سال ٢۰۰٧ کسی برای المپیک ٢۰١٢ برنامه نداشته دیگر بهتر است برای المپیک ٢۰١۶ برنامه ریزی داشته باشد، چرا که زمان را از دست داده است. جابجایی رکورد ملی ٢۰۰متر کرال پشت توسط شناگرجوان وخوب شنای کشورمان پوریا مالدار قصری پس از ٢سال وقفه در رکورد زنی نوید بازگشت روزهای در خشان شنا را در مسابقات پیش روبه همه خانواده شنا داد.

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.