نتایج پایانی مسابقات شنای آب‌های آزاد قهرمانی کشور در رودسر

مسابقات شنای آب های آزاد رودسر که در قالب 7 تیم از سراسر کشور در 5 رده سنی به مدت یک روز برگزار شده بود ظهر جمعه(26شهریور) به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه، واترپلو؛ مسابقات شنای آب‌های آزاد قهرمانی کشور با عنوان جام خزر با مشخص شدن تیم های برتر ظهر امروز در ساحل رامدشت رودسر به پایان رسید. در این دوره از رقابت ها ۴۲ شرکت کننده در قالب ۷ تیم ( تهران الف و ب ، حشمت رود گیلان ، گیلان ب ، کردستان ، آذربایجان الف و ب ) از سراسر کشور در ۵ رده سنی به مدت یک روز باهم به رقابت پرداختند که در نتیجه آن در رده سنی زیر ۲۰ سال شناگران مسافت ۵ کیلومتر را طی کردند و در نتیجه ساسان حجتی از تهران، مازیار یگانه از حشمت رود گیلان و امیرفتحی مقدم از گیلان اول تا سوم شدند.

رده سنی ۲۰-۲۹ سال پس از گذر از ۵ کیلومتر بهزاد نوبری پور از آذربایجان شرقی، رامتین کاظمی از حشمت‌رود گیلان و عباس جهانگیری آذربایجان‌شرقی به مقام‌های اول تا سوم رسیدند.

در رده سنی ۳۰-۳۹ سال ۳ کیلومتر توسط شناگران طی شد و  اکبر رنجکش از حشمت رود گیلان، سعید سعیدی از تهران و ساسان ساحلی از حشمت رود گیلان به مقام های اول تا سوم رسیدند .

در رده سنی ۴۰-۴۹ سال علیرضا نظیری از تهران ، امیرباقری از تهران و ناصر زمانی از حشمت رود گیلان پس از گذر از ۳ کیلومتر به مقام اول تا سوم رسیدند.

و در رده سنی بالای ۵۰ سال شناگران ۲ کیلومتر شنا کردند و در نهایت رضا خانبانان از تهران ، تقی قربانزاده از حشمت رود گیلان و یونس اوسطی از تهران بترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

در نتایج تیمی در رده سنی زیر ۲۰ سال بترتیب تیم‌های گیلان با ۳۰ امتیاز ، تهران با ۲۸ امتیاز و آذربایجان شرقی با ۱۳ امتیاز در سکوی اول تا سوم ایستادند.

در رده سنی ۲۰-۲۹ سال شناگران آذربایجان شرقی الف با ۳۲ امتیاز، حشمت رود گیلان با ۲۲ امتیاز و آذربایجان شرقی ب با ۱۸ امتیاز  اول تا سوم شدند.

در رده سنی بالای ۳۰ سال به ترتیب تهران با ۹۰ امتیاز، حشمت رود گیلان با ۸۴ امتیاز و آذربایجان شرقی با ۱۲ امتیاز در سکوی اول تا سوم قرار گرفتند.

پرویز گلریز رئیس هیأت شنای گیلان در خصوص  هدف از میزبانی این مسابقات در گیلان گفت: با توجه به اینکه گیلان پتانسیل های بسیار خوبی در شنا دارد و تاکنون قهرمانان زیادی را پرورش داده و برخورداری از نعمت دریا و مشاغل مرتبط با دریا باعث شده اکثریت گیلانی‌ها با شنا در دریا آشنایی داشته باشند و به همین سبب از آمادگی بدنی مناسبی برخودار هستند.

ناظر فنی و نماینده فدراسیون افزود : در راستای ارتقا سطح کیفی و ترویج شنا در دریا با رایزنی‌هایی که با فدراسیون صورت گرفت، پس از گذشت ۱۲ سال گیلان مجددا میزبان رقابت‌های شنای آب های آزاد شد.
گلریز اضافه کرد : در این رقابت‌ها ۲ تیم از گیلان با نام هیأت شنای گیلان و حشمت رود گیلان حضور پیدا کردند .

سلیمی دبیر هیأت شنای گفت : شناگران در این مسابقات در رده سنی زیر ۲۰ سال  و  ۲۰-۲۹ سال در مسافت ۵ کیلومتر ، در رده سنی ۳۰-۳۹ سال و ۴۰-۴۹ سال در مسافت ۳ کیلومتر. ، رده سنی ۵۰ سال و بالای ۵۰ سال در مسافت ۲ کیلومتر باهم رقابت خواهند کرد .

سلیمی افزود : ۴۲ شرکت کننده در غالب  تیمهای  تهران الف و ب ، گیلان الف و ب ، آذربایجان شرقی الف و ب ، کردستان و نفراتی بصورت آزاد شرکت کرده اند.

دبیر هیأت شنا گیلان خاطر نشان شد : مسابقات شنای آبهای آزاد کشور در چند سال گذشته در نوشهر مازندران  برگزار می شد که امسال با رای زنی با فدراسیون مجددا این مسابقات به گیلان برگشت و شاید بدلیل ایام تابستان و تعطیلات تعداد تیمهای شرکت کننده کمتر هستند؛ به امید خدا در سال های بعد در مرداد ماه برگزار خواهیم کرد تا تعداد تیم های بیشتری شرکت کنند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب