مسابقات شنای باشگاههای کشور به لحاظ کمی پیشرفت کرد/ امیدوارم رکوردها هم بهبود یابد

مدیر اجرایی فدراسیون شنا با مطلوب ارزیابی کردن مرحله دوم مسابقات شنای باشگاههای کشور گفت: سطح مرحله دوم مسابقات به لحاظ کمی نسبت به مرحله نخست این رقابتها پیشرفت خوبی داشت و قابل قبول بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، محسن سمیع زاده مدیر اجرایی فدراسیون شنا در خصوص مرحله دوم دهمین دوره مسابقات شنای باشگاههای کشور جام خلیج فارس که طی روزهای پنجشنبه و جمعه (٢٨و٢٩ دی) در استخر مجموعه ورزشی آزادی برگزار و با صدرنشینی نفت امیدیه به پایان رسید، گفت: این مسابقات با حضور ٨ تیم برگزار شد و اضافه شدن دو تیم نیروی هوایی ارتش و پارالمپیک و پیام تبریز نسبت به مرحله نخست در بهبود سطح کمی مسابقات بسیار تاثیر گذار بود البته در این میان بازگشت تیم نیروی هوایی ارتش بعد از حدود ٢ دهه غیبت به مسابقات شنا را باید به فال نیک گرفت.

وی تصریح کرد: اینکه در تمامی مواد در دسته های مختلف خطوط پر باشد و حتی بعضا در برخی مواد شناگران آزاد نیز حضور داشته باشند باعث افزایش رقابت و در نهایت بالا رفتن سطح کمی مسابقات خواهد شد و این امر به رشد شنای کشور کمک می کند.

شناگر اسبق تیم ملی با مقایسه رکوردهای بدست آمده توسط شناگران در مرحله اول و دوم مسابقات گفت: هر اندازه مسابقات کمیت قابل قبولی داشت، اما رکوردهای بدست آمده سطح مطلوبی نداشت که آن هم به سه عامل ؛ انگیزه شناگران، فصل تمرینی آنها و پیشینه ٣سال گذشته شنا مربوط می شود و امیدواریم در مراحل بعدی رکوردها بهبود پیدا کند تا این مسابقات به لحاظ کیفی نیز پیشرفت کند.

سمیع زاده در ادامه با اشاره به نحوه محاسبه امتیازات شناگران بر اساس شاخص فینا پوینت اظهار داشت: این نوع محاسبه امتیازات باعث می شود سریعترین شناگر به عنوان پر امتیازترین شناخته شود، علاوه بر آن در کنگره مسابقات مقرر شد تیمها تمرینات منظمی را در قالب فواصل بین مراحل چهارگانه مسابقات داشته باشند که بر این اساس می توان امیدوار بود رکوردها در مراحل بعدی بهتر شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: جوانان آینده سازی در رده های سنی ١٢ تا ١۵ سال در مسابقات شنتای باشگاهها حضور دارند که یکی از نقاط مثبت این مسابقات همین موضوع است. در این مرحله تعداد این جوانان بیشتر شده که در آینده ای نه چندان دور بی تردید از بین همین جوانان می توانیم شاهد حضور چهره های جدیدی در شنای کشور باشیم.

سمیع زاده در ادامه اظهار داشت: عملکرد کادر اجرایی، برگزاری و تیم داوری این مرحله نیز بسیار مطلوب بود و به لحاظ اجرایی نظم و انظباط بسیار خوبی بر این رقابتها حاکم بود.از طرفی پخش زنده قسمتی از مسابقات باعث ایجاد روحیه بیشتری در شناگران شد و فدراسیون شنا امیدوار است شبکه ورزش در مراحل بعدی نیز بیشتر و بیشتر به شنا اهمیت دهد تا رسالت ورزشی و ارزشی خود را نیز به بهترین شکل نسبت به این رشته پایه ادا کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید از مدیریت تمامی باشگاهها برای حضور و درک اهمیت سرمایه گذاری در رشته پایه شنا تشکر کنم. فدراسیون ضمن ارج نهادن به این مهم در تلاش است شرایط فعالیت حرفه ای و حضور قدرتمندانه در این رشته را با کمک وزارت ورزش و البته خود باشگاهها مهیا کند که قطعا این مهم می تواند در سالهای آتی تحقق پیدا کند.

image_printپرینت مطلب