مسابقات شنای قهرمانی نوجوان کشور با شرکت ٣۰ تیم برگزار می شود

مسابقات شنای قهرمانی پسران نوجوان کشور -گرامیداشت دهه مبارک فجر- از صبح فردا چهارشنبه با حضور ٣۰ تیم آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، بر اساس اعلام کمیته فنی مسابقات شنای قهرمانی نوجوانان کشور در بخش پسران در دو رده سنی ١٢-١١ سال و ١۴-١٣ سال و در ٢۰ ماده با هدف توسعه کمی و کیفی شنای کشور همزمان با دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

در این رقابتها که طی روزهای ١٨ لغایت ٢١ بهمن ماه در استخر انقلاب شیراز و به میزبانی هیات شنای این استان برگزار می شود، ٣۰ تیم؛ کرمانشاه، خراسان شمالی، زنجان، هرمزگان، کردستان، البرز، کرمان، کیش، یزد، اصفهان، فارس، چهارمحال بختیاری، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، تهران، گلستان، توابع تهران، قزوین، قم، گیلان، بوشهر، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد، مازندران، لرستان، خوزستان، سمنان برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند.

این مسابقات در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می شود. شناگران در رقابتهای صبح برای حضور در فینال مواد مختلف مسابقه می دهند و نفرات برتر هر ماده در مسابقات عصر همان روز برای تصاحب عناوین اول تا هشتم در فینال با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

در روز نخست این ر قابتها شناگران در مواد ٢۰۰ متر آزاد ( ١١-١٢ سال)، ٢۰۰ متر آزاد ( ١٣-١۴ سال)، ١۰۰ متر پروانه ( زیر ١١ – ١٢ سال (،١۰۰ متر پروانه ( ١٣-١۴ سال)، ٢۰۰ متر قورباغه ( ١١-١٢ سال (،٢۰۰ متر قورباغه ( ١٣-١۴ سال)،۴در١۰۰متر آزاد تیمی ( ١١-١٢ سال)،، ۴در١۰۰متر آزاد تیمی (١٣-١۴ سال)،٨۰۰متر آزاد ( ١٣-١۴ سال) با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
شایان ذکر است، افتتاحیه این مسابقات فردا چهارشنبه با حضور محسن رضوانی سرپرست جدید فدراسیون شنا،شیرجه وواترپلو برگزار خواهد شد، همچنین نظارت این مسابقات را پرویز هدایت به نمایندگی از فدراسیون عهده دار خواهد بود.

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.