مسعود رضوانی: تمرکز کلاس داوری روی قوانین جدید بود

مسئول کمیته داوران واترپلو فدراسیون گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از کلاس های بازآموزی داوری واترپلو به عمل آمد و تمرکز اصلی کلاس داوری روی قوانین جدید بود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مسعود رضوانی درباره کلاس بازآموزی داوران اظهار کرد: هر ساله قبل از برگزاری رقابت‌های لیگ برتر، قهرمانی کشور و تمامی مسابقاتی که زیرنظر فدراسیون برگزار می شود، کلاس بازآموزی داوران هم برگزار و در آن تمامی اتفاقات سال قبل و موضوعات داوری بررسی می شود.
رضوانی در ادامه افزود:‌ در این دوره از کلاس‌ها تمرکز اصلی ما روی قوانین ۲۰۱۴ واترپلو وتصمیماتی که در کنگره جهانی این رشته گرفته شده، بود. در این کلینیک داوری روی موارد ابهامی هم کار کردیم چراکه در سال ۲۰۱۳ قوانین تغییراتی کرد. در پایان این کلاس‌ها از داوران تست گرفته می‌شود و در صورت کسب نمره قبولی این داوران مجوز قضاوت در رقابت‌های پیش‌رو را به دست می آورند.
مسئول کمیته داوران واترپلو درباره استقبال داوران از این کلاس‌ها تصریح کرد: خوشبختانه داوران از این کلاس‌ها استقبال خوبی کردند و اکثر آن ها در کلاس‌ها شرکت کردند. فقط دو داور به دلایلی در این کلاس‌ها حضور نداشتند که باید به فدراسیون مراجعه کنند.
او ادامه داد: تمامی موارد ابهامی و قوانین در این کلاس‌ها تفسیر شد. البته همه چیز به علاقه خود داوران بستگی دارد. چراکه اگر علاقه وجود داشته باشد و دنبال مسائل روز داوری بروند می‌توانند پیشرفت کنند. خوشبختانه تمامی امکانات موردنیاز آن‌ها وجود دارد.
رضوانی درباره مشکلات داوری در ایران تصریح کرد: در برخی از استان‌ها تعداد بازی‌ها کم است و برای پیشرفت باید داوران بازی‌های زیادی را قضاوت کنند تا بتوانند تجربه زیادی را به دست بیاورند. داوران فعلی ما بیشتر جوان هستند و با پشتکار خودشان می‌توانند تمامی مسائل روز دنیای داوری را پیگیری کنند.
مسعود رضوانی در پایان گفت: برای پیشرفت، داوران ما باید در رقابت‌ها بیشتری شرکت کنند اما با این حال وضعیت داوران ما در آسیا بسیار خوب است و می‌توانیم بگوییم داوران ایران جزو داوران خوب آسیا هستند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب