مشتاق : برگزاری لیگ شنا انگیزه خوبی به شناگران می‌دهد

سرمربی تیم شنای شهید هاشمی نژاد مشهد با بیان اینکه کرونا آسیب زیادی به شنا وارد کرده است، گفت: بسیاری از شناگران در رده سنی نوجوانان و نونهالان از این رشته جدا شدند.

ساناز سلیمان آبادی/

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ پس از پایان رقابت‌های دور نخست لیگ برتر شنا تیم شهید هاشمی نژاد مشهد با کسب ۱۱۳۱ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار گرفت. و همچنین تیم های اریس اصفهان و نفت تهران نیز به ترتیب با ۱۰۹۵ و ۱۰۲۹ امتیاز در رده های بعدی قرار گرفتند.

مجید مشتاق در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر شنا گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، مسابقات دو سال برگزار نشد و همین به رشته شنا آسیب زیادی زد؛ به طوری که برخی از ورزشکاران شنا در مقطع سنی نوجوانان و نونهالان به رشته‌های ورزشی دیگر روی آوردند. به همین دلیل به دنبال افزایش انگیزه در شناگران بودیم که خوشبختانه برگزاری مسابقات لیگ کمک زیادی کرد.

سرمربی تیم شنای شهید هاشمی نژاد مشهد ادامه داد: استقبال از مسابقات بالا بود و شناگران زیادی در این مسابقات حضور دارند. مشهد یکی از پایگاه‌های قهرمانی شنا را در اختیار دارد. به همین دلیل تمرینات خوبی را در این مدت انجام داده ایم. تیم ما اسپانسر ندارد و هیات استان از تیم حمایت می‌کند. افشین داوری نیز مدیر کل اداره استان کمک مضاعفی به تیم شنا انجام می‌دهد و در صدد این هستیم تا بتوانیم اسپانسر جذب کنیم.

وی تاکید کرد: تیم شهید هاشمی نژاد مشهد از شناگران بومی استفاده کرده و هیچ یار بیرونی نداریم. شناگران جوان خوبی نیز معرفی کرده ایم. جعفری، میرشاهی و سایر شناگران کمک زیادی به تیم کردند و خوب ظاهر شدند.

مشتاق اظهار داشت: امیدوارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسابقات را به خوبی به پایان برسانیم و ویروس کرونا دست از دست ما بردارد تا رقابت‌ها به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

وی افزود: لیگ برتر شنا از نظر مالی دستاوردی برای شناگران ندارد. شناگران تیم ما نیز به خاطر شهرشان در مسابقات حضور دارند. در دور نخست نتایج خوبی به دست آوردیم و صدرنشین شدیم. تیم‌های خوبی در رقابت‌ها حضور دارند. خوشحالم که شنای کشور با حمایت فدراسیون و برنامه ریزی های خوبی که صورت گرفته به روزهای خوب بازگشته است. با یک برنامه بلندمدت می‌توانیم برای مسابقات آسیایی شناگران خوبی تحویل دهیم.

 

 

انتهای پبام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.