مصاف جوانان واترپلو با تیم مقتدر مونتنگرو

تیم ملی واترپلو جوانان ایران در آخرین روز از مرحله مقدماتی مسابقات واترپلو قهرمانی جوانان جهان امروز (چهارشنبه) به دیدار مونتنگرو قهرمان اروپا و جهان می رود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ چهارمین و آخرین دیدار واترپلوئیست های جوان ایران در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی جوانان جهان مقابل قدرتمندترین رقیب گروه B است. تیم ملی واترپلو مونتنگرو که به اعتقاد تمامی کارشناسان این رشته ورزشی یکی از قدرت های بلامنازع در جهان است از ظهر امروز (چهارشنبه) مقابل جوانان ایران قرار می گیرد.
واترپلوئیست های مونتنگرو بین سال های ۱۹۱۸ تا ۱۹۹۱ تحت عنوان تیم ملی یوگوسلاوی در رقابت های گوناگون بین المللی حاضر می شدند. ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۶ به عنوان جمهوری یوگوسلاوی که بعدها به صربستان و مونتنگرو تغییر نام داد عنوان ملی این ورزشکاران بود. بنابراین ورزشکاران مونتنگرویی برای همه این تیم ها بازی کرده اند. صربستان هسته اصلی این کشورها بود در نتیجه این عناوین و حضورهای بین المللی پرتعداد به نام تیم واترپلو صربستان ثبت شده است.
واترپلو مونتنگرو گرچه از نظر تاریخی کمتر از ۱۰ سال قدمت دارد اما همین مدت کوتاه کافی بود تا به کمک بسیاری از ورزشکاران قدرتمند صربستان – مونتنگرو بنیان یکی از قدرت های مطرح واترپلو جهان گذاشته شود. تغییر نام صربستان و مونتنگرو و پخش شدن واترپلوئیست های مطرح بین این دو کشور نه تنها از قدرت آن ها کم نکرد بلکه دو تیم پرقدرت روانه جهان ورزش های آبی شد.
مونتنگرو از همان بدو پیدایش قدرت مهمی در واترپلو جهان بود. از سال ۲۰۰۸ که با قهرمانی این تیم در واترپلو اروپا آغاز شد تا نایب قهرمانی این کشور در مسابقات قهرمانی جهان بارسلونا در سال ۲۰۱۳ همواره این تیم از شرایط خوبی برخوردار بوده است.
مردان واترپلوئیست مونتنگرو در دو المپیک۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ با شکست مقابل رقیب دیرینه یعنی صربستان مقام چهارم را بدست آوردند. مقام نخست لیگ جهانی در سال ۲۰۰۹، نایب قهرمانی در سال ۲۰۱۰، جایگاه سوم در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تنها گوشه ای ازافتخارات این تیم اروپایی است.
تیم پنجم رنکینگ جهانی، برای جوانان خود نیز برنامه ویژه ای دارد. در رقابت های دوره پیش غیبت مونتنگرو از نکات قابل توجه مسابقات بود. تیمی که اینبار با قدرت زیاد به استانبول آمده است و برای قهرمانی می جنگد.
جوانان مونتنگرو سه بازی پیشین خود را مقابل ژاپن، آرژانتین و استرالیا با پیروزی پشت سر گذاشته اند و صعود خود را به مرحله بعدی این مسابقات قطعی کرده اند.
مسابقه دو تیم ایران و مونتنگرو از ساعت ۱۳:۱۰ امروز (چهارشنبه) در استخر قهرمانی فدراسیون شنا ترکیه برگزار می شود.

*نتایج مونتنگرو در سه بازی نخست واترپلو جوانان جهان _ استانبول:
مونتنگرو۱۷ – آرژانتین۳
مونتنگرو۱۴ – ژاپن۱۰
مونتنگرو۸ – استرالیا۴

*نتیج ایران در سه بازی نخست واترپلو جوانان جهان _ استانبول:
ایران۳ – ژاپن۱۲
ایران۱ – استرالیا۱۳
ایران۹ – آرژانتین۱۰

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.