ملک خانبانان: واترپلوئیست‌ها می‌توانند با حمایت فدراسیون لژیونر شوند

حامد ملک خانبانان مسابقات توسعه جهانی واترپلو(فینا ترافی) را سکوی پرتاب این رشته عنوان و ابراز امیدواری کرد که واترپلوئیست‌های ایرانی با نمایش خوب خود در این رقابت‌ها و با حمایت فدراسیون فرصت لژیونر شدن را پیدا کنند.

الهام محمدی/
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، خبرگزاری ایسکانیوز نوشت:

ملی‌پوش واترپلوی کشورمان با اشاره به تمرینات سبک تیم ایران با توجه به نزدیک شدن به رقابت‌ها گفت: وقتی با طاهریان تمرینات آمادگی را شروع کردیم فرصت کمی داشتیم، تمرینات ما در ابتدا سنگین بود ولی الان که کمتر از ۲ هفته باقی‌مانده سبک کار می‌کنیم. البته همه بازیکنانی که به اردو دعوت شده‌اند از قبل تمرین داشتند و بدن همه آماده بود برای همین تمرینات سنگین فشار زیادی وارد نکرد.
خانبانان درخصوص استخر محل تمرین تیم ملی بیان کرد: ما در استخر ۹دی تمرین می‌کنیم، این استخر ۷۰ تا ۸۰ درصد برای مسابقات فیناترافی آماده است و از نظر تمرین هم مشکلی نداشتیم.
وی درباره عملکرد طاهریان به عنوان سرمربی نیز گفت: او بیشتر بازیکنان را می‌شناسد و مربی خوبی است، به نظرم با توجه به برهه زمانی ۲ تا ۳ماهه که تا مسابقات داشتیم حضور مربی خارجی مفید نبود چون شناخت بازیکنان زمان می‌برد. طاهریان سرمربی تیم ملی جوانان و مربی بزرگسالان بوده انتخاب او درست بود. رضایی هم مربی خوبی است او دستیار پائولو مالارا سرمربی ایتالیایی اسبق تیم ملی هم بوده و تجربه خوبی دارد.
خانبانان درمورد میزبانی مسابقات فیناترافی گفت: این رقابت‌ها یکی از مسابقات جهانی است که زیرنظر فدراسیون جهانی شنا(فینا) برگزار می‌شود، میزبانی چنین رقابت‌هایی با حضور این تعداد کشور خارجی برای ما بی‌سابقه است، مسئولان فینا و کنفدراسیون شنا آسیا هم قرار است از نزدیک از این رقابت‌ها دیدن کنند و این امتیاز مثبتی برای واترپلوی ایران است. با این اتفاقات بسیار امیدواریم که رویکرد به واترپلو عوض شده و بتوانیم مدال طلا را بر گردن بیاویزیم.
وی افزود: من در مسابقات فیناترافی ۲۰۱۱ عربستان که تیم ملی کشورمان صاحب مدال نقره شد ملی‌پوش بودم و تجربه این رقابت‌ها را دارم انشاا.. این‌بار در کشورمان بر سکوی نخست بایستیم.
ملک خانبانان در خصوص لژیونر شدن ملی‌پوشان واترپلوی ایران نیز عنوان داشت: خیلی از بازیکنان دوست دارند بازی در لیگ های خارجی را تجربه کنند، این مسابقات هم فرصت مناسبی است که با نمایش خوب از خودمان پیشنهادهایی را از لیگ های دیگر جذب کنیم ولی این کار نیاز به حمایت و رایزنی فدراسیون دارد. یک زمانی بازیکنان قدیمی مثل رضوانی و میرمهدی لژیونر شده‌اند به طورحتم فدراسیون با آن‌ها همکاری کرده است. الان هم بازیکنان خوبی مثل نیما خوشبخت، برخوردی و بسیاری دیگر هستند که پتانسیل این کار را دارند. خوشبختانه با حضور رضوانی به عنوان رئیس فدراسیون شرایط بهتر شده، به هرحال رضوانی ورزشکار این رشته بوده و جا دارد از حمایت‌های او و یاقوتی قائم مقام فدراسیون تشکر کنم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب