ملی‌پوشان شنا: با همین فرمان جلو برویم، المپیکی‌ می‌شویم

آخرین تمرین تیم ملی شنا پیش از حضور در مسابقات انتخابی المپیک هفته گذشته (11 خرداد 1395) در استخر قهرمانی آزادی تهران و در فضایی بسیار مناسب برگزار شد و ملی‌پوشان با امیدواری حرف از صعود به المپیک زدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، خبرگزاری آنا نوشت:

ملی‌پوشان شنای ایران برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک و کسب حدنصاب های مورد نیاز، ماه‌هاست در اردوهای متمرکز به سر می‌برند. آنها در ادامه مسیر آماده سازی بامداد چهارشنبه گذشته سفر یک ماهه خود به مجارستان را آغاز کردند و عازم این کشور شدند.

شناگران ایران  صبح سه شنبه (۱۱ خرداد ۱۳۹۵) آخرین مرحله تمرینی خود در ایران را برگزار کردند و پس از آن با خبرنگار ما هم صحبت شدند.

 

چاووشی‌فر: فارغ از تمام کمبودها​ به المپیک می‌اندیشیم

جمال چاوشی‌فر اولین شناگری بود که در خصوص شرایط اردوهای تیم ملی و میزان آمادگی‌اش سوالات ما را پاسخ داد. وی گفت: «خدا رو شکر شرایط تمرینات خوب بود، از نظر رکوردی بچه‌ها خیلی با انگیزه کار کردند، مخصوصا بعد از مسابقاتی که در دوبی برگزار شد. از آن روز به بعد بچه‌ها با انگیزه مضاعف تمرینات خود را پیگیری می‌کنند و رکوردهای تمرینات خیلی بهتر از گذشته بوده است.»

وی ادامه داد: «بچه‌ها با تمام قوا سعی کردند به رکوردهای ورودی المپیک و کسب سهمیه نزدیک شوند.»

شناگر کرال پشت رو ایران ادامه داد: «وقتی اسم از المپیک می‌‌‌آید سال این رقابت مهم آغاز می‌شود، مسئولان ورزش کشور باید یک دیدگاه دیگری به این رقابت داشته باشند. قطعا ورزشکاران انتظار بیشتری دارند چرا که می‌خواهند وارد این بازی‌ها شوند. خوب نیاز است حمایت درستی از کادر فنی شود، چرا که آنها برنامه‌های منظمی داشتند و متعاقبا انتظار داشتند تا این خواسته آنها اجرایی شود. با وجود این شرایط بچه‌ها تمام تلاش خود را فارغ از تمام کمبودها انجام داده‌اند. ان‌شاءالله در مسابقات گزینشی المپیک در مجارستان بتوانیم مزد زحمات شبانه‌روزی‌مان را بگیریم.»

 

چاوشی‌فر در واکنش به این نکته که دیدگاه مسئولان ورزش کشور این است که در صورت کسب موفقیت‌های جهانی حمایت از ورزشکاران صورت بگیرد،‌ تصریح کرد: «متاسفانه این دیدگاه از قدیم در ورزش ایران بوده است. این نوع نگاه، اشتباه است و در تمام کشورهایی که ورزشکاران آن به موفقیت رسیده‌اند چنین نگاهی وجود نداشته است. آنها سرمایه‌گذاری‌های خود را می‌کنند و با صبوری به انتظار می‌نشینند تا ورزشکاران‌شان موفق شوند. این نگاه بلندمدت همچنان ادامه دارد و نتیجه‌اش هم در بازی‌های مختلف دیده‌اند.»

او خاطرنشان کرد: «همین توجه نه چندان زیاد مسئولان به شنا هم با همت ملی پوشان به نتایج فوق‌العاده‌ای ختم شده و رکوردهای ملی زیادی تغییر کرده است. زمانی کسب یک سهمیه المپیک بهترین عملکرد شناگران تلقی می‌شد و این بار در بازی‌های بوداپست مجارستان شک نداشته باشید بچه‌ها ‌می‌توانند چند سهمیه را به دست آورند. این نشان می‌دهد اگر سرمایه گذاری شود نتایج ملی‌پوشان درخشان‌تر می‌شود.»

 

میرزایی: تمرکزمان روی اهداف‌مان است

آرشام میرزایی شناگر کرال سینه تیم ملی در واکنش به این موضوع که مهم‌ترین دغدغه فعلی ملی پوشان شنا در آستانه مسابقات انتخابی المپیک چیست، اظهار کرد: «دغدغه همواره وجود داشته است. ما ترجیح داده‌ایم تمرکزمان را روی اهدافی که داریم، معطوف کنیم. در شرایط فعلی ذهنم را از هرگونه کم‌محبتی پاک کرده‌ام و می‌خواهم حضور در المپیک را به کارنامه ورزشی‌ام اضافه کنم.»

او درباره پیش‌بینی خود از مسابقات بوداپست مجارستان بیان داشت: «به طور حتم رسیدن به المپیک دور از ذهن نیست و ما با دنیایی از امید به رقابت با حریفان خواهیم پرداخت. البته باید به این نکته اشاره کنم که شنا رشته‌ای است که در آن صدم‌های ثانیه بسیار اهمیت دارد. خدا را شکر رکوردهای خوبی داریم و حداکثر تلاش خود را خواهیم کرد تا سهمیه‌های المپیک کاروان ورزشی ایران را افزایش دهیم.»

میرزایی خاطرنشان کرد: «در این مدتی که برای رقابت‌های ورودی المپیک تلاش کرده‌ایم، بیش از همه، فدراسیون از ما حمایت کرده و حمایت چندانی از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش وجود نداشته است. با این حال امیدوارم اگر موفق به کسب سهمیه المپیک شدیم، در مدت باقیمانده تا المپیک به گونه‌ای از ما پشتیبانی شود که بتوانیم در برزیل عملکرد بهتری داشته باشیم.»

 

انصاری: بار دیگر رکورد خودم و ایران را خواهم شکست

مهدی انصاری شناگر ماده‌های پروانه و قورباغه تیم ملی با اشاره به این موضوع که تعداد مسابقات ملی‌پوشان برای حضور در تورنمنت مجارستان کافی نبوده است، بیان کرد: «رسیدن به المپیک نیاز به حضور بیشتر در مسابقات دارد چرا که به ورزشکار کمک می‌کند تا با فضای رقابتی، آشنایی بیشتری پیدا کند تا بتواند در جریان مسابقات اصلی کم نیاورد. ما قرار بود در چند مسابقه شرکت کنیم اما همه آنها لغو شد که مهم‌ترین آن رقابت‌های قهرمانی اسلواکی بود که با مخالفت مسئولان این کشور روبه‌رو شد. آنها می‌خواستند مسابقات را در بین شناگران خود برگزار کنند و با حضور ما موافقت نکردند.»

انصاری در خصوص رکوردشکنی‌هایی که در رقابت‌های اخیر کرده است، عنوان کرد: «در بازی‌های آسیایی اینچئون که کتفم در رفت، تصور اینکه بتوانم دوباره به سطح اول شنای ایران بازگردم برایم غیرقابل تصور بود چرا که فشار آوردن به کتف و شانه‌ام برایم خیلی سخت بود. اما با کمک مربیان و روان‌شناس تیم ملی روحیه‌ام را حفظ کردم و در مسابقات تایلند دو بار رکورد شنای کشور را ارتقا دادم. امیدوارم در رقابت‌های بوداپست مجارستان بتوانم سومین رکوردشکنی‌ام را انجام دهم که قطعا شکست رکورد ایران که متعلق به خودم است مساوی با کسب سهمیه المپیک خواهد بود.»

 

جلالی: انگیزه بچه‌ها به شدت بالاست

احمدرضا جلالی که در ماده کرال سینه شنا می‌کند، در خصوص رقابت‌های گزینشی المپیک اظهارداشت: «معتقدم که اگر با همین فرمان جلو برویم، ماه آینده خبر کسب سهمیه‌مان تیتر یک رسانه‌ها می‌شود. این حرف همه بچه‌هاست چرا که ما پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم و به خوبی موفق شدیم در تمرینات رکوردهای‌مان را ارتقا دهیم. باز هم می‌توانیم حدنصاب‌هایی که وجود دارد را جابجا کنیم.»

وی ادامه داد: «مهم‌ترین تاثیر را در پیشرفت بچه‌‌ها مربیان تیم آقایان کشتکار و حضرتی داشته‌اند و در کنار آنها تلاش‌های آقای مهری روان‌شناس تیم ملی بسیار موثر بوده است. انگیزه بچه‌ها بالاست و ادامه سیر صعودی که در حال طی کردن آن هستیم به کسب سهمیه‌های المپیک منجر خواهد شد.»

 

نسیمی‌شاد: فاصله‌ام تا کسب سهمیه بیش از یک ثانیه است

جوان‌ترین عضو تیم ملی شنا آریا نسیمی‌شاد است که در ماده ۲۰۰ متر کرال سینه در بوداپست مجارستان به آب می‌زند. او ضمن تشکر از مدیریت دبیرستانی که در آن درس می‌خواند، عنوان کرد: «من ۲ روز بیشتر با دیگر ملی‌پوشان تمرین نکردم و در تمام این مدت به خاطر درس و مدرسه در مشهد تمریناتم را دنبال می‌کردم. البته مربیان تیم ملی از طریق ایمیل برنامه‌های تمرینی به من می‌دادند و من هم طبق آن تمرین می‌کردم.»

وی ادامه داد: «بچه‌ها پیشرفت قابل توجهی در این مدت داشته‌اند و اگر به همین شیوه ادامه دهند در رقابت‌های گزینشی المپیک می‌توانند به المپیک برسند چرا که فاصله آنها با رکورد ورودی المپیک کمتر از یک ثانیه است و به طور حتم می‌توانند در اردوی مشترکی که با ملی‌پوشان کشورهای مطرح جهان داریم حد نصاب لازم را به دست آورند و المپیکی شوند. در این میان تنها من هستم که فاصله‌ام بیش از یک ثانیه است و باید تلاش بیشتری کنم تا بتوانم این فاصله را از بین ببرم.»

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب