ملی‌پوشان شیرجه به ایران بازگشتند

تیم ملی شیرجه ایران پس از کسب دو مدال طلا و یک نقره از جام بین المللی شیرجه سِنِت (آیندهوون) بامداد امروز (سه شنبه) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور بازگشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ تیم ملی شیرجه ایران متشکل از حمید کریمی، شهنام نظرپور و مجتبی ولیپور زیر نظر غلامرضا خیبری نژاد پس از موفقیت در جام شیرجه آیندهوون هلند تحت عنوان “جام شیرجه سِنِت” رأس ساعت ۰۰:۳۰ بامداد امروز (سه شنبه) از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) وارد تهران شدند.

ملی پوشان ایران در این مسابقات عملکرد خوبی داشتند و  موفق به کسب دو مدال طلا و یک نقره شدند. مسابقاتی که از آن به عنوان بزرگترین رویداد بین المللی شیرجه اروپا هم یاد می شود و امسال با حضور ٢٢۶ ورزشکار از ١٨ کشور  در قالب ٣۶ تیم از چهارم تا هفتم فوریه ۲۰۱۶ (۱۵ تا ۱۸ بهمن ۱۳۹۴) برگزار شد. حمید کریمی و مجتبی ولیپور در ماده سه متر  هماهنگ دونفره و شهنام نظرپور در سکوی ۱۰متر دو طلای ایران را بدست آوردند و مجتبی ولیپور با شیرجه از تخته یک متر مدال نقره را با خود به کشور آورد.

هدف کادر فنی از حضور در این مسابقات، کسب آمادگی حداکثری ورزشکاران و محک زدن میزان آمادگی و انتخاب نفرات شایسته برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک در شهر ریودوژانیرو بود. شیرجه روهای منتخب ایران برای حضور در مسابقات انتخابی سه‌شنبه (۲۷ بهمن ۱۳۹۴) تهران را به مقصد ریو ترک می کنند.

 

اعضای تیم ملی شیرجه اعزامی به جام شیرجه سِنِت:

۱۲ تا ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

سرپرست: محمود آرامی (رئیس کمیته فنی شیرجه)

سرمربی: رضا خیبری‌نژاد

شیرجه روها: مجتبی ولی‌پور – شهنام نظرپور – حمید کریمی

 

مجموع مدال آوری ایران:

  • حمید کریمی و مجتبی ولیپور – سه متر  هماهنگ دونفره (مدال طلا)
  • شهنام نظرپور- سکوی ۱۰ متر (مدال طلا)
  • مجتبی ولیپور- تخته یک متر (مدال نقره)

 

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.