مهدی انصاری: امید زیادی دارم

ملی‌پوش شنا گفت: تنها ۶۵ صدم ثانیه با رسیدن به سهمیه المپیک فاصله دارم و امید زیادی دارم تا موفق به کسب سهمیه المپیک شوم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خبرگزاری آنا نوشت: تیم ملی شنای ایران با چهار شناگر چهارشنبه هفته آینده راهی صربستان می‌شود تا در رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت کند. مهدی انصاری، بنیامین قره حسنلو، متین بالسینی و سینا غلامپور چهار نماینده کشورمان در رقابت‌های صربستان هستند.

مهدی انصاری در مورد اینکه تا چه اندازه امیدوار است او و دیگر شناگران کشورمان موفق به کسب سهمیه المپیک شوند، به خبرنگار ورزش آنا عنوان کرد: من در ماده ۱۰۰ متر پروانه شنا خواهم کرد. از وضعیت دیگر شناگران اطلاع دقیقی ندارم و بهتر است خودشان در این رابطه صحبت کنند اما باید بگویم در دو سال اخیر به صورت مستمر تمرین نکرده‌ایم و در مسابقات حضور نداشتیم.

وی ادامه داد: یک سال به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا اجازه تمرین در استخر نداشتیم که این موضوع عملاً مانع حضور پرقدرتمان می‌شود. البته در هفت ماه اخیر تمرینات را دنبال کرده و تا حدود زیادی به شرایط ایده‌آل نزدیک شده‌ام. برای کسب سهمیه المپیک نیاز به حضور در ۱۰ مسابقه بین‌المللی است تا شناگر در شرایط مسابقه قرار بگیرد و بتواند در مسابقات انتخابی بهترین رکورد خود را ثبت کند که این اتفاق رخ نداده و پس از دو سال در مسابقات شرکت می‌کنیم.

ملی‌پوش شنا درباره اینکه شرایط مسابقه با تمرین متفاوت است، بیان کرد: بدون شک جو مسابقه تفاوت زیادی با تمرین دارد. ممکن است شناگری در تمرینات بتواند رکوردهای بسیار خوبی را ثبت کند ولی در جوّ مسابقه امکان ثبت رکورد تمرینی وجود ندارد مگر اینکه شناگر با حضور متوالی در مسابقات مختلف بتواند در شرایط رقابتی قرار بگیرد. استرس کرونا و نداشتن مسابقه مسلماً تأثیر منفی روی عملکرد من و دیگر شناگران می‌گذارد. با تمام این مسائل حداکثر تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

وی در مورد اینکه در این مدت مربی تخصصی او چه کسی بوده و پس از مسابقات صربستان ملی‌پوشان شنا به رقابت انتخابی دیگری اعزام می‌شوند، تصریح کرد: من از سال ۹۴ با خشایار حضرتی مربی تیم ملی شنا به صورت اختصاص تمرین می‌کنم و در این خلال تنها یک سال تمریناتم را در مشهد پیگیری کردم. بعد از رقابت‌های انتخابی المپیک در صربستان قرار بود به ترکیه و کرواسی هم اعزام شویم ولی هر دو رقابت به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا لغو شده و با این حساب مسابقات صربستان تنها فرصت برای راهیابی به المپیک است.

انصاری درباره اینکه فاصله‌اش با رکورد ورودی المپیک چقدر است و این امید را دارد که یکی از نمایندگان شنای ایران در المپیک توکیو باشد، یادآور شد: حدنصاب ورودی المپیک ۵۳ ثانیه و ۵۲ صدم ثانیه است و رکورد من ۵۴ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه است. تنها ۶۵ صدم ثانیه تا کسب سهمیه المپیک فاصله دارم و خیلی امید دارم که بتوانم در صربستان رکورد ورودی را ثبت کنم و راهی توکیو شوم. سعی می‌کنم بیشتر مثبت فکر کنم و اجازه ندهم ورود افکار منفی به ذهنم به خاطر کمبود امکانات باعث شود در انتخابی المپیک عملکرد مطلوبی نداشته باشم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب