مهدی انصاری: ۶۰ صدم ثانیه با ورودی المپیک فاصله دارم/ فعلا شرایط خوب است

عضو تیم ملی شنا ایران گفت: من ۶۰ صدم ثانیه با ورودی المپیک فاصله دارم و اختلافم به قدری نیست که المپیک دور از انتظار باشد.

حامد حسین زاده/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مهدی انصاری در گفت‌وگو با میزان، درخصوص وضعیت اردو‌های تیم ملی شنا پیش از حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک در صربستان اظهار داشت: شکر خدا فعلا شرایط خوب است و به صورت منظم تمریناتمان را انجام می‌دهیم. متاسفانه موفق به حضور در مسابقه خاصی نیز برایمان در نظر گرفته نشده و باید اواخر خرداد ماه بدون حضور در حتی یک مسابقه عازم رقابت‌های انتخابی المپیک شویم. هنوز به آمادگی کامل و صد در صدی نرسیدیم، اما هر دو هفته یک بار تایم تریل داریم و انتهای هر هفته نیز رکوردگیری از شناگران انجام می‌شود.

وی با اشاره به گذشت حدود ۲ سال از عدم اعزام شناگران به رقابت‌های مختلف بین‌المللی و برون مرزی خاطرنشان کرد: اینکه فدراسیون کم کاری کرده یا نه را اطلاع ندارم، اما مطمئنا اینگونه موارد به بودجه فدراسیون بستگی دارد. پیش از آغاز اردو‌ها جهت حضور در انتخابی المپیک از کادر فنی تیم ملی برنامه گرفته بودند و سرمربی تیم ملی هم در برنامه‌های خود ۱۰ تا ۱۵ برنامه و مسابقه برون مرزی را گنجانده بود که متاسفانه حتی به یک مورد هم اعزام نشدیم. نزدیک به ۲ سال است که حتی در یک مسابقه خارجی هم شرکت نکرده‌ایم و به نظرتان چنین شرایطی مناسب ورزشکارانی است که به دنبال کسب سهیمه المپیک هستند؟

شناگر تیم ملی با انتقاد از وضعیت سالن بدنسازی استخر مجموعه آزادی تصریح کرد: همین عدم شرکت در مسابقات هم از طرفی استرس مضاعف به شناگران می‌دهد و از سوی دیگر این مسابقه ندادن‌ها باعث شده که شناختی از وضعیت خود و همچنین رقبایمان نداشته باشیم. فقط یک استخر در اختیارمان است و از نظر امکانات شرایط نا امید کننده است. به غیر از استخر وضعیت سالن بدنسازی هم افتضاح است و به جز چند دستگاه سالم که تعدادشان به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد، وسیله سالمی نیست که بتوانیم از آن استفاده کنیم. حتی دیواره سالن هم کاملا کثیف است؛ اما باوجود آنکه چندین بار به این موارد را به گوش مسئولین رساندیم، اما هیچ پیگیری شاهد نبوده‌ایم. به نظرم باید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان هم باید به این رشته توجه ویژه‌ای کنند و در موارد مختلف به کمک فدراسیون بیایند.

انصاری در پایان گفت: من ۶۰ صدم ثانیه با ورودی المپیک فاصله دارم و اختلافم به قدری نیست که المپیک دور از انتظار باشد، اما با این سطح پایین امکانات و عدم هزینه کردن، اگر افتخاری هم کسب شود حاصل تلاش کادر فنی و ملی‌پوشان است.

 

image_printپرینت مطلب