مهدی عماد: باید در مملکت خود قهرمان شویم

ملی پوش واترپلوی ایران با ارزیابی از شرایط اردوهای تیم ملی گفت: فرقی نمی کند با چه تیمی بازی کنیم ما میزبان مسابقات توسعه جهانی واترپلو هستیم و باید قهرمان شویم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، خبرگزاری ایسنا نوشت:

مهدی عماد اظهار کرد: در دور جدید اردوی تیم ملی، شرایط تمرینات خیلی بهتر شده است. اوایل کار خیلی سخت تر بود. شاید هم ابتدا بازیکنان از نظر روحی آماده تمرین نبودند، اما الان خدارا شکر تمرینات هر روز بهتر می شود و جو خیلی خوبی بر اردوی ما حاکم شده است. خوشبختانه تیم ملی به دور از حاشیه و با تمرکز بالا تمرین می کند. الان روزی یک جلسه تمرین بدنسازی داریم و بعد هم به کارهای تاکتیکی و تیمی می پردازیم. خودم قبلا در یک دوره از این مسابقات توسعه جهانی شرکت کردم که در آن جا سوم شدیم. فکر می کنم در این دوره می توانیم بهتر نتیجه بگیریم. در حال حاضر به حریفان فکر نمی کنم. باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم و قهرمان شویم. باید بجنگیم تا مدال طلا را بدست آوریم. همانطور که می دانید برنامه ریزی مسابقات توسعه جهانی تغییر کرده است. این جدول دو گروه شش تیمی برای  نخستین بار است که برگزار می شود مجبور هستیم که ضریب اشتباه های خود را کم کنیم. اگر بخواهیم یک بازی را از دست بدهیم خیلی بد است و دیگر نمی توانیم قهرمان شویم. یعنی اصلا حق اشتباه نداریم. تیمی که بخواهد قهرمان شود نباید بترسد. باید تمرینات را به درستی انجام دهیم و آنقدر هماهنگ شویم تا بدون اما و اگر روی سکوی نخست برویم.

وی با اشاره به حضور سیروس طاهریان در راس کادر فنی تیم ملی افزود: به نظرم تصمیم معقولی گرفتند تا بهترین گزینه ایرانی را برای هدایت تیم ملی بیاورند. سیروس طاهریان و وحید رضایی بهترین گزینه های ممکن بودند که در این شرایط موفقیت تیم ملی را تضمین می کرد. آن ها با همه بازیکنان ایران در لیگ آشنایی خوبی داشتند و بسیاری از استعدادهای فعلی واترپلو سال ها زیر نظر طاهریان کار کرده اند. می توانم بگویم طاهریان گردن همه ما حق دارد. از نظر من بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی همین کادر فنی بود.

ملی پوش واترپلوی ایران با اشاره به برنامه های تمرینی خاطرنشان کرد: میزبانی ایران در این مسابقات فرصت های زیادی را پدید می آورد. جذب اسپانسر برای تامین آینده این ورزش در کنار این مسابقات ممکن خواهد شد. اگر واترپلو دیده شود و پخش های تلویزیونی بیشتر باشد، قطعا این ورزش توسعه خواهد یافت. خیلی تاثیر گذار است. همین که اسم واترپلو در جامعه مطرح شود خیلی خوب است. الان من به عنوان بازیکن تیم ملی واترپلو شاید خیلی جاها میبینم که اصلا اسم این ورزش را نشنیده اند. میزبانی ایران در رویدادهای بزرگ می تواند این خلا را پر کند و واترپلو را به مردم ایران معرفی کند.

مهدی عماد بار دیگر با اشاره به هدف گذاری برای قهرمانی واترپلو در مسابقات توسعه جهانی گفت: باید قهرمان شویم و روی سکو برویم. چون میزبان هستیم باید در تهران و کنار مردم خود جام قهرمانی را بالای سر ببریم. باید این اتفاق بیفتد. باید در ناخودآگاه ذهن خود به این سمت برویم و به چیزی جز مدال طلا فکر نکنیم. متاسفانه ممکن است مصدومیت ها اردوی تیم ملی را تهدید کند. تیم ملی در حال حاضر ماساژور حرفه ای ندارد و انتظار داریم در این یکماه باقی مانده تا مسابقات پرزشک هم همیشه همراه تیم باشد. نباید ما خود را درگیر فدراسیون پزشکی کنیم. انتظار من این است که مسئولان رسیدگی بیشتری به این ورزش کنند. به ما اطمینان داشته باشند. ما خارج از جامعه ورزش این مملککت نیستیم. درست است که در سال های گذشته مثل والیبال نتیجه نگرفتیم اما این ضعف به گردن بازیکنان نیست. رسیدگی و امکانات بیشتر و پررنگ تر شدن اخبار این ورزش می تواند کمک زیادی به تیم ملی کند.

وی خاطرنشان کرد: ما  در سن و سالی هستیم که باید نتیجه زحمات سال ها ورزش حرفه ای خود را بگیریم. ما عمر خود را در این ورزش گذاشتیم. نباید مسئولان ورزش ما را نادیده بگیرند. فدراسیون ما کاملا ورزشی است و جای امید خیلی برای ما باز است. بیشتر از وزارت ورزش انتظار داریم. خیلی از بازیکنان ما مشکل خدمت سربازی دارند. کاش این موارد حل می شد تا بازیکنان با آسودگی تمام فکر خود را روی ورزشی می گذاشتند. من تنها چیزی که از وزیر می خواهم معافیت خدمت سربازی است. هم سن و سالان ما در تیم ملی همه دغدغه خدمت سربازی دارند. مشکل آن ها همین است. شاید در بازی های آسیایی هم می توانستیم موفق شویم اما اعزام نشدیم تا توانایی های خود را نشان دهیم. من از ۱۵ سالگی در اردوی تیم ملی بزرگسال بودم. تا کنون دوره بازی های آسیایی را از دست دادم زیرا کمیته ملی المپیک زحمات ما را ندید و متاسفانه همه چیز را از دست رفت.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب