مهرشاد افقری سهمیه المپیک ۲۰۲۰ شنا را کسب کرد

مهرشاد افقری در مسابقات بلغارستان سهمیه ورودی B المپیک 2020 شنا را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مهرشاد افقری نماینده شنا ایران و عضو پایگاه قهرمانی شنا استان اصفهان که با هدایت گامردیلانچیان در مسابقات انتخابی المپیک بلغارستان حضور دارد، موفق به ثبت رکورد ۵۳.۴۶  در ماده ۱۰۰ متر پروانه شد و بالاتر از حد نصاب ورودی B المپیک(۵۳.۵۲ )، شنا کرد.

افقری با ثبت این زمان، رکورد ملی این ماده را نیز جابجا کرد. رکورد پیشین ۱۰۰ متر پروانه با زمان ۵۴.۱۷ به نام مهدی انصاری بود که مهرشاد افقری با ثبت زمان ۵۳.۴۶ این رکورد را بهبود بخشید و به نام خود ثبت کرد.

علیرضا یاوری، متین سهران و مهرشاد افقری نمایندگان شنا ایران از پایگاه قهرمانی اصفهان در مسابقات انتخابی المپیک بلغارستان هستند که زیر نظر گامردیلانچیان برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند.

این نخستین سهمیه مستقیم المپیک ( حد نصاب ورودی B) در رشته شنا بعد از ۱۴ سال است. پیش از این تنها یکبار در المپیک ۲۰۰۸ پکن شنا ایران موفق به کسب سهمیه مستقیم شده بود.

بر اساس قوانین فدراسیون جهانی شنا بهترین‌هایی که حد نصاب ورودی B المپیک را کسب کردند در دسته بندی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار می‌گیرند. المپیک توکیو کمتر از یکماه دیگر برگزار می‌شود.

 

ادامه دارد…

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.