موفقیت ورزش شیرجه کشور در گرو ایجاد سخت افزارهای لازم و استاندارد

عدم توزیع سخت افزار در سراسر کشور شرایط را برای توسعه و اعتلای شیرجه بسیار سخت و دشوارکرده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سرانجام انتخابات فدراسیون شنای کشور جهت تعیین ریاست این فدراسیون برای دوره چهارساله آتی  در تاریخ ۲۰ دی ماه برگزار شد و محسن رضوانی مجددا در پست خود ابقا شده و سکان  این فدراسیون را برای دوره جدید در دست گرفت.

سخنرانی  پایانی محسن رضوانی در روز انتخابات و در حضور سید محمد پولادگر معاونت قهرمانی وزارت ورزش حاوی نکات مهمی  بود که در رابطه با آنها در آینده بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اما در این مطلب به بخش مهم سخنان وی در رابطه با ورزش شیرجه خواهیم پرداخت که توجه به این موارد از سوی مسئولان رده اول ورزش کشور،می‌تواند شرایط بهتری را برای علاقمندان به این رشته در سطح ملی و همگانی فراهم کند.

ریاست فدراسیون شنا پس از اشاره به موفقیت های ورزش واترپلو ایران در کسب رده سوم بازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی و همچنین حرکت رو به جلو شناگران ملی پوش کشور در کسب سهمیه مسابقات شنای مسافت کوتاه جهانی در ابوظبی و شکستن رکوردهای متعدد در تمامی رویدادهای مهم این رشته ورزشی در داخل و خارج کشور، در رابطه با ورزش شیرجه به این نکته بسیار مهم اشاره کرد که اصولا امکانات و بستر لازم برای توجه ویژه به ورزش شیرجه در کشور وجود نداشته و به همین دلیل نمی‌توان از فعالان این رشته ورزشی در سطح ملی انتظار زیادی داشت.

وی در بررسی اجمالی خود تاکید کرد که تعداد استان‌های سطح کشور که دارای سخت افزارهای لازم ورزش شیرجه مانند استخر، سکو و تخته‌های پرش استاندارد و مخصوص ورزش شیرجه هستند، حتی به پنج استان هم نمی‌رسد و این نقیصه، شرایط را برای توسعه و اعتلای این رشته ورزشی  بسیار سخت  و دشوارکرده است.

رضوانی با تاکید بر حضور چهره‌های مستعد و آینده دار در این رشته ورزشی در کشور، از معاون بخش قهرمانی وزارت ورزش حاضر در مجمع انتخاباتی، خواست تا توجه خاصی به رشته ورزش شیرجه در کشور داشته و با اختصاص بودجه کافی زمینه ایجاد سخت افزارهای لازم را برای تعلیم و تربیت آینده داران این رشته ورزشی در داخل کشور فراهم کنند.

در همین رابطه  و علیرغم تمامی ضعف‌های امکاناتی، برگزاری مرحله نخست لیگ برتر شیرجه کشور در طی هفته گذشته،  مهر تاییدی بود بر سخنان ریاست فدراسیون شنا که مدعی شده چهره‌های مستعدی در این رشته ورزشی در کشور وجود دارند که در صورت توجه به آنها می‌توان حرف‌های جدی تری را در این رشته توسط آنها در رویدادهای مهم ورزشی زد.

بنا به گفته امید حدیقی ریاست کمیته فنی شیرجه  فدراسیون شنا در مسابقات  لیگ سراسری شیرجه که پس از وقفه در سال جاری بخاطر شیوع بیماری کرونا آغاز شده است ۹ تیم شیرجه از استانهای مختلف کشور حضور پیدا کرده‌اند که در جای خود یک رکورد محسوب شده و امیدواری زیادی را در بین علاقمندان و دست اندرکاران این رشته ورزشی ایجاد کرده است.

وی در گفتگوی خود با صراحت اعلام کرد که کیفیت رقابت‌های مرحله نخست  لیگ شیرجه متوسط بوده است که این امر به دلیل وقفه دوساله در برگزاری لیگ سراسری و عدم حضور شیرجه روهای برتر کشور در شرایط مسابقه اتفاق افتاده است و به طور یقین در مراحل بعدی لیگ در آینده شاهد ارتقا شرایط کیفی مسابقات لیگ شیرجه هم خواهیم بود و همچنین وی تاکید کرد: نکته مهم  دیگردر این رابطه این است که خوشبختانه اکثر شیرجه روهای حاضر در لیگ جوان بوده و قادرهستند که با توجه بیشتر  به آنها، آینده بهتری را برای ورزش شیرجه کشور رقم بزنند.

بنا به گفته امید حدیقی ریاست کمیته فنی شیرجه فدراسیون شنا، مسابقات شیرجه رده سنی آسیا، رقابت‌های قهرمانی آسیا و تور جهانی از جمله رویداد‌های مهمی هستند که در پیش روی شیرجه‌های روهای ملی پوش قرار دارند و از سوی دیگر همچنین برنامه ریزی شده که یک نماینده از شیرجه کشور به بازیهای آسیایی آتی اعزام شود که تمامی این برنامه‌های اعلام شده از سوی امید حدیقی، زمانی صورت واقعیت به خود گرفته، شیرجه روهای کشور انگیزه کافی پیدا کرده و در رقابت های بین المللی حضوری موفق خواهند داشت که بر طبق یاد آوری محسن رضوانی، وزارت ورزش و معاونت قهرمانی این وزارتخانه نگاه جدیدی به رشته ورزشی شیرجه داشته و شرایط و بسترهای لازم را در جهت فراهم آوردن و ایحاد سخت افزارهای لازم، تعیین کننده و حیاتی برای شیرجه روهای مستعد کشور فراهم کنند.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب