میرابیان: نیاز شیرجه تنها حضور در مسابقات برون مرزی است

سرمربی تیم ملی شیرجه درباره نیاز اصلی این رشته گفت: نیاز اصلی شیرجه فقط مسابقات برون مرزی است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ قائم میرابیان سرمربی تیم ملی شیرجه درباره آخرین وضعیت آمادگی شیرجه روها برای حضور دربازی های آسیایی گفت: اکنون سومین مرحله اردوی تیم ملی شیرجه با حضور ۴ شیرجه رو در حال برگزاری است. برنامه تمرینی از سوی چند مربی، بدنساز و روان پزشک تهیه شده است. در این مرحله ملی پوشان بر روی حرکات تخصصی که قرار است به نمایش بگذارند، کار می‌کنند. این آماده سازی حدود یک ماه و ۱۰ روز به طول می‌انجامد تا شیرجه روها به آمادگی لازم برای حضور در مسابقات جهانی ایتالیا برسند. است تنها ۲ مرحله اردوی دیگر پیش رو داریم.

میرابیان ادامه داد: تا دهم خرداد دراستخر آزادی تمرین می کنیم. بعد از یک هفته استراحت تا مسابقات جهانی ایتالیا که تیرماه برگزارمی شود در اردو خواهیم بود.

او درباره سهمیه شیرجه و چگونگی انتخاب شیرجه روها برای بازی های آسیایی بیان کرد: شیرجه دو سهمیه درجاکارتا دارد. برای انتخاب دو نفر از ۴ نفر دو تست انجام می شود که عملکرد شیرجه روها در مسابقات ایتالیا یکی از این تست هاست. هفته گذشته نیز تست ارزیابی مهارت ها و آمادگی ملی پوشان انجام شد.

میرابیان با اشاره به دایوهای خریداری شده از سوی فدراسیون اشاره کرد و گفت: مسلما دایوها بر روی ساختار تمرینی تاثیر دارند چون با دایوهای مسابقات بین المللی مطابقت دارد. علاوه بر تمرین بر روی دایو، تمرینات خشکی شیرجه نیز اهمیت زیادی دارد که به آماده سازی شیرجه روها بسیار کمک می کند.

سرمربی تیم ملی شیرجه در پاسخ به این سوال که در حال حاضر نیاز اصلی این رشته چیست بیان کرد: نیاز اصلی شیرجه فقط و فقط مسابقات برون مرزی است. به مسابقات و اردوهای تدارکاتی بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم روحیه شیرجه روها را بالا ببریم و حضور موفق و موثرتری دربازی های آسیایی داشته باشیم.

ملی پوش سابق شیرجه درباره حضور مربی خارجی در شیرجه تصریح کرد: دراین برهه نیازی به مربی خارجی نیست اما در آینده حضور مربی خارجی بسیار مهم است. من از این موضوع استقبال می کنم. همیشه شخصی هست که از افراد فعلی بهتر باشد. از امتیازات حضور مربیان بین المللی افزایش تجربه و گسترده شدن دایره ارتباطات است.
میرابیان به کلاس مربیگری شیرجه که مدتی قبل در تهران برگزارشد اشاره و خاطرنشان کرد: کلاس مربیگری شیرجه با حضور مدرس انگلیسی بسیار تاثیر گذار بود و برای من دستاوردهای زیادی داشت. حتی بخشی از تمرینات فعلی تیم ملی را بر اساس آموخته های آن کلاس پیش می بریم.

سرمربی تیم ملی شیرجه ضمن رضایت از جوان شدن اعضای کمیته فنی شیرجه اضافه کرد: اولین جلسه کمیته فنی درسال ۹۷ با اعضای جدید و جوان برگزار شد. حضورمربیان جوان شهرستان ها و ارائه نقطه نظرات آن ها اتفاق بسیارخوبی بود. با وجود افراد جوان و با انگیزه شیرجه جلو خواهد رفت.

او در پایان از میل شخصی اش برای شناسایی استعدادهای شیرجه کشور گفت و خاطرنشان کرد: ظرفیت استان ها درشیرجه بسیار بالاست. تمایل دارم به صورت داوطلبانه بعد از بازی های آسیایی به عنوان استعدادیاب به شهرستان ها بروم و استعدادها را شناسایی و به فدراسیون معرفی کنم.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.