میرمهدی: باتجربه‌ها نقطه قوت تیم هستند/ باید بازی با قزاقستان را اداره کنیم

ملی پوش اسبق واترپلو ایران درباره حضور ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: امیدوارم بازیکنان برای آینده خودشان و جوانان این ورزش و معرفی این تیم به عنوان یک قدرت مطلق آسیا با روحیه بالا و اعتماد به نفس بالا به بانکوک بروند و نتیجه خوبی بگیرند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سید محمدسعید میرمهدی اظهار کرد: ما دوره قبل بعد از ۱۲ سال به بازی های قهرمانی آسیا رفتیم و در پنالتی به چین باختیم. آن تیم جوان بود ولی سال بعد در بازی های آسیایی جاکارتا با کسب تجربه بیشتر مقام خوب و درخوری را کسب کردیم. نسبت به تدارکاتی که داشتیم و جوانگرایی بعمل آمده مدال برنز را به دست آوردیم. فکر می کردیم بعد از آن مدال شرایط واترپلو عالی شود ولی بعد از آن همچنان نگاه حاکمیت ورزش کشور به واترپلو تغییر نکرد.

میرمهدی با اشاره به حضور بازیکنان ایران در لیگ های خارجی گفت: بازیکنان ایران همین که در لیگ های خارجی بازی کنند، بالاتر از سطح آسیا هستند. روز اول که چیریچ آمد ایران تمریناتی می داد که برای خیلی ها سخت بود اما در صربستان بچه های ۱۰ ساله همان تمرینات را انجام می دهند. الان هم بازیکنان ایران به آن سطح پیشرفت رسیدند. درست است که بعد از جاکارتا سطح انتظارات بالا رفته ولی فراموش نکنیم که چند بازیکن از آن ترکیب خداحافظی کردند. البته امروز خوشبختانه چند بازیکن با تجربه هم داریم که نقاط قوت هستند و به نظرم می توان روی تجربه آنان حساب کرد.

با سابقه ترین بازیکن واترپلو ایران گفت: در گذشته ما همیشه مقابل قزاقستان بازی را با روحیه آغاز می کردیم اما در بیشتر مواقع این قزاقستان بود که شرایط را اداره می کرد و پیروز می‌شد. بارها در سال‌های مختلف مقابل قزاقستان جلو می‌افتادیم ولی در نهایت نتیجه لازم را نمی‌گرفتیم. خوشبختانه در این دوره دکتر روانپزشک آقای حمزه کنار تیم است. اگر به کمک مشاوره‌های او ما در شرایط حساس بتوانیم بازی با قزاقستان را اداره کنیم حتما توانایی برد این تیم را داریم. خداراشکر در گروه چند بازی داریم که آسان تر از رویارویی با قزاق است. شنیده‌ام قالب تیم قزاق بومی تر از سال های گذشته است و اگر آن ها بازیکنان روس نیاورند می‌توانیم این تیم را شکست دهیم.

وی افزود: بازی با قزاقستان در مقدماتی بسیار مهم است زیرا اگر در گروه اول باشیم چه بسا حتی بتوانیم فینال برویم و حتی قهرمان شویم. البته هیچ چیز قبل از مسابقات مشخص نیست و نمی‌توان چیزی را پیش بینی کرد. این تیمی که من دیدم قابلیت درخشش در آسیا را دارد. اینکه بازی اول با ازبکستان است، به نظرم می‌تواند فرصت باشد. چون سبک بازی دو تیم ازبکستان و قزاقستان شبیه به هم است و امیدوارم پیروزی‌های دور مقدماتی بازیکنان را غره نکند و بتوانیم تمام بازی ها را با توان متناسب ببریم. در نهایت امیدوارم همین موفقیت زمینه حضور باشگاه‌های بیشتر و بازیکنان خارجی را در لیگ ایران فرآهم کند و بازیکنان بیشتری هم از ایران در لیگ‌های معتبر بازی کنند.

میرمهدی با اشاره به مدت زمان کوتاه تا مسابقات قهرمانی آسیا گفت: من خودم شرایط قبل از مسابقه را چند بارها لمس کردم. خیلی مهم است که این شرایط برای بازیکنان ایده ال باشد و اردوی خوبی داشته باشند. خدا را شکر در این چند ماه تمرینات خوبی داشتند. الان چند روز با میدان فاصله دارند امیدوارم با این تدارکاتی که داشتند تمام آنچه انتظار می رفت برآورده شده باشد. الان باید کاستی‌هایی هم اگر بوده فراموش کنند. می‌دانیم قرار نیست اتفاق خاصی در واترپلو با این مدال بیافتد اما اشکالی ندارد بازیکنان باید برای آینده خودشان و جوانان این ورزش و برداشتن ذهنیت منفی از واترپلو ایران و معرفی این تیم به عنوان یک قدرت مطلق آسیا با روحیه بالا و اعتماد به نفس بالا به بانکوک بروند و نتیجه خوبی بگیرند.

ملی پوش اسبق واترپلو ایران تاکید کرد: چند تن از بازیکنان ایران هم با باشگاه‌های خارجی قرارداد دارند. خوشحال شدم که بازیکنان ما می‌روند. ما در چند پست نیاز به بازیکنان بیشتر و پشتوانه سازی داریم. باید بازیکنان بیشتری در پست‌های کلیدی را با واترپلو درگیر کنیم تا دست مربیان برای انتخاب ترکیب متناسب با هر بازی باز باشد. باید باشگاه‌ها بازیکنان بیشتری پرورش دهند. ما دفاع سانتر کم داریم. این یک معضل بزرگ در واترپلوی ایران است. امیدوارم کمیته فنی و خود آقای رضوانی این مسائل را ببینند تا برای موفقیت‌های بزرگتر در آینده زمان را از دست ندهیم. خداراشکر الان سه الی چهار دروازه‌بان خوب در واترپلو ایران داریم که می‌توانند در مقاطع مختلف به واترپلو کمک کنند.

وی در پایان گفت: تمام رشته‌های ورزشی زمانی تیم ملی خوبی دارند که لیگ پویایی داشته باشند. انتظار داشتیم سرمایه گذاری از سوی اسپانسرها و باشگاه ها بیشتر باشد اما آنطور که باید واترپلو دیده نشد و به نوعی شاید به همین مقام سومی بعد از چند دهه بسنده کردیم. البته در این چند سال کل ورزش ایران و دنیا درگیر کرونا شد و لیگ و مسابقات هم تحت تاثیر قرار گرفت. شاید بالغ بر دو سال تیم ملی مسابقات رسمی نداشت و سایر مسابقات مثل باشگاه‌های آسیا هم سه سال است که برگزار نشده است. همه این ها در عملکرد تیم مزید علت است. مربی را به دلیل همین اتفاقات و اردوهای تدارکاتی تنوانستیم به طور صد در صد در اختیار داشته باشیم. کم و کاستی‌های مالی هم همیشه هست و ما این مسایل را از دور میبینم و اطلاع خاصی از آن نداریم. با همه این‌ها اخیرا دو اردوی تدارکاتی خوب داشتیم و در یونان و ترکیه با تیم‌های خوبی بازی داشتیم. همانطور که گفتم الان باید فقط روی کسب نتیجه از مسابقات تمرکز کنیم و امیدوار باشیم که باز هم تیم ملی در آسیا بدرخشد.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.