نادر غفوری: گرفتن میزبانی مسابقات جهانی توسعه واترپلو موفقیت بزرگی است

رئیس کمیته فنی واترپلو درباره شرایط تیم ملی برای حضور موثر در مسابقات جهانی توسعه واترپلو گفت: برای اینکه ایران میزبانی این مسابقات را بر عهده گیرد تلاش های زیادی صورت گرفت چون میزبانی و شرکت در این مسابقات نوعی موفقیت برای جامعه ورزش واترپلو است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ نادر غفوری رئیس کمیته فنی واترپلو درباره شرایط تیم ملی برای حضور موثر در مسابقات جهانی توسعه واترپلو اظهار کرد: گرفتن میزبانی و شرکت در این مسابقات نوعی موفقیت برای جامعه ورزش واترپلو است. با توجه به زمان کوتاه باقی مانده تا مسابقات توسعه واترپلو جهانی و برنامه ریزی های صورت گرفته در نظر داریم که اردوهای تیم ملی واترپلو از هفته آینده آغاز شود. اواخر هفته جاری اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی اعلام می شود و بعد از آن تیم ملی واترپلو با جدیت تمرینات خود را از سر می گیرد.

مسئول کمیته فنی واترپلو عنوان کرد: سرمربی تیم ملی واترپلو در همین روز ها معرفی خواهد شد. با توجه به اینکه زمان بسیار کوتاهی تا مسابقات فیناتراپی داریم، کمیته فنی در نظر گرفته است که سرمربی داخلی هدایت تیم ملی واترپلو را بر عهده گیرد. سرمربی داخلی شناخت کامل تری از بازیکنان دارد. اگر مربی خارجی را در اختیار بگیریم چون برای شناخت کامل بازیکنان به زمان طولانی نیاز دارد در نتیجه زمان زیادی را از دست خواهیم داد. یک مربی خارجی در نظر گرفتیم که به سرمربی ایرانی تیم ملی کمک خواهد کرد.

نادر غفوری درباره احتمال تغییر سرمربی تیم ملی واترپلو بعد از آن مسابقات جهانی توسعه واترپلو بیان کرد: عوض شدن سرمربی تیم ملی بستگی به عملکرد او در مسابقات جهانی توسعه واترپلو دارد. اگر فدراسیون رضایت کاملی از کادر فنی تیم ملی داشته باشد و مربی داخلی جواب اعتماد فدراسیون را بدهد ، نیازی نیست که از گزینه خارجی استفاده کند. البته ممکن است نتایجی که سرمربی داخلی کسب می کند، قابل توجه نباشد و فدراسیون سرمربی خارجی را مدنظر خود قرار دهد.

او درباره تاثیر مسابقات توسعه واترپلو در ایران گفت: این رقابت ها مسلما تاثیر بسیار زیادی بر واترپلو ایران خواهد داشت. چند کشور مطرح در حوزه واترپلو به ایران می آیند. اولین بار است که مسابقاتی در این سطح و وسعت در کشورمان برگزار می شود. مسابقات جهانی توسعه واترپلو در اذهان عمومی و نتایج واترپلو ایران بسیار موثر است. مسئولیت برگزاری این مسابقات بر عهده فدراسیون شنا است و فدراسیون تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این مسابقات به کار می گیرد. فدراسیون شنا نماینده کشور ایران در برگزاری مسابقات است.

داور بین المللی واترپلو  درباره برنامه های تدارکاتی تیم ملی خاطرنشان کرد: کمتر از یک هفته است که مسابقات لیگ برتر واترپلو  ایران به اتمام رسیده است. در نتیجه بازیکنان در شرایط آمادگی مطلوبی قرار دارند. براساس برنامه ریزی های صورت گرفته برای حضور موثر در این رقابت ها تیم ملی واترپلو حداقل یک اردوی تدارکاتی داخلی و یک اردوی خارجی خواهد داشت.

غفوری ادامه داد: این که تیم ملی برای اردوی تدارکاتی خارجی به کدام کشور اعزام شود، بستگی به نظر سرمربی تیم ملی و شناخت و آگاهی وی دارد. او مشخص می کند که اردوی تدارکاتی در کدام کشور باشد.

وی در پایان گفت: گرفتن این میزبانی کار بسیار دشواری بود. محسن رضوانی و خسرو امینی برای گرفتن این میزبانی خیلی زحمت کشیدند. باید از زحمات آن ها قدردانی کنیم. امیدوارم که بتوانیم نتایج قابل قبولی کسب کنیم و اذهان عمومی بیشتر به سمت واترپلو گرایش پیدا کنند. این مسابقات می تواند سرعت رشد و پیشرفت واترپلو ایران را خیلی بیشتر کند.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب