نتایج مرحله نخست استعدادیابی شنا و شیرجه اعلام شد

عبدالرضا ریاحی مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون شنا، طی گزارشی روند شناسایی منتخبین مستعد در المپیاد استعدادهای برتر شنا و شیرجه را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ با امعان نظر به تصویب پروژه بزرگ المپیاد استعدادهای برترورزش کشور در شورای معاونین وزارت ورزش و جوانان بصورت مستمر(سالانه) در رشته های ذیل المپیک جوانان ۲۰۲۲ سِنگال با هدف حضور قدرتمند و همچنین افزایش کسب سهمیه ورودی ورزشکاران ایران در المپیک های آتی، دفتر توسعه آموزش و استعدادیابی وزارت ورزش دستورالعملی را به فدراسیونها و ادارات کل استانها ارسال کرد که شامل:

۱- مرحله برگزاری مسابقات انتخابی، که در سطوح روستا، شهر، بخش، شهرستان و درنهایت تیم منتخب استان ادامه داشت که حدود ۵۰۰ هزار نفر در این حوزه مشارکت داشتند.

۲- مرحله برگزاری المپیاد استعدادهای برترورزش کشور ، که طی ۱۰ روز در تمامی استانهای کشور در ۲ بخش دختران و پسران در ۷۸ رشته با حضور تقریبی ۲۵۰ هزار نفر برگزار نمود. در این مرحله تعداد ۳۵۹ نفر ورزشکار در رشته شنا و تعداد ۲۵نفر دررشته شیرجه به رقابت پرداختند.

۳- مرحله شناسایی مستعدین المپیاد، که حدود ۱۹ هزار نفر توسط فدراسیون های متبوعه معرفی گردیدند. که در رشته شنا ۷۵ نفر و در رشته شیرجه ۸ نفر بعنوان مستعد، شناسایی شدند.

۴- مرحله حمایت، که از بعد از مرحله شناسایی مستعدین شروع و تا المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور سال ۱۳۹۸ که مقرر شده در مردادماه سال آینده برگزار شود، ادامه خواهد داشت.

با عنایت به موارد فوق و برگزاری اولین المپیاد استعدادهای برترشنای کشور در دو رشته شنا و شیرجه دربخش پسران ۱۱-۱۴ سال در شنا و ۱۲- ۱۵سال در بخش شیرجه در آذرماه ۱۳۹۷، کمیته استعدادیابی فدراسیون شنا حسب سیاست های دفتر توسعه آموزش پایه واستعدادیابی وزارت ورزش و جوانان در رشته شنا تعداد ۷۵ نفر(شامل۵نفر در رده سنی ۱۱سال – ۳۰نفر در رده سنی ۱۲سال – ۱۱نفر در رده سنی ۱۳ سال – ۲۹ نفر در رده سنی ۱۴ سال) و ۸ نفر در رشته شیرجه (۶ نفر در رده سنی ۱۲-۱۳ سال و ۲ نفر دررده سنی ۱۴-۱۵ سال) را شناسایی کرد.

بی تردید فدراسیون شنا به این تعداد نفرات مستعدشناسایی شده، اکتفا نکرده و دربخش شنا، در مسابقات شنا پسران رده سنی ۱۱-۱۴ سال جام جندی شاپور(فجرپارسیان) استان فارس که مقرر است ۱۸ لغایت ۲۲ بهمن در شیراز برگزار گردد و دربخش شیرجه نیز درمسابقات لیگ شیرجه که در بهمن ماه(مرحله اول ۲و۳بهمن و مرحله دوم ۲۳و۲۴ بهمن) برگزار خواهد شد، تیم استعدادیاب را به این مسابقات اعزام می نمایند و درصورت کشف مستعدین جدید، ورزشکاران منتخب به مستعدین شناسایی شده المپیاد ملحق می گردند.

از برنامه هایی که در مرحله حمایت (نگهداری مستعدین) درنظر گرفته شده می توان به جلسات هم اندیشی با مستعدین شناسایی شده و مربیان شخصی مستعدین در زمان حضور ایشان در مسابقات جام جندی شاپورکه به منظورشناسایی و اولویت بندی نیازهای مستعدین و مربیان آنها برنامه ریزی گردیده اشاره کرد. همچنین می توان به برگزاری اردوهای کوتاه مدت در اسفند۹۷ و اردیبهشت ۹۸ و توزیع تجهیزات و البسه و سایر مواردی که در بسته حمایتی وزارت ورزش پیش بینی گردیده، اشاره کرد.

برای دریافت لیست مرحله اول مستعدین شناسایی شده در بخش شنا و شیرجه  کلیک کنید.

 

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب