نتایج کامل روز ششم ورزش های آبی المپیک/ فلپس دست نیافتنی تر شد، یک طلا برای دو زن!

روز ششم رقابت های ورزش های آبی المپیک ریو با درخشش ورزشکاران آمریکایی همراه بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، سی و یکمین دوره المپیک تابستانی از جمعه (۱۵ مرداد ۱۳۹۵) با برگزاری مراسم افتتاحیه رسما آغاز شد.

ورزش های آبی حاضر در رقابت ها از شنبه (۱۶ مرداد ۱۳۹۵) مسابقاتشان آغاز شد. فدراسیون جهانی ورزش‌های آبی (فینا) که فدراسیون شنای ایران زیر مجموعه آن قرار دارد در المپیک امسال پنج رشته دارد. این رشته ها شنا، شیرجه، واترپلو، شنای موزون و شنای آب‌های آزاد هستند.

در روز  ششم این رقابت‌ها مسابقات شنا،شیرجه و واترپلو برگزار شد.

شنا؛ فلپس دست نیافتنی شد،اعجوبه ای به نام کیت لدکی

در مواد مختلف انجام شد و در دور مقدماتی می توان به رکورد شکنی کیت لدکی جوان ۱۹ ساله ورزشکار آمریکایی اشاره کرد که توانست در ماده ۸۰۰ متر آزاد با ثبت زمان ۸ دقیقه ۱۲ ثانیه ۸۶ صدم ثانیه رکورد المپیک را بهبود بخشد و به مرحله بعدی صعود کند.

اتفاق اصلی اما بامداد امروز رقم خورد جایی که مایکل فلپس مرد تمام نشدنی شنای جهان و اسطوره آمریکا در فینال ۲۰۰ متر انفرادی به آب زد و توانست چهارمین طلای خود در المپیک ریو و بیست و دومین مدال طلایش در ادوار تاریخ المپیک را کسب کند تا به ورزشکار دست نیافتنی تاریخ ورزش تبدیل شود.

در ۲۰۰ متر قورباغه زنان ری کانتو از ژاپن طلا گرفت یولیا اسیموا روس در این بخش به مدال نقره رسید تا بار دیگر در حسرت طلای المپیک بماند.

فینال مردان در ۲۰۰ متر کرال پشت نیز برگزار و رایان مرفی آمریکایی صاحب مدال طلا شد.
فینال ۱۰۰ متر آزاد زنان نیز با درخشش آمریکایی ها و البته ثبت نتیجه ای بسیار عجیب همراه بود به طوریکه ۲ ورزشکار توانستند روی سکوی قهرمانی قرار گرفته و مدال طلا را به دست بیاورند، سیمونه مانوئل شناگر آمریکایی با ثبت زمان ۵۲ ثانیه و ۷۰ صدم ثانیه با شکستن رکورد المپیک به مدال طلا دست یافت و پنی الکسیاک کانادایی نیز در کمال ناباوری با ثبت همین رکورد عنوان اولی را به خود اختصاص داد تا در المپیک باز هم شگفتی خلق شود.

واترپلو: زنان مجار مانند مردانشان در بحران

روز ششم ورزش های آبی با انجام ۴ دیدار در واترپلو بخش زنان برگزار شد که در نهایت تیم های روزسیه – ایتالیا – آمریکا و اسپانیا توانستند مقابل حریفان خود به برتری دست یاند و نکته جالب اینکه بانوان مجارستانی که از مدعیان مدال در این دوره به شمار می روند به مانند تیم آقایان این کشور در بحران به سر می برند تا جاییکه نتیجه بازی را به ماتادورهای اسپانیا واگذار کردند تا راه صعودشان بیش از پیش سخت شود.

 

نتایج کامل روز ششم ورزش‌های آبی المپیک ریو: (پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵)

 

**شنا

فینال ۱۰۰ متر آزاد زنان

۱- سیمونه مانول آمریکا ۵۲:۷۰ طلا

۲- پنی الکسیاک کانادا ۵۲:۷۰ طلا

۳- سارا شسترم ۵۲:۹۹ برنز

فینال ۲۰۰ متر قورباغه زنان

۱- ری کانتو ژاپن ۲:۲۰:۳۰ طلا

۲- یولیا اویموفا روسیه ۲:۲۱:۹۷ نقره

۳- جیگلین شی چین ۲:۲۲:۲۸ برنز

فینال ۲۰۰ متر مختلط انفرادی

۱- مایکل فلپس آمریکا ۱:۵۴:۶۶ طلا

۲- کیسوکه هاگینو ژاپن ۱:۵۶:۶۱نقره

۳- شون وانگ چین ۱:۵۷:۰۷برنز

فینال ۲۰۰ متر کرال پشت

۱- رایان مرفی آمریکا ۱:۵۳:۵۲

۲- میشل لارکین استرالیا ۱:۵۳:۹۶

۳- اوگنی ریلوف روسیه ۱:۵۳:۹۷

 

**واترپلو؛زنان

روسیه ۱۴ - برزیل ۷ گروه A
ایتالیا ۸ - استرالیا ۷ گروه A
چین ۴ - آمریکا ۱۲ گروه B
اسپانیا ۱۱ - مجارستان ۱۰ گروه B
انتهای پیام/
image_printپرینت مطلب