نتایج کامل روز یازدهم ورزش‌های آبی المپیک ریو/ حذف پرافتخارترین تیم واترپلو در یک‌چهارم نهایی

در یازدهمین روز از آغاز مسابقات ورزش‌های آبی المپیک ریو ۲۰۱۶، مجارستان پرافتخارترین تیم واترپلوی المپیک از دور مسابقات کنار رفت و چین، هلند و روسیه طلایی شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سی و یکمین دوره المپیک تابستانی از جمعه (۱۵ مرداد ۱۳۹۵) با برگزاری مراسم افتتاحیه رسما آغاز شد.

مسابقات ورزش های آبی حاضر در رقابت ها از شنبه (۱۶ مرداد ۱۳۹۵) آغاز شد. فدراسیون جهانی ورزش‌های آبی (فینا) که فدراسیون شنای ایران زیر مجموعه آن قرار دارد در المپیک امسال پنج رشته دارد. این رشته ها شنا، شیرجه، واترپلو، شنای موزون و شنای آب‌های آزاد هستند.

 

 

در روز یازدهم این رقابت‌ها مسابقات شیرجه، شنای موزون، شنای ماراتن و مرحله یک چهارم نهایی واترپلو مردان برگزار شد.

 

دومین طلای شنای ماراتن هم به هلند رسید

پس از کسب طلای ماراتن شنای ۱۰ کیلومتر زنان توسط “شرون فنرووندال” هلندی، روز گذشته مقام نخست بخش مردان این رشته هم به یک هلندی دیگر رسید. مسابقه دیشب (سه‌شنبه) بسیار نزدیک، دیدنی و نفس گیر دنبال شد. در این ماده نفرات اول و دوم در صدم های ثانیه هم زمان یکسانی ثبت کردند اما در مشاهده تصاویر آهسته شناگر هلندی کسری از ثانیه از حریف مطرح یونانی خود سریعتر دیوار را لمس کرد.

پس از یک ساعت و ۵۲ دقیقه و ۵۹ ثانیه و ۸ صدم ثانیه، این “فری فرتامن” ۲۴ ساله قهرمان مسابقات آبهای آزاد اروپا از هلند بود که اجازه نداد حریف ۳۶ ساله و پرافتخارش در آخرین المپیک به طلا برسد. “اسپیروس جیانیتوس” یونانی هم رکورد مشابهی ثبت کرد اما در هزارم‌های ثانیه و اشتباه محاسباتی خودش در فینیش، طلا را با نقره عوض کرد. مدال برنز این مسابقه هم به “مارک آنتونی اولیویر” فرانسوی رسید. او سه ثانیه با این دو نفر  فاصله داشت.

این آخرین رویداد شنای ماراتن در آبهای آزاد  المپیک بود. با این حساب پس از شنا پرونده دومین رشته از مجموع پنج ورزش آبی بسته شد. هر دو طلای توزیع شده در این مسابقات هم به هلندی ها رسید.

حذف مجارستان و برزیل در یک چهارم نهایی واترپلو

روز گذشته مرحله یک چهارم نهایی مسابقات واترپلو مردان المپیک هم در اوج حساسیت بین هشت قدرت برتر این رشته دنبال شد.

ابتدا پرافتخارترین تیم واترپلوی المپیک یعنی مجارستان مقابل مونتنگرو به آب زد. دیداری بسیار نزدیک و درگیرانه که در وقت معمول با بازگشت بی‌نظیر مونتنگرو از اختلاف ۴گله به تساوی ۹-۹ انجامید. در پایان، این ضربات پنالتی بود که نام مونتنگرو را به عنوان نخستین تیم حاضر در نیمه نهایی المپیک ریو ثبت کرد. مونتنگرو در ضیافت پنالتی‌ها ۴ بر ۲ پیروز شد.

دومین دیدار محل درخشش دوبازه صربستان شد. صرب‌ها که در مرحله گروهی نشانی از پرقدرتترین تیم چند سال اخیر واترپلو جهان نداشتند در این دیدار بار دیگر قدرتشان را به رخ کشیدند و با یک بازی حساب شده اسپانیا را ۱۰ بر ۷ شکست دادند. اسپانیا صدرنشین گروه دوم و صربستان تیم چهارم گروه اول بود.

سومین بازی بین کرواسی پرقدرت و برزیل میزبان شگفتی ساز این تورنومنت برگزار شد. برزیلی که به لطف حضور راتکو روتیچ کروات به عنوان سرمربی در بهترین شرایط سالهای اخیر خود به سر می‌برد با وجود تشویق مستمر طرفدارانش کاری از پیش نبرد. کروات‌ها در این دیدار بار دیگر کلاس واترپلوی خود را به جهانیان نشان دادند تا با نتیجه مطمئن ۱۰ بر ۶ به نیمه نهایی راه یابند.

آخرین بازی هم بین یونان با تعصب و ایتالیای صاحب نام برگزار شد. ایتالیایی‌ها که پس از نایب قهرمانی در المپیک ۲۰۱۲ لندن برای طلای ریو به این شهر سفر کرده اند در این مسابقه از حریف برتر بودند و با نتیجه ۹ بر ۵ یونان را از پیش رو برداشتند.

با این نتایج جمعه (۲۹ مرداد ۱۳۹۵) مونتنگرو با کرواسی و ایتالیا با صربستان برای معرفی فینالیست‌های المپیک ریو۲۰۱۶ در رشته واترپلو دیدار می‌کنند.

wp_top-banner (1)

یوئان کائو پنجمین طلای شیرجه را برای چین به ارمغان برد

صبح و عصر دیروز، چشم ورزش دوستان جهان به تخته سه متر استخر ماریالنک دوخته شد تا شاهد معرفی فینالیست‌ها و مدال‌آوران شیرجه مردان در این ماده باشند. در این مسابقه هم یک چینی بهترین عملکرد را داشت. “یوئان کائو” با امتیاز ۵۴۷.۶۰ پنجمین طلای کاروان چین را از رشته شیرجه گرفت. پس از او “جک لافر” بریتانیایی ۵۲۳.۸۵ گرفت و دوم شد. مدال برنز تخته سه متر انفرادی مردان هم با امتیاز ۴۹۸.۹۰ به “پاتریک هاوسدینگ” آلمانی رسید.

 

rio2016_aug-16_gsca_rj65301

نخستین طلای شنای موزون به روسیه رسید

پس از برگزاری مسابقات مرحله مقدماتی و نیمه نهایی روتین آزاد دو نفره شنای موزون روز گذشته نوبت به فینال و توزیع مدال این ماده رسید. مطابق پیش بینی ها روسیه، چین و ژاپن موفق به کسب مدال شدند. روس‌ها که در مسابقات جهانی و المپیک در شنای موزون دست نیافتنی به نظر می‌رسند با ترکیب “ناتالیا ایشچنکو” و “اسوتلانا روماشینا” و امتیاز مجموع ۱۹۴.۹۹۱۰ نخستین طلای شنای موزون را به کاروان کشورشان هدیه دادند. این دو ورزشکار در مسابقات جهانی کازان ۲۰۱۵ هم به طلای این ماده رسیده بودند.

Synchronised Swimming - Duets Free Routine - Victory Ceremony

 

در جهان ورزش‌های آبی المپیک ریو، امروز (چهارشنبه) مرحله نیمه‌نهایی واترپلو زنان و مرحله مقدماتی شیرجه از سکوی ۱۰متر انفرادی زنان برگزار می‌شود.

 

نتایج کامل روز یازدهم ورزش‌های آبی المپیک ریو: (سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵)

مرحله یک‌چهارم نهایی واترپلو (مردان):

  • مجارستان ۱۱ – مونتنگرو ۱۳ (ضربات پنالتی پس از تساوی ۹ بر ۹)
  • صربستان ۱۰ – اسپانیا ۷
  • برزیل ۶ – کرواسی ۱۰
  • یونان ۵ – ایتالیا ۹

 

ماراتن ۱۰ کیلومتر شنای مردان:

  1. فری فرتامن از هلند- ۱:۵۲:۵۹.۸
  2. اسپیروس جیانیتوس از یونان- ۱:۵۲:۵۹.۸
  3. مارک آنتونی اولیویر از فرانسه- ۱:۵۳:۰۲.۰

 

شیرجه از تخته سه متر انفرادی مردان:

  1. یوئان کائو از چین- ۵۴۷.۶۰
  2. جک لافر از بریتانیا- ۵۲۳.۸۵
  3. پاتریک هاوسدینگ از آلمان- ۴۹۸.۹۰

 

روتین دونفره شنای موزون:

  1. روسیه (ناتالیا ایشچنکو و اسوتلانا روماشینا)- ۱۹۴.۹۹۱۰
  2. چین (زوچن هوئانگ و ونیان سان)- ۱۹۲.۳۶۸۸
  3. ژاپن (یوکیکو اینویی و ریساکو میتسوی)- ۱۸۸.۰۵۴۷

 

انتهای پیام

 

 

 

 

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.