نخستین جدال امیدیه و دانشگاه برای قهرمانی لیگ برتر واترپلو

بازی رفت فینال بیست‌و‌پنجمین دوره لیگ‌برتر واترپلو بین تیم‌های نفت امیدیه و دانشگاه آزاد اسلامی روز جمعه (30 بهمن 1394) به میزبانی امیدیه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ دو تیم دانشگاه آزاد اسلامی و نفت امیدیه با موفقیت در دور گروهی و پلی‌آف، هفته گذشته (۲۳ بهمن ۱۳۹۴) به عنوان فینالیست‌های لیگ برتر واترپلو در سال ۱۳۹۴ معرفی شدند.

نفت امیدیه برای رسیدن به فینال نیروی زمینی ارتش را در یک بازی دراماتیک مغلوب کرد. امیدیه‌ای‌ها که به عنوان تیم سوم پشت سر دانشگاه و نزاجا به پلی‌آف رسیده بودند پس از شکست ۱۰ بر ۸ از حریف ارتشی در بازی رفت شانس حضور در فینال برایشان کم رنگ شده بود. اما مردان امیدیه با ازائه یک بازی برتر و حساب‌شده حریف پرقدرت خود را ۱۰ بر ۴ شکست دادند تا بدون حرف و حدیث فینالیست شوند.

دانشگاه آزاد اسلامی که میهمان امیدیه در بازی رفت فینال است هم کار آسانی برای حضور در این مرحله نداشت. دانشگاهی‌ها با شکستی دور از انتظار مقابل سپاهان در بازی رفت مرحله قبل، همه را شوکه کردند. اما در بازی برگشت، تیم یکدست همیشگی شدند و با به ثمر رساندن ۱۷ گل و پیروزی ۲۶-۱۸  در مجموع دو بازی برای دومین سال متوالی قاطعانه به فینال رسیدند.

از ساعت ۱۵:۰۰ روز جمعه (۳۰ بهمن ۱۳۹۴) فینالیست های این دوره از لیگ برتر واترپلو به آب می‌زنند. بازی رفت به میزبانی امیدیه است و دیدار برگشت در نیمه اسفندماه در تهران برگزار می‌شود. نفت امیدیه و دانشگاه آزاد اسلامی در این فصل دوبار یا هم مسابقه داده اند که در هر دو بازی دانشگاهی‌ها موفق به شکست حریف خود شدند. بازی قبل این دو تیم در استخر امیدیه با اختلاف یک گل به سود دانشگاه به پایان رسید. نفتی ها در خانه به سادگی امتیاز نمی دهند و امیدوارند با بهره بردن از امتیاز میزبانی گام نخست قهرمانی را محکم بردارند. دانشگاه آزاد اسلامی هم که تجربه خوب نتیجه نگرفتن در بازی نخست را دارد بعید است اینبار هم اشتباه مرحله پلی‌آف را تکرار کند و کارش را برای بازی برگشت سخت کند. جدال مربیان جوان و خوش فکر این دو تیم هم از جذابیت های اصلی این مسابقه است. علیرضا شهیدی پور و رضا جعفری که هر دو سابقه عضویت در کادر فنی تیم ملی واترپلو را هم در کارنامه دارند، با شناخت کامل از بازی بازیکنان پای به استخر مسابقه می گذارند. باید دید جنگ تاکتیک ها به سود کدام یک تمام می شود و چه تیمی در نهایت جام قهرمانی را بالای سر می برد.

نادر غفوری و حامد دایی تقی داوران  و محمدهادی بیک و مالک قاطع  هم ناظران این دیدار حساس هستند.

 

برنامه رده بندی و فینال بیست و پنجمین دوره لیگ برتر واترپلو:

  • دور رفت فینال: نفت امیدیه – دانشگاه آزاد اسلامی (امیدیه- ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵)
  • رده بندی: نیروی زمینی ارتش – فولاد مبارکه سپاهان (تهران- ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴)
  • دور برگشت فینال: دانشگاه آزاد اسلامی – نفت امیدیه _ (تهران- ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵)

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب