نشست خبری رییس هیات استان گیلان

رییس هیات شنا ، شیرجه و واترپلوی گیلان در نشست خبری از کاستی ها، استعداد ها وشرایط موجود شنا، شیرجه و واترپلو در این استان صحبت کرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ پرویز گلریز ارم ساداتی در نشست خبری که در روز دوشنبه ۲۴ اسفند سال ۹۲ برگزار شد از امکانات، کمبودها و شرایط شنا، شیرجه و واترپلو استان گیلان سخن گفت و به افتخارآفرینی های این استان در رشته های آبی اشاره کرد.
پرویز گلریز در این جلسه در ارتباط اهمیت شنا اینگونه بیان کرد: شنا یکی از ورزش های سفارش شده دین مبین اسلام است که با این وجود، با تعطیلی استخر کوثر رشت ، بسیاری از علاقمندان به رشته ورزشی شنا ، بلاتکلیف هستند و تعطیلی این استخر لطمات زیادی را به ما زده است.
وی همچنین افزود: متاسفانه تعدادی از شهرستان های بزرگ ما همچون رودسر فاقد استخر شنا هستند و سایر استخرها نیز بسیار فرسوده می باشد. استخر کوثر مجموعه ورزشی یادگارامام رشت نیز از شهریورماه تعطیل شده و هیات شنای گیلان فاقد محل تمرین در مرکز استان می باشد این در حالی است که اکثر مراکز سایر استان های کشور چند استخر استاندارد در اختیار دارند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مالکیت استخر کوثر رشت با اداره ورزش و جوانان گیلان است ، یکی از پیشنهادهای ما این بود که این استخر را به مدت پنج سال به ما اجاره دهند تا ما بتوانیم با بازسازی و مرمت ، از این مکان استفاده کنیم .
رییس هیات شنا، شیرجه و واترپولوی گیلان در ادامه به فعالیت این هیات در سال جاری اشاره و گفت : تیم واترپلوی ما که با نام چوکا در رقابت های لیگ برتر حضور داشت ، بین هشت تیم مقام پنجم را کسب کرد این در حالی بود که این تیم در یکی از مسابقات حضور نیافت وگرنه می توانست مقام بهتری را کسب کند.
گلریز اضافه کرد: ما در رشته شنا نیز حرف های زیادی برای گفتن داریم و خوشبختانه با توجه به امکانات بسیار کم و محدود، ورزشکاران ما در رقابت های مختلف خوش درخشیدند و مدال های رنگارنگی نیز کسب کردند
وی خاطرنشان کرد: تیم شنای گیلان در مسابقات قهرمانی کشور موفق به کسب ۱۶ مدال رنگارنگ شد و همچنین تیم های شنای زیر ۱۴ و ۱۴ سال این استان نیز در رقابت های قهرمانی کشور خوش درخشیدند و مهدی رمضانی یکی از شناگران شایسته گیلانی در این رقابت ها موفق شد رکورد ۱۰۰ متر کشور را ارتقاء دهد.
وی همچنین اظهار کرد: در اردیبهشت ماه امسال سه شناگر گیلانی به اردوی تیم ملی دعوت شده بودند و همچنین چهار شناگر و یک مربی نیز به تیم ملی شنای جوانان ایران دعوت شدند. برای اولین بار نیز مسابقات شیرجه را در استان گیلان برگزار کردیم که حدود ۷۰ ورزشکار در آن حضور داشتند و پس از آن، تیم شیرجه گیلان به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شد.
وی ادامه داد: تیم شنای گیلان نیز در رقابت های قهرمانی لیگ کشور مقام پنجم را به خود اختصاص داد و تیم های شنای رده سنی ۱۱ تا ۱۴ سال استان گیلان نیز در رقابت های قهرمانی کشور که در شیراز جریان داشت ، مقام چهارم را کسب کردند.
رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی استان گیلان اضافه کرد: در ابتدای سال ۹۲ نیز بحث استعدادیابی را انجام دادیم که در هر شهرستان ۴۰ نفر انتخاب شدند که پس از آموزش های اولیه، به هیات شنا تزریق می شوند.
وی در پایان خاطر نشان کرد : امیدواریم که به زودی تکلیف استخر کوثر رشت نیز مشخص شود و همچنین سایر شهرستان های استان گیلان نیز دارای امکانات اولیه این رشته باشند تا ورزشکاران ما بتوانند در رقابت های مختلف کشوری و حتی برون مرزی بیش از پیش بدرخشند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب