نظرپور: با امکانات فعلی شیرجه ایران به سقف موفقیت‌ رسیده است

ملی پوش شیرجه کسب نتایج بهتر و متفاوت‌تر در شیرجه را نیازمند حمایت‌های بیشتر از ورزش شیرجه اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ شهنام نظرپور در گفت و گو با ایسنا، ضمن اشاره به شرایط و پتانسیل خوب شیرجه در ایران گفت: شیرجه‌ ایران خود را به همه اثبات کرده است. شیرجه رو‌های ایران در همه مسابقات یک روند متعادل خوبی را طی کرده است که نشان دهنده پتانسیل بالای این رشته در کشور است. من مطمئنم اگر توجه بیشتری به این رشته شود نتایج بهتری را در مسابقات پیش رو و حتی بازی‌های آسیایی کسب می کنیم.

او افزود: شیرجه انتظارات را از خود بالا برده است و اگر فردا روزی نتایج خوبی در بازی‌های آسیای کسب نکنیم مورد انتقاد قرار می‌گیریم. باید این را بدانیم که کسب نتایج متفاوت و خوب نیازمند به اردوها و توجه‌های متفاوت است. در رقابت‌های اخیر شیرجه هیچ مسابقه‌ای را خراب نکرده است و روی یک خط حرکت می‌کند که این نشان می‌دهد سقف شیرجه در ایران با توجه به امکانات موجود همین اندازه است. باید توجه‌ها به شیرجه بیشتر شود تا در بازی‌های آسیایی نتایج خوبی را کسب کنیم و من به این موضوع امیدوارم.

ملی‌پوش شیرجه با اشاره به مسابقات انتخابی دوم تا پنجم مرداد ماه اظهار کرد: تا آنجا که من اطلاع دارم نفرات اول تا سوم برتر در هر ماده به اردوها دعوت شده و در تیم ملی می‌مانند که به نظرم یک کار خوب و مفید است. اما چقدر خوب می‌شود اگر بتوانیم با یک تیم کامل به مسابقات قهرمانی آسیا عازم شویم. اگر این اتفاق رخ دهد قطعاً برای شیرجه روهای جوان مفید خواهد بود و می توانند خود را در مسابقات پیش رو نشان دهند. در این صورت است که پشتوانه‌سازی خوبی هم برای شیرجه بزرگسالان انجام می‌شود.

او همچنین در موردانتخابی‌های تیم ملی ادامه داد: انتخابی‌ها در سطح بزرگسالان و حتی رده‌های دیگر  خوب برگزار ‌می‌شود که این موضوع در رده بزرگسالان بیشتر به چشم‌ می‌آید. ورزشکارانی که در شهرستان‌هایی مثل کرمانشاه تمرین می‌کنند قطعا در سطح آمادگی ورزشکاران شهرهای دیگر مثل تهران نیستند. فدراسیون از ورزشکاران سطح آمادگی ۱۰۰درصد را می‌خواهد.

مدال آور شیرجه ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی باکو درباره حمایت‌های هیئت استان کرمانشاه از او گفت: آقای حسینی تا آنجا که می‌توانند به شیرجه کمک کرده‌ و قول آوردن تخته جدید به استان را داده‌اند. نمی‌دانم این تخته در کجا نصب می‌شود اما اگر این اتفاق بیافتد می‌تواند تا حدودی کمک کننده باشد. در صورت وارد شدن این تخته به استان می‌توانیم  خود را برای روزهای آینده آماده کنیم.

شهنام نظرپور در پایان با حمایت از انتخاب آرامی به عنوان مدیر تیم‌های ملی شیرجه اظهارکرد: خدا را شکر یک انتخاب خوب انجام شد تا آقایان آرامی و حدیقی در کنار هم برای پیشرفت شیرجه کار کنند. این تصمیم بسیار عالی است. هردو این دو عزیز می‌توانند با به کار گیری پتانسیل‌های خود درکنار هم به ورزش شیرجه بسیار کمک کنند. پیش از این انتخاب هم یکی از آرزوهای من همکاری آنها بود که می‌دانم برای ورزش شیرجه ایران بسیار کمک کننده است.

انتها پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.