نظرپور: تمرکز ما بیشتر روی رده‌های سنی پایه است/ به‌ دنبال اولین سهمیه المپیک در شیرجه هستیم

مدیرفنی تیم ملی شیرجه گفت: امیدوارم بتوانیم برای اولین بار توسط حمید کریمی ورودی المپیک کسب کنیم تا این رشته کمی پربارتر شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ شهنام نظرپور، مدیرفنی تیم ملی شیرجه، در گفتگو با خبرگزاری برنا درخصوص اردو‌ی تیم‌های ملی شیرجه بیان کرد: اردوی رده‌های سنی جوانان و نوجوانان جهت حضور در مسابقات آسیایی به میزبانی هند از ۲۲ تیر ماه آغاز شده و بچه‌ها در حال پیگیری تمرینات خود در استخر مجموعه ورزشی آزادی هستند و این رقابت‌ها اولین اعزام اکثر نفرات است. طی ماه آخر اردو بچه‌های بزرگسال هم به ما می‌پیوندند و تمرینات خود را دارند. پس از برگزاری انتخابی نفراتی که به حد نصاب برسند به این تورنمنت اعزام می‌شوند. تمرکز ما بیشتر روی گروه‌های سنی پایه است و باید ببینیم که آن‌ها چگونه نتیجه می‌گیرند. خیلی تلاش کردیم که یک مرحله اردوی تدارکاتی پیش از مسابقات برای بچه‌های در کشورهای خارجی بگیریم اما متاسفانه نشد. با این وجود سعی می‌کنیم هر چند وقت یک بار از بچه‌ها آزمون انتخابی بگیریم و رکوردگیری کنیم تا ان‌شاءالله استرس کم‌تری برای مسابقات داشته باشند.

وی افزود: یک مرحله مسابقه انتخابی در تاریخ ۴ تا ۸ شهریور ماه در رقابت‌های جشنواره که در تبریز برگزار می‌شود، خواهیم داشت. در این مسابقات ترکیب تیم اعزامی به مسابقات در دو رده سنی مشخص می‌شود.

نظرپور عنوان کرد: برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو یک سهمیه فینا داریم که متعلق به حمید کریمی است. کریمی تا اردیبهشت ماه سال آینده تمرینات خود را در روسیه دنبال می‌کند و طی صحبت‌هایی که با خودش و مربی او داشتیم از شرایط بسیار راضی هستند. مربی کریمی گفت که او بسیار با انگیزه است و اگر ۱۰ تکرار برای یک حرکت می‌دهد، او ۲۰ بار آن تمرین را تکرار می‌کند. اما شیرجه رشته‌ای نیست که اگر در تمرینات رکوردی زده می‌شود، بتوان در مسابقات هم آن را تکرار کرد.

سرمربی تیم ملی شیرجه گفت: ما نفراتی داشتیم که حتی قهرمان المپیک لندن در مسابقات مقدماتی ورودی المپیک ریو حذف شد و اتفاقی برای او افتاد و از دور مسابقات کنار رفت. ان‌شاءالله که بتوانیم برای اولین بار توسط حمید کریمی ورودی المپیک کسب کنیم تا این رشته کمی پربارتر شود.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب