نگاهی به عملکرد کمیته فنی شیرجه

شیرجه رو ها فاصله کمی با مدال آسیایی دارند
شیرجه ایران سالی بی حاشیه و بی سرو صدایی را پشت سر گذاشت. البته شیرجه همیشه در بین سایر رشته های آبی از هیاهوی کمتری برخوردار بوده و به دور از تمامی مشکلات ورزش و صحبت های مختلف به تمریناتش ادامه داده است. کمیته فنی شیرجه یکی از منظم ترین و دقیق ترین کمیته های فدراسیون شنا، شیرجه وواترپلو است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ در روزهای پایانی سال با امید حدیقی رئیس این کمیته به گفتگو نشستیم که در ادامه می خوانید:
* وضعیت رشته شیرجه در ابتدای سال چگونه بوده است؟
قبل از شروع هر سال از سال گذشته برنامه ریزی انجام می دهیم که طبق روال گذشته برنامه های قبلی را انجام دادیم و می توانم بگویم شیرجه از ابتدای سال با هدف حرکت رو به جلو به کار خود ادامه داده است.
* شیرجه با چه چالش هایی روبرو بوده است؟
بیشتر مشکلات به مسائل سخت افزاری مربوط می شود که یکی از چالش های همیشگی شیرجه به شمار می رود. خوشبختانه در این روزهای پایانی سال با تلاش های مسئولان فدراسیون اقداماتی برای تجهیز سالن شیرجه مانند پیست ژیمناستیک، ترامپولین، تشک های ایمنی، تمرینی و ….. صورت گرفته است.
*چه برنامه هایی عملیاتی شده است؟
طبق برنامه ریزی های انجام شده تمامی رقابت های قهرمانی کشور در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسلان و شیرجه قهرمانی باشگاه های کشور و همچنین اردوهای تمرینی برگزار شده است.
*چه برنامه هایی اجرایی نشد؟
اعزام نشدن شیرجه روها به رقابت های سنگاپور به دلیل مشکلات اخذ ویزای کشور سنگاپور مهمترین برنامه کمیته شیرجه بود که عملیاتی نشد.
*شیرجه در سال ۹۲ چه موفقیت هایی را کسب کرده است؟
شیرجه به جز یک مورد، اعزام برون مرزی نداشته است و طبیعتاً موفقیتی هم نتوانسته کسب کند. اعزام حامد بزمی به بازی های آسیایی جوانان تنها اعزام برون مرزی شیرجه بوده است که البته از نتایج به دست آمده توسط حامد راضی هستیم. اتفاق خوبی که در شیرجه افتاده است استعداد یابی در رده های سنی پایه در سراسر کشور بوده که برنامه ریزی آن از سال های گذشته انجام شده
است. البته نتیجه آن را در رقابت های شیرجه قهرمانی کشور مشاهده کردیم که دو تیم البرز و گیلان به این رقابت ها اضافه شدند. ما این کار را به طور مداوم در سال های آینده نیز پیگیری خواهیم کرد.
*ارزیابی کلی شما از سال ۹۳ چیست؟
در سال ۹۳ به دنبال رسیدن به آمادگی لازم برای شرکت در بازی های آسیایی هستیم که به گرفتن نتایج خوب در این رقابت ها بسیار امیدوارم. با انجام تمرینات و اردوهای مداوم می توانیم فاصله کمی که با مدال شیرجه آسیا داریم را از بین ببریم.
*شیرجه چه برنامه هایی را پیش رو دارد؟
اردوهای متمرکز و نیمه متمرکز داخلی و برون مرزی در برنامه های ما وجود دارد که با توجه به شرایط موجود اجرایی خواهد شد. باید به این نکته اشاره کنم که شرکت در یک رقابت نیز در برنامه های ما است که با توجه به زمان و موقعیت آن را انتخاب خواهیم کرد. همچنین شرکت در مسابقات قهرمانی جوانان جهان که شهریور ماه برگزار می شود از جمله برنامه های ما در سال ۱۳۹۳ است.

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.