نگاهی به انتخابات کمیسیون‌های داخلی فدراسیون شنا

روز بیست و سوم آبان ماه مصادف بود با برگزاری انتخابات کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران فدراسیون شنا که این انتخابات با رای گیری از واجدین شرایط رای دادن در انتخابات کمیسیون ها و به صورت آنلاین برگزار شد.

مسعود موسوی/

به گزارش روابط عمومی فدارسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ این انتخابات جدا از اینکه در آن چه نتایجی حاصل شد و کدامیک از نامزدهای معرفی شده موفق شدند آرا لازم را کسب و در کمیسیون های سه گانه، شروع به  فعالیت کنند، حاوی نکات مهمی بود که توجه به این مشخصه‌ها می‌تواند به نوعی گویای چگونگی ارتباط مجموعه مدیریت فدراسیون شنا با پیشکسوتان، صاحب نظران و چهره‌های ارزنده فعال در ورزش‌های آبی کشور باشد، کسانیکه با اعلام نامزدی خود برای عضویت در کمسیسیون‌های سه گانه، داوطلب شدند تا در کنار مسئولان فدراسیون قرار گرفته و آنها را در ارتقا سطح کیفی ورزش های آبی یاری رسانند که در ادامه مطلب به تعدادی ازاین ویژگی‌ها اشاره خواهد شد.

اصولا کمیسیون‌‎هایی مانند مربیان، ورزشکاران و داوران که انتخابات آنها در روزهای اخیر برگزار شد از مهم ترین کمیسیون هایی هستند که در یک فدراسیون ورزشی فعالیت دارند. اعضا کمیسیون مربیان قطعا تاثیرات بسیار مهمی را در ارائه راهکارهای مثبت، علمی و تعیین کننده و فنی به مسئولان فدراسیون داشته و میتوانند در اعتلای و ارتقا سطح مربیگری ورزش‌های آبی و در  نهایت تقویت و شکوفای بعد های همگانی و قهرمانی ورزش های شنا، شیرجه و واترپلو  بسیار موثر باشند.

کمیسیون ورزشکاران که طبیعتا شرایط مخصوص و تعیین کننده خود را دارد و اعضا حاضر و فعال در این کمیسیون با توجه به پیشینه ورزشی خود و ارتباط تنگاتنگ و همه جانبه با ملی پوشان و قهرمانان ارزنده ورزشهای آبی و آشنایی عینی با مشکلات پیش روی  آنها، میتوانند در مسیر قهرمانی و کسب افتخار شناگران؛ شیرجه رو ها و واترپلوئیست‌های رده اول کشور با نگاهی کارشناسانه  مانع زدایی کرده  و روند رو به رشد فعالیت قهرمانان را تسریع بخشند .

همچنین اعضا کمیسیون داوران هم با تسریع روند حضور داوران فعال و متعهدانه در مسابقات مهمی مانند لیگ‌های سراسری در رشته های سه گانه ورزش های آبی و بالا بردن سطح کیفی این رقابت‌های از یک سو میتوانند در روند شناسایی استعدادهای جدید تاثیر گذار باشند.

نکته مهم دیگر در بررسی لیست داوطلبین حضور در انتخابات کمیسیون‌های مختلف فدراسیون شنا، مشاهده چهره‌هایی است که برای فعالیت در سه کمیسیون فوق نامزد شده اند. در یک نگاه کلی به اسامی داوطلیبن فعالیت در کمیسیون های ورزشکاران ، مربیان و داوران  فدراسیون شنا،به ترکیب مهمی از جوانان و افراد با تجربه بر میخوریم که حضور این دو گروه در کمیسیون‌های فوق و همکاری آنها با یکدیگر میتواند زمینه هماهنگی تجربه و جسارت و نوآوری جوانی را در کنار هم فراهم کند که این ترکیب در موفقیت‌های آتی فدراسیون بسیار مهم و تعیین کننده  خواهد بود و به دستاوردهای مثبت و مفیدی در این کمیسیون ها خواهد انجامید.

اما باید بر این نکته تاکید داشته باشیم که زمانی حضور این افراد در کمیسون‌های سه گانه و مهم فدراسیون شنا منجر به نتایج مثبت و ارزنده‌ای خواهد شد که ارتباط کامل و همه جانبه تخصصی و کیفی بین اعضا این کمیسیون‌ها و افراد فعال در سه گروه داوران ، مربیان و ورزشکاران خارج از کمیسیون‌ها  که پرچم داران کنونی ورزشهای سه گانه آبی کشور هستند در سطحی بسیار بالا و کیفی برقرار شود که در ایجاد این رابطه کیفی و تخصصی، فدراسیون و مسئولان آن نقش اول را داشته و باید نقش خود را در این رابطه به بهترین شکل ایفا نمایند تا به این ترتیب به اهداف در نظر گرفته شده از تشکیل کمیسیون های سه گانه در فدراسیون شنا دست یابند.

و نکته پایانی اینکه بد نیست اشاره شود که حضور تمامی افراد فوق در این کمیسیون‌ها و فعالیت‌های مهم آنها صرفا داوطلبانه بوده و هیچگونه دستاورد مالی را برای آنها در بر نخواهد داشت که این نکته ارزشمند، بر اهمیت و ارزش تلاش این عزیزان افزوده و به حرکت‌های ورزش دوستانه آنها جلوه‌های انسانی و معنوی خاصی می‌بخشد. امید است با توجه به تشکیل این کمسییون‌های تاثیر گذار و مشورتی در فعالیت‌های فدراسیون شنا، شاهد تداوم و افزایش موفقیت‌های ارزنده  ملی پوشان  ورزشهای آبی کشور در سطوح بین المللی در سالهای آتی باشیم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب