نگاهی به مسابقات واترپلو جوانان جهان + برنامه بازی های ایران

رقابت های جوانان جهان واترپلو همه ساله در دو رده سنی زیر ۲۱ سال و زیر ۱۸ سال با حضور تیم های پرقدرت جهان برگزار می شود و در سال ۲۰۱۴ ترکیه میزبان دومین دوره رقابت های زیر ۱۸ سال واترپلوی جهان است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ فینا همه ساله رقابت های جوانان جهان واترپلو را برگزار می کند. از سال ۲۰۱۱ این رقابت ها شکل تازه ای به خود گرفت. از آن سال مسابقات در دو رده سنی زیر ۲۰ سال و زیر ۱۸ سال برگزار می شود. بر این اساس مسابقات زیر ۲۰ سال در سال های فرد و مسابقات زیر ۱۸ سال ها در سال های زوج میلادی برگزار می شود. در این مسابقات معمولا بین ۱۶ تا ۲۰ تیم با تعداد ورزشکار نزدیک به ۲۰۰ نفر حضور دارند.
در سال ۲۰۱۲ نخستین دوره رقابت های جوانان جهان زیر ۱۸ سال به میزبانی پرث (استرالیا) با حضور ۱۹ تیم برگزار شد. تیم های ایتالیا، مجارستان و صربستان به ترتیب مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند و نمایندگان واترپلو ایران هم در جایگاه دوازدهم جدول رده بندی ایستادند. ایران در آن سال با تیم های یونان، رومانی، ازبکستان و ترینیداد و توباگو هم گروه بود.
امسال در دومین دوره این مسابقات ترکیه از ۱۱ مرداد به مدت ۹ روز پذیرای ۲۰ تیم برتر جهان است. دو کشور افریقایی، پنج کشور از قاره امریکا، سه کشور آسیایی و هفت کشور اروپایی به همراه تیم میزبان در این مسابقات حاضر هستند. تیم های حاضر در این رقابت ها با درخشش در مسابقات انتخابی جواز حضور در استانبول را کسب کرده اند. تیم ملی واترپلو جوانان ایران هم با کسب مقام نایب قهرمانی آسیا پس از ژاپن توانس جواز حضور د این رقابت ها را به دست آورند.
در پیام خوش آمدگویی رئیس فدراسیون جهانی با اشاره به سابقه خوب میزبانی شهر استانبول آمده است: “شهر استانبول با فرهنگ ناب و وسیع خود قدرت میزبانی خود را با برگزاری عالی رقابت های شنا مسافت کوتاه جهانی در سال ۲۰۱۱ نشان داده است. به لطف برگزارکنندگان این مسابقات تمام شرایط برای برگزاری یک رقابت سطح بالا آماده است تا ورزشکاران ما احساس کنند در کشور خودشان بازی می کنند. شور و شوق و حضور پرتعداد تماشاگران در کنار پوشش خوب تصویری این رقابت ها نیز می تواند به بالا بردن سطح کیفی این مسابقات و واترپلو به طور کلی کمک کند.”
شهر استانبول بزرگترین شهر ترکیه و قلب اقتصادی، فرهنگی و تاریخی این کشور است. این شهر در سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۱۱.۶ میلیون توریست از کشورهای خارجی جذب کرد. دو سال بعد به عنوان یک پایتخت فرهنگی در اروپا معرفی شد تا این شهر به عنوان پنجمین شهر پرمخاطب از نظر توریست معرفی شود.
مسابقات واترپلو جوانان زیر ۱۸ سال جهان ۲۰۱۴ در استخر فدراسیون شنا ترکیه برگزار می شود. این استخر مسابقات جهانی سال ۱۹۹۹ و مسابقات اروپایی سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۳ را میزبانی کرده است. این مجموعه در قسمت مرکزی بخش اروپایی شهر استانبول واقع شده است. فاصله هتل های معرفی شده تا محل مسابقه تقریبا ۲۰ دقیقه با اتوبوس است. یک استخر سرپوشیده هم برای رقابت های رده های ۱۵ تا ۲۰ و یک استخر تمرینی هم برای تیم های شرکت کننده در نظر گرفته شده است.
تیم ایران در دور مقدماتی این رقابت های با تیم های مونتنگرو، استرالیا، آرژانتین و ژاپن همگروه است.
رقابت های جهانی ترکیه از ۱۱ الی ۱۹ مرداد در شهر استانبول برگزار می شود.

*گروهبندی تیم ها در رقابت های قهرمانی جوانان جهان ۲۰۱۴:
گروه A: قزاقستان، اسپانیا، مجارستان، امریکا، مصر
گروه B: استرالیا، ایران، آرژانتین، مونتنگرو، ژاپن
گروه C: برزیل، ایتالیا، افریقای جنوبی، ترکیه، روسیه
گروه D: نیوزلند، صربستان، کرواسی، کانادا، پرو
*برنامه بازی های تیم ایران در دور مقدماتی:
۱. ایران – ژاپن؛ شنبه (۱۱ مرداد)- ساعت ۱۳ به وقت محلی (۱۴:۳۰ تهران)
۲. استرالیا – ایران؛ یکشنبه (۱۲ مرداد)- ساعت ۱۰:۲۰ به وقت محلی (۱۱:۵۰ تهران)
۳. ایران – آرژانتین؛ سه شنبه (۱۴ مرداد)- ساعت ۱۷:۲۰ به وقت محلی (۱۸:۵۰ تهران)
۴. مونتنگرو – ایران؛ چهارشنبه (۱۵ مرداد)- ساعت ۱۱:۴۰ به وقت محلی (۱۳:۱۰ تهران)
انتهای پیام

image_printپرینت مطلب