نگاهی به کارنامه جوانان ایران در دور مقدماتی+برنامه مرحله نهایی

نگاهی به کارنامه جوانان ایران در دور مقدماتی+برنامه مرحله نهایی
تیم ملی واترپلوی جوانان ایران که برای حضور در سومین دوره ی رقابت های آسیایی جوانان در سنگاپور به سر می برد تا این لحظه با پنج پیروزی متوالی گام به مرحله ی نیمه نهایی گذاشته است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ تیم ملی ایران مدافع عنوان قهرمانی در رقابت های جوانان آسیا است و تا این لحظه با نمایشی قدرتمند تمامی حریفان خود را از جمله قزاقستان قدرتند را از پیش رو برداشته است.
تیم ملی جوانان ایران در اولین بازی خود با اقتدار فیلیپین را شکست داد. در این بازی که با قضاوت سالنیچنکو (قزاقستان) و ژانگ (چین) برگزار شد جوانان کشورمان در یک بازی کاملا برتر در هر کوارتر بیش از ١۰گل وارد دروازه ی حریف کردند و در نهایت با نتیجه ی ۴٧ بر ١ حریف خود را در هم شکستند.
در بازی دوم تیم ملی ایران مقابل قدرتمندترین حریف خود در این گروه به میدان رفت که جوانان ایران با ارائه ی یک بازی حساب شده و درگیرانه توانستند قزاقستان را با نتیجه ی ۵ بر۴ مغلوب سازند. در این بازی که به قضاوت داورانی از یونان و کرواسی برگزار شد ورزشکاران ایران در همان ١۵دقیقه ی ابتدایی با به ثمر رساندن سه گل حاشیه ای امنیت را ایجاد کردند و قزاق های با انگیزه، هرچه تلاش کردند نتوانستند این فاصله را از بین ببرند و با یک گل اختلاف بازی را واگذار کردند.
بازی بعدی واترپلوئیست های جوان ایران در مقابل سنگاپور میزبان بود. تیم ملی جوانان سنگاپور با وجود بهره بردن از امتیاز میزبانی نتوانست از شکست ١۶ بر ۶ مقابل ورزشکاران غیور ایران بگریزد. در این بازی پربرخورد که قضاوت آن بر عهده ی استامپالیا (کرواسی) و استایراپلوس (یونان) بود تیم ایران با ارائه ی یک بازی درگیرانه و ثبت بیش از ١۰خطا با به ثمر رساندن به طور میانگین ۴ گل در هر ١۵ دقیقه جای هیچ گونه قدرت نمایی به تیم سنگاپور نداد.
بازی آخر مرحله ی گروهی در مقابل تیم نسبتا پرقدرت سریلانکا برگزار شد. داوران سنگاپوری و کویتی این دیدار بازی سریعی برای قضاوت پیش رو داشتند. با این وجود تیم سریلانکا نیز نتوانست در مقابل حملات همه جانبه ی کشورمان دوام بیاورد و این تیم با وجود تلاش زیاد و به ثمر رساندن ١١گل در مقابل ١٩گل تیم ایران راه به جایی نبرد و تیم ملی ایران به لطف ٨گل زده در ١۵ دقیقه ی ابتدایی از پس حریف پرتلاش خود برآمد.
در مرحله ی یک هشتم نهایی نیز تیم ملی کشورمان به مصاف اندونزی رفت. در این بازی جوانان ملی پوش ایران با کلاه های سفید خود وارد میدان شدند. واترپلوئیست های ایران در ١۵ دقیقه ی ابتدایی با حساب ٢ – ٢ مساوی کار خود را آغاز کرد اما در ١۵ دقیقه ی دوم با به ثمر رساندن پنج گل در مقابل دو گل اندونزی راه خود را برای پیروزی هموار ساخت. جوانان ایران ١۵دقیقه ی سوم و چهارم را نیز به ترتیب با نتایج ۶ بر ۴ و ۴ بر ٣ بر حریف خود پیروز شدند تا در نهایت با اختلاف شش گل پیروز این میدان لقب گیرند. قضاوت این دیدار را نیز نیکلاس از سنگاپور و شیوئاسکی ژاپنی بر عهده داشتند.
در همین چهارچوب امروز تیم ملی کشورمان در آخرین بازی روز پنجم از ساعت ٢۰:٢۰ به وقت محلی به مصاف تیم ملی چین می رود.

*برنامه بازی های روز پنجم: به وقت محلی:
برای مقام های پنجم تا هشتم:
کویت – سریلانکا ( ۰٩:۰۰ الی ١۰:٢۰)
سنگاپور – اندونزی ( ١١:۴۰ الی ١۰:٢۰)
بازی های مرحله ی نیمه نهایی:
قزاقستان – ژاپن (٢۰:٢۰ الی ١٩:۰۰)
چین – ایران (٢١:٢۰ الی ٢۰:٢۰)

image_printپرینت مطلب