نیک بین: راضی نبودم شنا بخاطر من لطمه ببیند/ رضوانی: مسئولیت سنگینی را پذیرفتم

مراسم تودیع و معارفه سرپرستان قبلی و جدید فدراسیون شنا ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان وزارت ورزش و جوانان، پیشکسوتان، مدیران ورزش و روسای کمیته های فدراسیون شنا در محل این فدراسیون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، در این جلسه که با حضور احمد گواری مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیونهای ورزشی، نادر وادی خیل مسئول دفتر استعداد یابی و توسعه ورزش قهرمانی حرفه ای، غلامرضا پارسا، دکتر مسجدی رئیس فدراسیون نابینایان، خسرو امینی رئیس کمیته فنی واترپلو آسیا و جمعی از پیشکسوتان و خانواده شنای کشور در محل فدراسیون شنا برگزار شد، احمد گواری طی سخنانی اظهار داشت: خوشحالم که تغییرات در مدیریت فدراسیون شنا در خانواده این رشته انجام می شود و هر دو این عزیزان از جنس خانواده شنا هستند.

وی اضافه کرد: نیک بین از مدیران خوب ورزش کشور هستند که سالها در پست های مختلف به عنوان مدیر کل در استانهای گوناگون و اخیرا در فدراسیون‌های روستایی و عشایری و شنا شاهد خدمات ارزنده ای از سوی ایشان بودیم و حالا به دلایلی که خودشان احساس کردند از مسئولیت در فدراسیون شنا استعفا دادند.

مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیونها تصریح کرد: به عنوان نماینده وزارت ورزش برای آقای نیک بین عرض خسته نباشید و سلامتی دارم و برای ایشان در هر مسئولیتی که در آینده انجام وظیفه خواهند کرد، آرزوی موفقیت دارم.

وی در ادامه ضمن خیر مقدم و تبریک به خانواده شنا به جهت انتخاب محسن رضوانی به عنوان سرپرست جدید فدراسیون اظهار داشت: ایشان هم عضوی از جامعه شنا و از قهرمانان رشته واترپلو است که سالها در این ورزش تلاش کرده اند و اشراف کاملی به وضعیت این رشته دارند و اخیرا نیز به عنوان دبیر در فدراسیون مسئولیت داشتند.

گواری در ادامه یادآور شد: در جلسه ای که با حضور وزیر و آقای سجادی داشتم، رضوانی صحبت هایی را مطرح کرد خوشبختانه ایشان این ذهنیت را دارند که از اعضای خانواده شنا در پیشبرد برنامه های خود استفاده خواهند کرد.

وی افزود: امیدوارم فدراسیون شنا با استفاده از تمامی متخصصان و افرادی که در رشته شنا زحمت کشیده اند به سوی موفقیت گام بردارد و رضوانی هم ادامه دهنده راه جعفری و نیک بین باشد تا در آینده شاهد شکوفایی این رشته باشیم.

در ادامه برانوش نیک بین سرپرست قبلی فدراسیون نیز اظهار داشت: خیلی خوشحالم که این بار در جلسه تودیع فردی به جای من آمد که از خانواده شنا است. من در هشت تودیع‌ قبلی خود هیچ گاه چنین احساسی نداشتم، ‌اما الان احساس آرامش می‌کنم، چون خود را عضوی از خانواده شنا می‌دانم و خوشحالم که مدیری از جنس همین رشته مسئولیت فدراسیون را پذیرفت.

نیک بین ادامه داد: چندی پیش به خدمت وزیر ورزش رسیدیم و اظهار کردم که راضی نیستم به واسطه حضورم در فدراسیون ورزشکاری از اعزام به مسابقات بین‌المللی باز بماند. واقعا خیلی دشوار است که چهره ورزشکاری را ببینید که ماه‌ها تلاش کرده، اما نمی‌توانید او را به مسابقات بین المللی اعزام کنید. این اتفاق در زمان سرپرستی من افتاد و برایم خیلی سنگین بود. نهایتا هفته‌ قبل وزیر ورزش و جوانان در این باره با من صحبت کرد و من نیز بلافاصله پذیرفتم و استعفا دادم. من کارمند وزارت ورزش و جوانان هستم و هر جا که وزارت بگوید خدمت می‌کنم.

امروز همان حسی را دارم که هشت ماه پیش به فدراسیون آمدم. حالا تجربه فدراسیون شنا هم به تجربیات قبلی‌ام اضافه شده و هر جا باشم سعی می‌کنم خدماتی که از دستم بر می‌آید به خانواده بزرگ ورزش ارائه دهم.

وی با اشاره به انتصاب محسن رضوانی، سرپرست جدید فدراسیون شنا خاطر نشان کرد: ایشان هم مثل من کارمند وزارت ورزش و جوانان هستند. من هم سن و سال او بودم که تجربه مدیریتی خود را آغاز کردم.

به هر حال مدیریت مثل دوی امدادی است. چوبی را که روزی پیشکسوتانی نظیر خسرو امینی به دستمان دادند امروز ما به دست رضوانی می‌دهیم و امیدوارم که وزارت ورزش و جوانان هم از رضوانی حمایت و پشتیبانی کند تا شنا به سرمنزل مقصود برسد. مطمئن باشید بدون حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک رضوانی نمی‌تواند موفق باشد، البته تشکر می‌کنم که در دوره سرپرستی من حمایت‌های خوبی انجام شد. از رضوانی می‌خواهم که در مدیریتش صبر و حوصله داشته باشد، چرا که مدیریت صبر و تحمل زیادی را طلب می کند.

در پایان این جلسه محسن رضوانی سرپرست جدید فدراسیون شنا در سخنانی کوتاهی ضمن تشکر و قدردانی از حاضرین در جلسه گفت: از نیک‌بین بسیار ممنونم. هشت ماه همکاری با وی کلاس درس بود و امیدوارم این رابطه استاد و شاگردی همچنان ادامه داشته باشد. از ارباب جراید و رسانه‌ها می‌خواهم که در کنار همه خانواده شنا مرا کمک کنند تا این مسئولیت سنگین فدراسیون را به نحو احسن انجام دهم.

خسرو امینی، نایب رییس کمیته فنی واترپلو آسیا و عضو کمیته‌ مسابقات فدراسیون جهانی فینا نیز در پایان گفت: شهادت می‌دهم که نیک‌بین تمام تلاش خود را برای کار در این ورزش انجام داد. همچنین گواهی می‌دهم که وی از تمام تیم فنی فدراسیون استفاده کرد و واقعا به نفع ورزش از مسئولیت خود کنار رفت، او مدیر توانمندی است و مطئنم که هر کجا که باشد می‌تواند سرچشمه ثمرات خیر گردد. درب اتاق نیک‌بین همیشه باز بود و این از ویژگی‌های مثبت مدیریت اوست.

امیدوارم رضوانی که به عنوان یکی از مدیران جوان مسئولیت سنگینی را پذیرفته نیز با قدرت کار را دنبال کند. می‌دانم که او توانایی‌های زیادی دارد و امیدوارم که با کمک تمامی همکاران فدراسیون و همه بچه های دیروز این خانواده که همچنان امروز مسئولیت‌های را پذیرفته‌اند در جهت ارتقای این رشته ورزشی گام برداشته شود.

image_printپرینت مطلب