نیما خوشبخت: امیدوارم کمیته ملی المپیک زودتر تصمیم بگیرد

بازیکن تیم ملی واترپلوی ایران در حاشیه اردوهای تمرینی گفت: امیدوارم کمیته ملی المپیک زودتر درباره اعزام واترپلو به بازی های آسیایی تصمیم گیری کند زیرا بازیکنان سختی کار و تمرینات و دوری از خانواده را تحمل می کنند تا به این مسابقات بروند و نمی خواهیم این زحمات بی نتیجه باشد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ نیما خوشبخت بازیکن تیم ملی واترپلوی ایران در مورد شرایط تیم ملی واترپلو اظهار کرد: انتظارم این است که فدراسیون و کمیته ملی المپیک کاری کنند که واترپلو نیز مثل سایر ورزش ها رسانه ای شود. به روزنامه ها که نگاه می کنیم از همه رشته های ورزشی خبر می زنند ولی از واترپلو هیچ خبری در رسانه ها نیست. ما که در اردوهای تمرینی هستیم، دوست داریم مثل سایر رشته های ورزشی دیده شویم. از مسئولان می خواهم که به نوعی بیشتر برای واترپلو ارزش قائل شوند. و یک انتظار این است که کمیته ملی المپیک زودتر نتیجه تصمیم اش را درباره واترپلو اعلام کند. بازیکنان تیم ملی واترپلو سختی کار و تمرینات و دوری از خانواده را تحمل می کنند تا به بازی های آسیایی بروند. دوست نداریم این زحمات بی نتیجه باشد.
وی ادامه داد: خواهش می کنم که کمیته ملی المپیک ما را از بلاتکلیفی نجات دهد. بهتر است که مسئولان از همان اول تصمیم نهایی را بگیرند نه اینکه مثلا اول بگویند که تیم به مسابقات می رود و آخر بگویند که تیم به مسابقات نمی رود. اگر همه چیز مشخص باشد و ما خاطر جمع باشیم، با انگیزه بالاتری کار خود را دنبال می کنیم.
ملی پوش واترپلوی ایران خاطرنشان کرد: الان نزدیک سه ماه است که در اردوی تیم ملی هستیم. قبلا هفته ای یک جلسه در روز تمرین داشتیم ولی دو هفته است در روز دو جلسه تمرین می کنیم. تا کنون همه تمرینات تیم ملی در تهران بوده اما برای امثال من که در شهرستان زندگی می کنیم شرایط سخت و فشار تمرینات هم خیلی سنگین است. ما روزی نزدیک هفت کیلومتر شنا می کنیم. الان نزدیک ۲۵ نفردر اردوی تیم ملی هستیم ۱۲ نفر بزرگسالان و ۱۳ نفر هم از بازیکنان تیم ملی جوانان هستند. نمی دانم چرا مسئولان تصمیم نهایی خود را درباره اعزام تیم ملی به بازی های آسیایی اعلام نمی کنند؟
او در مورد کار با لوتوس مولر، سرمربی تیم ملی بیان کرد: مولر سر جلسات خیلی به بازیکنان انگیزه می دهد. نوع تمرینات او یکنواخت نیست و خیلی خوب با بازیکنان کنار می آید. او سر تمرین با بیرون تمرین اخلاق متفاوتی دارد. سر تمرین خیلی جدی است. اما بیرون تمرین شاداب است با بازیکنان شوخی می کند. من قبلا با شش مربی خارجی کار کرده ام ولی به نظرم لوتوس مولر یکی از بهترین مربی هایی بوده که تا الان هدایت تیم ملی را در دست داشته است.
وی افزود: کمیته فنی در جلسه دو هفته پیش برنامه ریزی کرده اند که روزی دو جلسه تمرین کنیم. در کل به نظرم برنامه ریزی ها تا اینجا خوب بوده است. طبق برنامه زمانبندی که داشتیم، ما بعد از دو هفته تمرین به اصفهان می رویم. تا جایی که می دانم قبل از اعزام به مسابقات آسیایی یک سفر تدارکاتی نیز خواهیم داشت و احتمالا به قزاقستان می رویم. بازی با تیم ملی این کشور برای ما خیلی خوب است.
بازیکن تیم ملی واترپلو در مورد هدف از اعزام به بازی های آسیایی گفت: هدف ما این است که در مسابقات آسیایی مدال کسب کنیم. ما چهار سال پیش هم اگر در مسابقات آسیایی شرکت کرده بودیم می توانستیم موفق باشیم. ولی الان بازیکنان خیلی به خودشان فشار می آورند تا به نهایت آمادگی برسند. حریفان اصلی ما چین، ژاپن، قزاقستان، کره و ازبکستان هستند اما ما تیم دست و پا بسته ای برابر آن ها نیستیم.
نیما خوشبخت در پایان گفت: از کل دست اندر کاران فدراسیون تشکر و قدردانی می کنم. اول از رئیس فدراسیون تشکر می کنم که برای ما ارزش قائل می شوند و همیشه سر تمرینات به ما سر می زند و بازیکنان مشکلاتشان را با او در میان می گذارند. خوشحالم که رئیس فدراسیون شخصا مشکلات بازیکنان تیم ملی را پیگیری می کند. از بقیه همکاران از جمله امیر حسین صفا بخش و سیروس طاهریان و آرام عیدی پور هم قدردانی می کنم که خیلی برای تیم ملی تلاش کرده اند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.