هفت شناگر در جمع ۱۰ ورزشکار برتر المپیک ریو تا پایان روز دهم

روز شنبه (23 مرداد 1395) رقابت‌های شنای المپیک ریو 2016 تمام شد و مثل همیشه ورزشکاران این رشته در صدر جدول مدال‌آوران دیده می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون، شنا، شیرجه و واترپلو؛  سی و یکمین دوره المپیک تابستانی از جمعه (۱۵ مرداد ۱۳۹۵) با برگزاری مراسم افتتاحیه رسما آغاز شد. رقابت‌های ورزش‌های آبی حاضر در رقابت‌ها از شنبه (۱۶ مرداد ۱۳۹۵) آغاز شد. فدراسیون جهانی ورزش‌های آبی (فینا) که فدراسیون شنای ایران زیر مجموعه آن قرار دارد در المپیک امسال پنج رشته دارد. این رشته ها شنا، شیرجه، واترپلو، شنای موزون و شنای آب‌های آزاد هستند.

از این بین نخستین رشته‌ای که به جمع‌بندی مدالی رسید شنا بود. شناگران پس از هشت روز مسابقه نفس‌گیر در مجموع ۳۲ بار شاهد برگزاری مراسم اهدا مدال بودند تا یکی از پرمدال ترین ورزش‌های المپیک به کارش پایان دهد. باتوجه به برگزاری ۳۲ ماده فینال انتظار به توزیع ۹۶ مدال می‌رفت اما به دلیل اتفاقات نادر المپیکی در این دوره دو مدال اضافی توزیع شد. این دو مدال اضافی به دلیل سه نقره مشترک فلپس، چه و لکلاس در ۱۰۰متر پروانه مردان و برنز مشترک کایلی مس و یوناهی فو در ۱۰۰متر کرال پشت زنان به آنها اهدا شد.

در رده بندی نهایی ورزش‌های آبی المپیک هم مطابق انتظار آمریکایی‌ها عملکرد درخشانی داشتند.

ایالات متحده آمریکا با کسب ۱۶ طلا، ۱۰ نقره و ۹برنز در مجموع ۳۵ مدال از رشته های شنا و شیرجه کسب کرد تا بار دیگر با عملکرد درخشان در رشته شنا بهترین تیم جهان ورزش‌های آبی لقب گیرد. چین به لطف درخشش شیرجه روهای خود با پنج طلا، سه نقره و چهار برنز نزدیکترین تعقیب کننده آمریکای دست نیافتنی در آب است. استرالیایی‌ها هم با سه طلا، چهار نقره و چهار برنز در این رده بندی سوم شدند. پس از این سه کشور، مجارستان به کمک سه طلا و یک نقره  هوسزو و یک نقره و دو برنز دیگر در رده چهارم ایستاد.

علاوه بر رقابتی که در سطح تیم‌ها برقرار است همیشه در صدر جدول مدال‌آوریترین ورزشکاران المپیک نام شناگران می‌درخشد.

در المپیک امسال هم تا کنون (۲۵ مرداد ۱۳۹۵) و پس از پایان مسابقات شنا نام سه شناگر در صدر مدال‌آورترین ورزشکاران دیده می‌شود.

نفر اول این لیست هم کسی جز مایکل فلپس پر افتخارترین ورزشکار تاریخ المپیک نیست. فلپس آمریکایی در المپیک امسال به تنهایی پنج طلا و یک نقره برای کشورش به ارمغان آورده است. پس از او هم هموطنش کیتی لدکی ۱۹ ساله با چهار طلا و یک نقره قرار دارد و سومین نفر این لیست هم یک شناگر اهل مجارستان است. کاتینکا هوسزو در این دوره از مسابقات موفق به کسب سه طلا و یک نقره شده است.

البته هنوز مسابقات المپیک ادامه دارد. از جهان ورزشهای آبی هم تنها تقسیم مدال در رشته شنا تمام شده است. رشته های شیرجه، واترپلو، شنای موزون و ماراتن شنا همچنان درحال برگزاری است.

 

VhrHfR1h

 

مدال آورترین ورزشکاران المپیک ریو ۲۰۱۶ (تا پایان روز دهم- ۲۵ مرداد ۱۳۹۵):

  1. مایکل فلپس از آمریکا در رشته شنا- ۵طلا و یک نقره
  2. کیتی لدکی از آمریکا در رشته شنا- ۴طلا و یک نقره
  3. کاتینکا هوسزو از مجارستان در رشته شنا- ۳ طلا و یک نقره
  4. سیمون بیلس از آمریکا در رشته ژیمناستیک و رایان مورفی از آمریکا در رشته شنا- ۳ طلا
  5. —-
  6. سیمون منوئل از آمریکا در رشته شنا- ۲ طلا و ۲ نقره
  7. مایا دیرادو از آمریکا- ۲ طلا، یک نقره و یک برنز
  8. نیتن آدرین از آمریکا در رشته شنا- دو طلا و دو برنز
  9. مکس ویتلاک از بریتانیا در رشته ژیمناستیک- ۲طلا و یک برنز
  10. تا کنون ۱۰ ورزشکار از رشته های تیراندازی، شنا، دوچرخه سواری، شمشیربازی، تیروکمان و شیرجه موفق به کسب دو طلا شده اند.

 

تیم‌های برتر ورزش‌های آبی در المپیک ریو ۲۰۱۶ تا پایان روز دهم- ۲۵ مرداد ۱۳۹۵:

  1. آمریکا- ۱۶ طلا، ۱۰ نقره و ۹ برنز
  2. چین- ۵طلا، ۳ نقره و ۴ برنز
  3. استرالیا- ۳طلا، ۴نقره و ۴ برنز
  4. مجارستان- ۳طلا، ۲ نقره و ۲ برنز
  5. بریتانیا- ۲طلا، ۵ نقره و یک برنز
  6. ژاپن- ۲طلا، ۲نقره و سه برنز
  7. کانادا- یک طلا، یک نقره و ۵برنز
  8. ایتالیا- یک طلا، یک نقره و ۳برنز
  9. سوئد- یک طلا، یک نقره و یک برنز
  10. دانمارک و اسپانیا- یک طلا و یک برنز

 

انتهای پیام

 

 

 

image_printپرینت مطلب