هفت شناگر روس از المپیک محروم شدند!

طبق بیانیه جدید فینا (فدراسیون جهانی ورزشهای آبی)، هفت شناگر روس به دلیل مسائل مربوط به دوپینگ از حضور در المپیک ریو 2016 محروم شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ این روزها صحبت از اجازه حضور یا عدم حضور ورزشکاران روس در المپیک زیاد مطرح است. دو روز پیش خبری منتشر شد که کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفت کاروان روسیه را از المپیک ریو محروم نکند و تصمیم‌گیری در مورد حضور ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزش روسیه در المپیک را به فدراسیون های جهانی واگذار کند. کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده است که فدراسیون های جهانی هر کدام وظیفه ی بررسی پاک بودن ورزشکاران روسیه را دارند و آنها باید اجازه ی ورود ورزشکاران روس به المپیک را صادر کنند.

در همین راستا دیروز (دوشنبه) فدراسیون جهانی ورزش‌های آبی (فینا) در بیانیه‌ای نام هفت شناگر روس را در فهرست سیاه المپیک قرار داد که نام “یولیا افیمووا” (قهرمان ۱۰۰ متر قورباغه جهان) و ” والادیمیر موزوروف”  (سریعترین شناگر روس) در صدر این فهرست قرار دارد.

بر اساس این بیانیه فینا اعلام کرده است هنوز بررسی‌ها پیرامون ورزشکاران روس به اتمام نرسیده است. اما با توجه به نزدیکی المپیک ریو و اهمیت ورزش سالم برای این فدراسیون، فینا تصمیم گرفت صلاحیت ورزشکاران را با چند معیار بیشتر از حالت نرمال بررسی کند. در نتیجه تمام کسانی که نامشان در گزارش کمیته ویژه بررسی دوپینگ روسیه اعلام شده است محرومند. همچنین نمونه های افراد اعلام شده توسط روس‌ها در خارج از روسیه و زیر نظر فینا بررسی و اعتبارسنجی می‌شود. کمیته المپیک روسیه هم اجازه وارد کردن نام ورزشکارانی که پیش از این آزمایش دوپینگشان مثبت اعلام شده را ندارد.

با توجه به این سه موضوع هفت شناگر، شانس حضور در المپیک ریو را نخواهند داشت.

ورزشکارانی که توسط کمیته المپیک روسیه نامشان حذف شده است:

  • یولیا افیمووا
  • میخائیل دوگالیوک
  • ناتالیا لوودکوا
  • آناستاسیا کراپیوینا (آبهای آزاد)

 

ورزشکارانی که نامشان در گزارش اختصاصی وادا اعلام شده است:

  • نیکیتا لوبینتسف
  • والادیمیر موزوروف
  • داریا یوستینووا

 

بر اساس گزارش‌های اعلام شده، هیچ نمونه مثبتی در ورزشکاران آبهای آزاد، شیرجه و شنای موزون روسیه دیده نشده و ورزشکاران این رشته ها می‌توانند در المپیک حاضر شوند.

همچنین با نگاه به این گزارشات فینا تصمیم گرفت نمونه آزمایشات تمامی ورزشکاران روس در مسابقات جهانی کازان ۲۰۱۵ را هم بار دیگر بررسی کند.

البته روز گذشته یولیا افیمووا نخستین ورزشکار این لیست بود که رسما شکایت خود را به دادگاه ورزشی اعلام کرد. باتوجه به زمان کم باقی مانده تا المپیک امکان تجدید نظر در این رأی اندک است. اما ورزشکاران محروم مطمئناً از هیچ تلاشی برای حضور در مهم ترین تورنومنت جهان ورزش فرو گذار نخواهند بود.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب