نسیمی‌شاد: همه چیز ایده‌آل است

آریا نسیمی‌شاد جوان‌ترین عضو تیم‌ملی شنای ایران که در اردوی آماده سازی کسب سهمیه المپیک مجارستان به سر می‌برد در فاصله کمتر از یک هفته مانده به شروع مسابقات از شرایط اردو و انگیزه‌هایش صحبت کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ تیم ملی شنای ایران متشکل از پنج شناگر پس از ماه‌ها تمرین مستمر در ایران، چند هفته‌ای است در اردوی آماده سازی کسب سهمیه المپیک در مجارستان به سر می‌برد. مسابقات اصلی از چهارشنبه (نهم تیرماه ۱۳۹۵) آغاز می‌شود.

یکی از این پنج شناگر در مسیر کسب سهمیه المپیک آریا نسیمی‌شاد است. آریا متولد ۱۶ آبان ۱۳۷۸ و شهر مشهد است. او در بین پنج شناگر حاضر در اردوی مجارستان با ۱۷ سال سن جوان‌ترین است.

قورباغه روی تیم‌ملی شنای ایران را از هشت سالگی به این رشته روی آورد. ۹ سالش که شد به عضویت تیم هیأت شنای استان خراسان رضوی در آمد و یک سال بعد نخستین مسابقات کشوری‌اش را تجربه کرد. آریا را همه به رکوردشکنی‌هایش می‌شناسند. او از ۱۲ سالگی شروع به کولاک کرد و اکنون هفت رکورد رده سنی و دو رکورد بزرگسال را در اختیار دارد. او در استخر مسافت بلند رکورددار ۲۰۰متر قورباغه در تمامی رده‌های سنی از ۱۱ تا بزرگسال است. او علاوه بر این ماده رکورد ۵۰ و ۱۰۰متر قورباغه را در رده سنی ۱۳-۱۴ سال و ۱۵-۱۷ سال هم در اختیار دارد. در استخر مسافت کوتاه هم رکورد ملی ۲۰۰متر قورباغه در اختیار اوست.

در اعزام کاروان ورزشی ایران به بازی‌های آسیایی اینچئون نام این شناگر زیاد شنیده شد. در آن مسابقات آریا با کمتر از ۱۶ سال سن جوانترین عضو کاروان ایران بود.

او که علاوه بر شنا علاقه زیادی به نواختن پیانو هم دارد به دلیل شرایط تحصیلی و حضورش در مدرسه تیزهوشان بسیاری از مراحل اردو را دور از سایر ملی‌پوشان و در شهر خودش پیگیری کرد. اعضای کادر فنی تیم ملی جزئیات تمرین و رژیم غذایی و بدنسازی وی را زیر نظر داشتند و مرتب به تمرینات او در مشهد سر می‌زدند.

آریا نسیمی‌شاد در مسابقات انتخابی بوداپست مجارستان در ماده‌های ۵۰،  ۱۰۰ و ۲۰۰متر قورباغه مسابقه می‌دهد.  بهترین رکورد او و ایران در ماده ۲۰۰متر قورباغه تا کنون دو دقیقه و ۱۸ ثانیه و ۸۸ صدم ثانیه بوده است. او برای کسب سهمیه ورودی المپیک باید این مسافت را در ۲:۱۶٫۲۷ شنا  کند و رکورد ایران را باز هم بشکند. در ماده‌ ۱۰۰ متر قورباغه هم بهترین زمان او ۱.۰۴.۱۲ بوده است. آریا امیدوار است این عدد را به ۱:۰۲٫۶۹  نزدیک کند و علاوه بر شکستن رکورد ملی ایران بعد از ۸ سال، سهیمه هم بگیرد. باتوجه به عدم حضور ماده ۵۰متر قورباغه در المپیک، نسیمی‌شاد در این ماده برای کسب سهمیه مسابقات جهانی بواداپست ۲۰۱۷ تلاش می‌کند.

آریا نسیمی شاد

مصاحبه آریا نسیمی‌شاد را با سایت فدراسیون شنا در ادامه می خوانید:

 

*شرایط اردو چطور پیش می‌رود؟

به طور کلی شرایط اردو اعم از اسکان، تمرینات و همه چیز ایده‌آل است. تمام تلاش خود را می‌کنیم که بهترین نتیجه را از این شرایط بگیریم.

 

*شرایط روحی و آمادگی روانی خودت چگونه است؟

فکر می‌کنم این بین همه شناگران این اردو یکسان است که این فصل را با انرژی به مراتب بیشتر از فصل‌های تمرینی قبلی شروع کرده‌ایم. با همین انرژی هم ادامه می‌دهیم. تمام تمرینات ذهنی و روانی را به کمک آقای مهری روانشناس تیم ملی و تمرینات بدنی را با هدایت کادرفنی انجام داده ایم تا به نتیجه دلخواه برسیم.

 

سخت‌ترین بخش اردوها چه بود؟

برای شخص من باتوجه به تمرینات جداگانه در مشهد، سخت‌ترین بخش به آماده‌سازی تخصصی و لاکتات و همزمانی آن با امتحانات مربوط می‌شد. در آن روزها فشار چه از نظر تمرینی و چه از نظر درسی زیاد شده بود. اما باتوجه به انگیزه‌ای که داشتم توانستم فشار را تحمل کنم. امیدوار هستم این زحمات نتیجه دهد.

 

اگر سهمیه را کسب کنی؟

در آن لحظه از اینکه زحمات خودم، خانوادم، مربیان عزیزم و تمام مسئولان و همه کسانی که برای من زحمت کشیده‌اند به سرانجام مطلوب رسیده است خوشحال می‌شوم و خدا را شکر می‌کنم.

آریا نسیمی شاد

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب