هومر و مهرشاد هم جهانی شدند

در پایان رقابت های بین المللی شنا ترکیه سه شناگر ایران در ماده های ۵۰ متر ازاد، ۵۰ متر کرال پشت و ۱۰۰ متر پروانه موفق شدند با ثبت رکورد های جدید بلیط مسابقات قهرمانی جهان را کسب کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ در روز چهارم و پایانی از رقابت های شنا ترکیه عصر امروز (یکشنبه) ابتدا هومر عباسی شناگر گرگانی تیم ملی ایران موفق شد در ماده ۵۰ متر کرال پشت علاوه بر جابجایی رکورد این ماده ورودی مسابقات جهانی شنا ژاپن را کسب کند. عباسی با ثبت زمان ۲۵.۹۸ برای نخستین بار در تاریخ ایران زیر ۲۶ ثانیه ۵۰ متر پشت را شنا کرد.همچنین ابوالفضل سام با زمان ۲۶.۱۸ به کار خود پایان داد.

رکورد پیشین ماده ۵۰ متر کرال پشت پیش از این با مدت زمان ۲۶.۱۸  به نام خود هومر عباسی ثبت شده بود که ابوالفضل سام در این رقابت ها این رکورد را تکرار کرد اما هومر عباسی خوش درخشید و رکورد خود را بهبود بخشید.

 

اما این پایان کار ملی پوشان ایران نبود و در ادامه مهرشاد افقری پروانه رو شنای ایران خوش درخشید و موفق شد برای نخستین بار ورودی ماده ۱۰۰ متر پروانه را کسب کند. افقری ۱۰۰ متر را در مدت زمان ۵۳.۶۵ شنا کرد و سومین ورودی ایران در این رقابت ها را به ثبت رساند.
پیش از این سامیار عبدلی روز گذشته برای نخستین بار در این رقابت ها موفق شده بود ورودی جهانی ۵۰ متر آزاد را کسب کند.
با این نتیجه پرونده شنای ملی پوشان ایران در این مسابقات با کسب سه ورودی در ماده های ۵۰ متر ازاد، ۵۰ کرال پشت و ۱۰۰ متر پروانه بسته شد.
مرحله مقدماتی ماده ۵۰ متر کرال پشت :
هومر عباسی با ثبت زمان ۲۶٫۴۶ راهی فینال شد
ابوالفضل سام با ثبت زمان ۲۶٫۶۳ راهی فینال شد
فینال ماده ۵۰ متر کرال پشت:
هومر عباسی با زمان ۲۵.۹۸ علاوه بر کسب ورودی مسابقات جهانی شنا ژاپن رکورد این ماده را جابجا کرد
ابوالفضل سام با زمان ۲۶.۱۸ به کار خود پایان داد
انتهای پیام

image_printپرینت مطلب