واترپلوئیست های جوان نقره ای شدند

تیم ملی جوانان ایران در دیدار پایانی سومین دوره ی واترپلوی قهرمانی جوانان آسیا مغلوب حریف سرسخت خود شد و با کسب عنوان نایب قهرمانی سهمیه ی رقابت های جهانی را به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ ورزشکاران جوان ایران که پیش از این جواز حضور در رقابت های جهانی را کسب کرده بودند دقایقی پیش در دیدار فینال به مصاف تیم پرقدرت ژاپن رفتند و در یک بازی نفس گیر ١٢ بر ٣ بازی را به حریف خود واگذار کرد و به عنوان دومی رضایت دادند.
تیم ملی جوانان ایران در این دوره از بازی ها با شش پیروزی متوالی گام به مرحله ی نهایی گذاشت و با نشان دادن نمایشی درخور توجه موفق شد عنوان دومی و جواز حضور در رقابت های جهانی را به دست آورد.
در بازی مرحله ی رده بندی نیز تیم قزاقستان با نتیجه ی ۵ بر ۴ بر حریف قدرتمند خود چین غلبه کرد تا به همراه ایران و ژاپن سومین نماینده ی قاره ی آسیا در رقابت های جهانی لقب گیرد.

*کادر فنی و ترکیب تیم ملی ایران در سومین دوره ی رقابت های قهرمانی جوانان آسیا – سنگاپور:
کادر فنی: وحید رضایی (سرمربی)، رضا مخیلفی (مربی) و سیروس طاهریان (سرپرست)
بازیکنان: مهرداد غلام‌نژاد، حمید رضامقدم، حامد کریمی، محمدمهدی حیدری، سید حمیدرضا تقوی، سهیل رستمیان، مسعود احمدی، امین قویدل، سید سجاد ساویز، امیرحسین کیهانی، امیرحسین رهبر، عرفان شکری و محمدجواد عباسی

*نتایج کسب شده ی تیم ملی ایران در سومین دوره ی رقابت های قهرمانی جوانان آسیا – سنگاپور:
دور مقدماتی:
ایران ۴٧ – فیلیپین ١، ایران ۵ – قزاقستان ۴، ایران ١۶ – سنگاپور ۶، ایران ١٩ – سریلانکا ١١

دور یک چهارم:
ایران ١٧ – اندونزی١١

مرحله ی نیمه نهایی:
ایران ٧ – چین ۶
فینال:
ایران٣ – ژاپن ١٢

*رتبه بندی نهایی رقابت های قهرمانی واترپلو جوانان آسیا
١- ژاپن
٢- ایران
٣- قزاقستان
۴- چین
۵- کویت
۶- اندونزی
٧- سنگاپور
٨- سریلانکا
٩- هند
١۰- فیلیپین

image_printپرینت مطلب