واترپلوی اصفهان چشم انتظار حامیان مالی/فوتبال هم چنان قربانی می گیرد

نماینده واترپلوی اصفهان امسال بدون حامی مالی به لیگ برتر آمده و نتایج بسیار ضعیفی کسب می کند.
زینب زارع/
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان تیم واترپلوی اصفهان با گذشت ۱۱هفته از لیگ برتر بدون برد و بدون امتیاز در ۱۰ بازی یکه تاز قعر جدول است. نماینده اصفهان فصل قبل با حمایت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان پا به لیگ گذاشت و به مقام چهارمی رسید اما امسال نه تنها سپاهان بلکه دیگر باشگاه های اصفهانی  زیر بار حمایت از این تیم نرفته اند و با نتایجی که تا کنون کسب شده آبروی واترپلوی اصفهان را به خطر انداخته است. البته فصل گذشته نیز کادر فنی و بازیکنان تیم سپاهان به نحوه و میزان پراخت دستمزدهای خود اعتراض داشتند و از این بابت ابراز نارضایتی می کردند.
مرتضی شریعت سرمربی تیم اصفهان درلیگ امسال و سرمربی تیم فولاد مبارکه سپاهان در لیگ سال گذشته درباره نتایج ضعیف این تیم گفت: خلیلیان مدیریت قبلی باشگاه سپاهان از واترپلو اصفهان حمایت کرد و سال گذشته با نام سپاهان در لیگ حضور پیدا کردیم. با تغییر مدیریت باشگاه، بودجه ما نصف شد و در نهایت واترپلوی اصفهان بدون حامی مالی ماند. ۶ ملی پوش تیم هم از جدا شدند و به تیم های دیگر ازجمله نفت امیدیه و سپاهان رفتند. اگر امسال در لیگ حضور پیدا نمی کردیم نماینده اصفهان به دسته دو سقوط می کرد که موضوع دردسرهایی را برای ورزش اصفهان به دنبال داشت. به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک تیم با بازیکنان زیر ۱۸ سال را راهی لیگ کنیم.
شریعت درباره قراردادهای این فصل بازیکنان اظهار داشت: هیچ قراردادی با بازیکنان بسته نشده است زیرا آن ها بسیار جوان هستند. تنها برای این رده سنی پاداش و جایزه در نظر گرفته می شود.
وی ادامه داد: باشگاه ها ترجیح می دهند تنها به فوتبال بپردازند زیرا تصور می کنند با فوتبال بیشتر دیده می شوند وزمینه رشدشان فراهم می شود. باشگاه ها در زمان اخذ پروانه باید ملزم شوند تا در رشته های پایه مانند ژیمناستیک، شنا و دو و میدانی نیز تیم داری کنند.
سرمربی تیم اصفهان افزود: مدیر عامل جدید باشگاه سپاهان قول هایی برای حمایت مالی از واترپلوی اصفهان داده است که امیدواریم عملی شود.
*فوتبال زدگی در جامعه ورزش
برخی فوتبال را با دیگر رشته ها مقایسه می کنند و معتقدند هزینه کردن میلیاردی در این رشته که ثمری برای ورزش کشور ندارد چیزی جز فرصت سوزی و محروم کردن دیگر رشته ها از امکانات نیست اما برخی دیگر معتقدند شرایط و ویژگی های فوتبال هرگز همانند رشته های دیگر نیست و لازم است چنینی هزینه ای در فوتبال صرف شود. خرج های بی حساب و کتاب در فوتبال زمینه دلخوری اهالی رشته های غیر فوتبالی را فراهم می کند اما کمی توجه و ارزش گذاری بر علاقه درصدی بالایی از جامعه که به دیگر رشته های ورزشی علاقه مند هستند آنان را کمی به ادامه راه دل گرم تر می کند. سپاهان یکی از باشگاههای مهم کشور و به  یکی از بزرگ ترین صنایع کشور مرتبط است. تلاش های این باشگاه در تیم داری در رشته های مختلف قابل ستایش است اما باید چشم ها را شست و رشته های غیر فوتبالی را جور دیگر دید.
انتهای پیام/

 

image_printپرینت مطلب