واترپلوی ایران در مسیر پیشرفت

تیم ملی واترپلوی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا نشان داد که پیشرفت چشمگیری داشته است.
ایمان مهدوی/
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران که زمانی خود واترپلوئیست بود از وقتی که سکان هدایت این فدراسیون را عهده دار شد عزم خود را جزم کرد که به تیم ملی واترپلو سر و سامان دهد از این رو مسئولان فدراسیون با الکساندر چیریچ صربستانی برای سرمربیگری تیم ملی واترپلوی ایران که کارنامه موفقی در این رشته ورزشی دارد وارد مذاکره شدند زیرا چیریچ در کارنامه کاری خود مدال بازیهای المپیک را تثبیت کرده و با این رشته مانوس است و برای مردان واترپلوی جهان قابل احترام.
بالاخره پس از چند دور مذاکره چیرو مجاب شد که سکان هدایت تیم ملی واترپلوی کشورمان را دردست گیرد و با ورودش به تیم ملی واترپلوی کشورمان دست به یک کار بزرگ زد و آن پوست اندازی تیم ملی بود.
تیم ملی واترپلوی ایران با آمدن الکساندر چیریچ جوان شد و با تمام محدودیتهایی که به لحاظ برگزاری مسابقات تدارکاتی و اردوهای برون مرزی وجود داشت زیر نظر این سرمربی صربستانی کار کرد تا عازم مسابقات قهرمانی ۲۰۱۶ آسیا شد.
تیم ملی واترپلوی کشورمان در مرحله مقدماتی با تیم های سنگاپور، قزاقستان، هنگ کنگ همگروه شد و تنها یک شکست خورد آن هم از تیم قدرتمندی به نام قزاقستان که به فینال این بازیها راه پیدا کرد و پس از ژاپن به مقام دوم رسید و مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد.
اما پس از صعود ایران در مرحله گروهی ملی پوشان واترپلوی کشورمان حریف عربستان شدند و با نتیجه ۱۵ بر ۶ به پیروزی رسیدند و پس از آن رو در روی سامورایی های میزبان قرارگرفتند و بازی را با نتیجه ۱۵ بر ۶ واگذار کردند و برای کسب مقام سوم این رقابتها به مصاف چین رفتند تا پس از چهار دوره حضور نداشتن در این مسابقات به برنز برسند که در این بازی و در وقت های قانونی هر دو تیم به تساوی ۷ بر ۷ ادامه دادند تا این بازی به پنالتی کشیده شود و در نهایت چینی ها با نتیجه ۱۱ بر ۸ در ضربات پنالتی بتوانند عنوان سومی این رقابت ها را کسب کنند.
اینکه تیم ملی واترپلوی ایران در مسابقات ۲۰۱۶ قهرمانی آسیا چه کرد و چه نتایجی را در طول این رقابت ها بدست  آورد برای ورزش دوستان پوشیده نیست اما آنچه که اعضای کادر فنی تیم های قدرتمند واترپلوی آسیا درباره پیشرفت ملی پوشان ما گفتند حائز اهمیت است به طوری که سرمربی تیم ملی واترپلوی قزاقستان نمانیا کایژیچ اظهار داشت که  من همیشه از زمانیکه عضو تیم ملی واترپلوی قزاقستان بودم با الکساندر چیریچ در مسابقات مبارزه می کردم و به شدت کار او را قبول دارم و معتقدم که رقابت من و چیریچ مثل رقابت تیم های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید یا منچستر سیتی با منچستر یونایتد است و حالا که هردو مربی شده ایم بازهم در تقابل با یکدیگر هستیم و مبارزه می کنیم و من به این موضوع علاقمندم که حریف قدرتمند و قدری دارم. شاید باور این موضوع برای خیلی ها سخت باشد اما اگر دیدید که ظرف دو سه سال آینده تیم ملی واترپلوی ایران در فینال بازی های آسیایی قرار دارد تعجب نکنید زیرا من حتم دارم که واترپلوی ایران با وجود چیریچ پیشرفت زیادی داشته و در مسیر درستی گام برمی دارد.
وی اظهار داشت که بازی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا چشم گیر بود و تعجب خیلی از قدرت ها را بر انگیخت.
مارکوس مدیرفنی تیم ملی هنگ کنگ نیز به صراحت اذعان داشت که واترپلوی ایران قدرت زیادی دارد و از جوانان خوبی در این رشته ورزشی بهره مند است و توانسته فاصله خود را با تیم های ژاپن، قزاقستان و چین بسیار کم کند.
همانطور که علاقمندان به رشته ورزشی واترپلو میدانند قرار داد فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با الکساندر چیریچ تا بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا است و باید منتظر ماند و دید که چیرو و یارانش چه عنوانی را در این مسابقات کسب می کنند.
انتهای پیام
image_printپرینت مطلب