واترپلو سال ویژه و پرکاری پیش رو دارد/ لیگ قوی و با کیفیت پشتوانه تیم ملی خواهد بود

سرپرست امور دبیری فدراسیون شنا با بیان اینکه واترپلو به لحاظ اهمیت رویدادهای قاره ای و جهانی سال ویژه و پرکاری را پیش رو دارد، تاکید کرد: باید از تمامی پتانسیل فنی، توان فکری و برنامه های تدارکاتی برای موفقیت واترپلو ایران در مسابقات آسیایی و جهانی استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، محسن رضوانی با بیان این مطلب افزود: امسال تیم های ملی واترپلو ایران در تمامی مسابقات رده های سنی درعرصه رقابت های باشگاهی، آسیایی و جهانی حضور خواهند داشت و به همین جهت سال ٩١ برای واترپلو سال مهم وبا اهمیتی محسوب می شود که می تواند نقطه عطفی برای اوجگیری این رشته تیمی باشد.

رضوانی یادآور شد: تیم واترپلو جوانان (کمتر از١٩ سال) شهریور ماه در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان شرکت خواهد کرد، تیم ملی واترپلو بزرگسالان آبان ماه رقابتهای قهرمانی آسیا در امارات را پیش رو دارد و تیم واترپلو جوانان (کمتر از ١٨ سال) آذرماه در مسابقات قهرمانی جهان در استرالیا باید از عنوان قهرمانی خود در آسیا دفاع کند. علاوه بر این کشورمان مهرماه جاری میزبان نخستین دوره مسابقات واترپلو ساحلی آسیا خواهد بود که قرار است دریکی از سواحل جنوبی کشور برگزار شود. نمایندگان باشگاهی واترپلو ایران نیز (فولاد ماهان سپاهان و نفت امیدیه) در رقابتهای جام باشگاههای آسیا که در یکی از دو کشور امارات یا عربستان برگزارخواهد شد، شرکت خواهند کرد.

دبیر فدراسیون شنا اضافه کرد: تعدد و اهمیت رویدادهای مسابقاتی سال جاری، مدیریت فدراسیون را بر آن داشته تا با همفکری کمیته مشورتی واترپلو، برنامه ریزی، هدفگذاری و تدارک مناسب تیم های ملی را برای حضور قدرتمند و مدعیانه در این رقابتها آماده کند.

وی با بیان اینکه برای داشتن تیم ملی قوی و برخورداری از بازیکنان آماده و توانمند امسال نگاه ویژه ای به مسابقات لیگ برتر واترپلو خواهیم داشت، تصریح کرد: سال گذشته با وجود محدودیت های زمانی، مسابقات لیگ واترپلو با کیفیت و نظم مطلوبی برگزارشد که مهمترین ویژگی آن برگزاری مسابقات در استخرهای استاندارد بود. امسال هم درنخستین نشستی که با مدیران باشگاهها داشتیم بر روی کیفی سازی مسابقات تاکید کردیم و برهمین اساس امسال استخرهای میزبان لیگ به سیستم زمان سنج مجهز خواهند شد تا مسابقات با شرایط استاندارد و مناسبی برگزار شود.

کاپیتان اسبق تیم ملی واترپلو برخورداری فدراسیون شنا از امکانات سخت افزاری را از مهمترین نیازهای آماده سازی تیم های ملی عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم با حمایت های وزارت ورزش و جوانان بتوانیم درسطح استان تهران و مراکز استانها چندین استخر استاندارد را در اختیار فدراسیون قرار بگیرد تا بتوانیم برنامه های آماده سازی تیم های ملی را با رشد و شتاب بیشتری به پیش ببریم. البته از اواخر سال گذشته استخر بین المللی ٩ دی در اختیار فدراسیون شنا قرار گرفت که درصدد هستیم این مرکز را به پایگاهی برای استعدادیابی و قهرمان پروری در سه رشته شنا، شیرجه و واترپلو تبدیل کنیم.

رضوانی در بخش پایانی سخنان خود از ایجاد استخر ویژه بانوان درسطح استان تهران خبر داد و اظهار داشت: درنظر داریم یکی از استخرهای شهر تهران را به طورتخصصی به بانوان علاقمند به رشته شنا اختصاص دهیم تا فعالیت بانوان شناگر در بعد قهرمانی و همگانی بطور ویژه زیرنظر فدراسیون یا هیئت شنای تهران در این مجموعه انجام شود.

image_printپرینت مطلب