واترپلو ظرفیت های ملی و بین المللی بالایی دارد/ برای سرمایه گذاری در واترپلو نگاه ملی داریم

مدیر عامل باشگاه فولاد ماهان سپاهان با بیان اینکه واترپلو از ظرفیت های ملی و بین المللی بالایی برخوردار است تاکید کرد: امیدوارم با همکاری باشگاههای زمینه برگزاری یک لیگ پویا، قوی و فعال فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا و به نقل از خبرگزاری ایسنا محمدرضا ساکت ضمن بیان این مطلب افزود: فدراسیون شنا تلاش همه جانبه ای برای برگزاری منظم و با کیفیت مسابقات لیگ برتر واترپلو دارد و امسال نیز از ماهها قبل تقویم مسابقات، زمان برگزاری، قرعه کشی و… این مسابقات را مشخص کرده و در واقع فدراسیون تمامی شرایط را برای بالا رفتن اعتبار این رشته فراهم کرده است.

مدیر عامل باشگاه فولاد ماهان سپاهان با بیان این که متاسفانه عدم برنامه ریزی مناسب از سوی باشگاهها باعث اختلال در برنامه های فدراسیون شده است اظهار داشت: از باشگاهها انتظار می رود با توجه به برنامه ریزی فدراسیون از ماهها قبل خود را برای مسابقات لیگ برتر آماده کنند اما عدم برنامه ریزی باشگاهها باعث شده تا برنامه های فدراسیون با اختلال روبرو شود و این امر زیبنده رشته واترپلو نیست.

وی تاکید کرد: واترپلو یکی از قدیمی ترین لیگ های کشور را در اختیار دارد و نباید باشگاهها اجازه دهند تا برخی بی برنامگی ها باعث تضعیف مسابقات لیگ شود.

ساکت در مورد پیشنهادات خود برای بهبود مسابقات لیگ برتر واترپلو یادآور شد: ابتدا کنفدراسیون شنای آسیا به عنوان مرجع برگزاری این رشته در سطح قاره باید ملزم به قانونمندی و برگزاری به موقع مسابقات باشد تا باشگاههای لیگ برتر بتوانند برای حضور در این مسابقات برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.

علاوه بر این فدراسیون نیز با سرلوحه قرار دادن انضباط کاری و تاکید بر برگزاری منظم مسابقات می تواند باعث بالا رفتن اعتبار این رشته شود. ضمن اینکه فدراسیون شنا در سالهای اخیر با پخش مستقیم مسابقات لیگ برتر انگیزه خوبی در بین بازیکنان این رشته ایجاد کرده است و این عوامل می تواند به رونق بخشیدن لیگ واترپلو کمک شایانی باشد.

مدیر عامل فولاد ماهان سپاهان با بیان اینکه مهمترین هدف این باشگاه از حضور در لیگ برتر واترپلو تحت پوشش قرار دادن قهرمانان ملی و آماده سازی آنها برای حضور در میادین بین المللی است تاکید کرد: فولاد ماهان با نگاه ملی توجه وی‍ژه ای به تیمداری در رشته های مختلف دارد که رشته واترپلو نیز در همین راستا بخش عمده ای از فعالیت های این باشگاه را در بر می گیرد و امسال هم در نظر داریم حضور مدعیانه ای در لیگ برتر و جام باشگاههای آسیا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هیات مدیره باشگاه فولاد نگاه چند بعدی به سرمایه گذاری در تیم های حرفه ای دارد، اظهار داشت: این باشگاه با در نظر گرفتن شاخص های مختلفی از جمله استعدادهای بومی و ظرفیت های فنی و جغرافیایی استان، سابقه رشته، میزان فعالیت فدراسیون و برخورداری از لیگ منظم و معتبر و عناوین قهرمانی در آسیا اقدام به سرمایه گذاری در رشته های ورزشی می کند که در این میان واترپلو به دلیل ظرفیت مناسب نیروی انسانی در استان و برخورداری از سازمان لیگ فعال، وجود سخت افزار های لازم و ظرفیت های بالای کادر فنی اقدام به سرمایه گذاری در این رشته نموده است که این مجموعه هماهنگ در ٢ سال اخیر توانسته عنوان قهرمانی لیگ برتر واترپلو را بدست آورد و امسال نیز تلاش داریم با تقویت این مجموعه حضور قدرتمندی در عرصه لیگ برتر و جام باشگاههای آسیا داشته باشیم.

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.