وحید رضایی: نمی‌توان تا ریشه‌کن شدن کرونا متوقف ماند

مربی تیم ملی واترپلو: واترپلو برای آغاز تمریناتش نیاز به حمایت کمیته ملی الپیک و وزارت ورزش دارد و نمی‌توان همه چیز را تعطیل کرد تا این ویروس ریشه کن شود.

به گزارش روابط عمومی فدارسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری ایسنا، مربی تیم ملی واترپلو با گلایه از تعطیلی تمرینات واترپلو اظهار کرد: همه انتظار داشتیم آنطور که برای فوتبال تلاش می‌شود تا تمرینات، لیگ و مسابقاتش راه بیفتد برای واترپلو نیز تلاشی شود اما نشد. بازیکنان ما انفرادی تمرین می‌کنند و ما هم دورادور بر تمریناتشان نظارت داریم ولی دیگر مدت‌ها است که تمرینات گروهی نداشته‌اند.

وی افزود: من و چیریچ سرمربی تیم ملی با هماهنگی فدراسیون در تلاش هستیم که اگر بشود بازیکنان را راهی تیم‌های خارجی کنیم. چند پیشنهاد هم بود اما هنوز به جایی نرسیده‌ایم. رایزنی کرده بودیم که ۵ بازیکن در پست‌های مختلف به تیم‌های خارجی بروند. با طرف مذاکره که از تیم‌های صربستانی هم بود برای یک پست هم قطعی کردیم اما در نهایت هنوز که محقق نشده است. برای سایر پست‌ها هم پیشنهادهایی بود که باید ببینیم چه می شود.

رضایی افزود: باشگاه‌ها هم هنوز با بازیکنان تسویه حساب نکرده اند و در برخی تیم‌ها همچون پرسپولیس هیچ پولی پرداخت نشده است. واترپلو وضعیت مظلومانه ای دارد و بازیکنان هم به لحاظ مالی و هم روحی تحت فشار هستند. هیچ پشتوانه مالی ندارند و تمرینات هم شروع نشده است. وضعیت تا آخر مرداد که مشخص و همه چیز تعطیل بود. باید ببینیم اول شهریور چه تصمیماتی گرفته می‌شود.

مربی تیم ملی واترپلو گفت: اکنون منتظر قانون گذار هستیم. باید ستاد مقابله با کرونا اجازه لازم را صادر کند. البته این‌ها نیاز به حمایت وزارت و کمیته ملی المپیک هم دارد. چند روز قبل علیرضا دبیر از وضعیت کشتی می‌نالید، می‌گفت اگر تصمیمی گرفته می‌شود باید برای همه رشته‌ها باشد که حرف درستی بود. در برخی موارد وضعیت فوتبال از سایر رشته‌ها جدا است اما زمانی که نیاز دارند دستشان در جیب سایر  رشته ها است. در فوتبال این همه هزیه می‌شود اما در سطح ملی کجا است؟

رضایی افزود: اکنون واترپلو برای آغاز تمریناتش نیاز به حمایت دارد. همه بازیکنان انفرادی تمرین می‌کنند اما اگر این تمرینات زیر نظر فدراسیون باشد و هزینه شود کار بهتر پیش خواهد رفت. در حال حاضر ۶ ماه از رقبایمان عقبیم. انتظار مسابقه انتخابی المپیک با قزاقستان را داریم اما قزاق‌ها تمریناتشان آغاز شده است. حتی ایتالیا با آن فاجعه از لحاظ کرونا تمریناتش را شروع کرده است. نمی توان که به خاطر کرونا همه چیز را تعطیل کرد تا این ویرورس ریشه کن شود. باید تمرینات از یک جایی شروع شود.

انتهای پیام

 

 

 

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.