ورنوس: برگزاری مسابقات بین المللی شنای بانوان ضروری است

نایب رئیس بانوان فدراسیون شنا گفت: رشته شنا در بخش بانوان از علاقه‌مندان و فعالان بی‌شماری برخوردار است اما اکثر آنها به دلیل عدم برگزاری مسابقات بین‌المللی در اوج شنا را رها می‌کنند و برگزاری مسابقات بین المللی شنا بانوان برای توسعه این ورزش ضروری است.

ورنوس نایب رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: از زمانی که در این پست مشغول فعالیت شده‌ام به دنبال جلب موافقت مسئولان برای برگزاری یک دوره مسابقات بین‌المللی بودم.

وی تصریح کرد: متاسفانه پیش از این در هر زمان به دلیل مسائلی خاص موفق به اجرای میزبانی مسابقات بین‌المللی نشدیم، ولی از این پس که هم وزیر وزارت ورزش و جوانان مشخص و محسن رضوانی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شده است می‌خواهم با جدیت این موضوع را پیگیری کنم.

نایب رئیس فدارسیون شنا، شیرجه و واترپلو در ادامه افزود: از سال ۱۳۸۴ بانوان شناگر ملی پوش کشورمان تاکنون در هیچ مسابقه رسمی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند، در سال ۱۳۸۴ همه آنها در آخرین دوره مسابقات بانوان کشورهای اسلامی به مصاف حریفان خود رفتند پس از آن هم تیم ملی کنسل شد.

ورنوس برگزاری مسابقات بین‌المللی در ایران را برای بانوان یک ضرورت دانست و گفت: بانوان شناگر و مستعد ایرانی باید با ورزشکاران دیگر کشور ها مسابقه دهند، این رقابتها باید با حفظ شئونات اسلامی و در ایران اجرا شود، اگر ما نتوانیم نسبت به برگزاری رقابتهای بین المللی شنا اقدامی انجام دهیم نابودی شنای بانوان قطعی و حتمی خواهد بود.

وی یاد آور شد: درحال حاضر شاهدیم بسیاری از شناگران مستعد کشورمان پس از آنکه که می‌بینند نمی توانند در کنار خارجی ها مسابقه دهند شنا را رها کرده و فعالیت حرفه ای خود را در رشته‌های دیگر دنبال می کنند.

نایب رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در ادامه گفت: درصورتیکه بتوانیم در خصوص اجرای مسابقات بین المللی درکشور موفق شویم به طور قطع دختران شناگر و مستعد کشورمان با انگیزه مضاعف تمرینات خود را دنبال می کنند.

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب