نایب رئیس بانوان

ورنوس: تیم ملی بانوان شنا بعد از ۱۲ سال تشکیل شد/ میزبان مسابقات بین المللی خواهیم بود

نایب رئیس بانوان گفت: بعد از سال ۱۳۸۴ تاکنون تیم ملی برای بانوان نداشتیم ، امسال رایزنی‌های لازم برای میزبانی یک مسابقه بین المللی انجام شد.

نسیم نصیری/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و اترپلو؛ شهرناز ورنوس در گفتگو با خبرگزاری ایپنا بیان کرد: تیم ملی بانوان شنا بعد از ۱۲ سال تشکیل شد و ملی پوشان ما هم اکنون زیر نظر فروزنده زرآور که یکی مربیان قهرمان پرور و باسابقه شیراز است در کیش اردو زده اند.

وی در ادامه توضیح داد: آخرین سالی که بانوان در مسابقات بین المللی شرکت کردند، سال ۱۳۸۴ و در بازیهای کشورهای اسلامی بود که به میزبانی ایران برگزار شد، پس از آن چون بانوان ما به خاطر پوشش نمی‌توانستند برای حضور در مسابقات اعزام شوند از طرفی ایران هم دیگر میزبان مسابقه‌ای نبود،  تیم ملی منحل شد تا امسال که فدراسیون رایزنی‌های لازم را با وزارت ورزش انجام داد و با آنها به توافق رسید که ایران میزبان یک مسابقه بین المللی باشد.

نایب رئیس بانوان شنا با بیان اینکه در مرحله نامه نگاری با کشورهای اطراف برای دعوت به ایران هستیم، درباره تاریخ این مسابقات گفت: پیش از این قرار بود این رقابت ها قبل از انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، ما حتی چند کشور را هم دعوت کرده بودیم، اما به یکباره تصمیم عوض شد و رقابت ها به تعویق افتاد ، فکر می‌کنم اگر تداخل برنامه ای نباشد، رقابت ها را در تابستان برگزار کنیم.

ورنوس درخصوص چگونگی دعوت ملی پوشان به اردو ، خاطرنشان کرد: مرحله اول انتخابی تیم ملی اردیبهشت ماه برگزار شد و ۱۲ نفر به اردو دعوت شدند، فعلا با همین تعداد نفرات ادامه می‌دهیم، تا نزدیک مسابقه که دوباره مرحله دوم انتخابی برگزار شود و به ترکیب اصلی جهت حضور در رقابت‌ها برسیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب